Gjest grenlandstuppa Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg trenger litt hjelp til gode produkter. Håret mitt er ekstremt glatt og mykt. Såpass at det nesten kan se fett ut en halvtime etter dusjen, fordi det legger seg flatt, og skinner. Heldigvis er hårstråene tykke nok til å få volum. Pleier å bleke det innimellom for å få mer tekstur, men med en gang jeg farger over blir det glatt igjen, bortsett fra tuppene. Noen gode ideer til produkter som kan gi mer tekstur? Har alt saltvannspray og tørrshampoo, dust it o.l.
geene Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Endelig noen med samme problem som jeg, jeg er ikke alene lengre! Jeg bruker til daglig tørrshampo, som deg. Skal nevnes at den har best effekt om den taes i FØR håret blir fett, som forebyggende. Jeg følte det ble bedre etter at jeg leste det på en av flaskene. Liker forøvrig best Batiste Utenom det har jeg ikke et hårprodukt, men en såkalt "volumtang". Den ser ut som en mini kreppetang, og så krepper jeg håret helt inne med røttene med den, da blir det kjempefint volum. Må selvfølgelig ikke kreppe det håret som skal ligge "oppå", slik at man ikke ser kreppen. Det blir best hvis jeg tar tørrshampo i etterpå 1
Gjest BabyBlue Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Det burde være en egen støttegruppe for folk som oss... Jeg har samme hårtype, og det eneste som fungerer permanent er striping eller faktisk permanent. Sistnevnte skadet håret, men jeg likte veldig godt å ha krøllete hår som varte i ca. 1 år. Striping ga meg også mye volume, men det kom også bare av at håret ble... vel, skadet. Dust it fungerer ganske godt om man virkelig masserer det inn i røttene og teaser håret i etterkant fulgt av hårspray. Meeeen ut på kvelden igjen detter nesten alt sammen igjen. Volume altså, er det for mye å be om??? Jeg har i tillegg en ganske sær hårtype. Virker som om det er 50/50 asiatisk hårtype (altså veldig tykke hårstrå), blandet med nordisk hårtype. Jeg har også fått veldig god effekt av å kutte ut alt av silikonbaserte produkter. Produkter med sulfater bruker jeg heller ikke lenger, det klør jeg bare av. Geene: mener du volume master som man kan kjøpe omtrent over alt?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg hadde dette problemet tidligere, da jeg brukte balsam i håret. Etter at jeg kuttet ut balsam og kun bruker sjampo en til to ganger i uken, er jeg kvitt problemet. Anonymous poster hash: 226df...b62
Gjest BabyBlue Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg hadde dette problemet tidligere, da jeg brukte balsam i håret. Etter at jeg kuttet ut balsam og kun bruker sjampo en til to ganger i uken, er jeg kvitt problemet. Anonymous poster hash: 226df...b62 Hvordan lukker du hårlaget etter sjampongering? Kaldt vann?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #6 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg hadde også dette problemet før, sluttet å bruke balsam. Og nå vasker jeg håret med shampo ca 1 gang i uken. Anonymous poster hash: eb861...062
Brunost Skrevet 24. oktober 2013 #7 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg sliter også med dette! Er så sinnsykt irriterende hvis jeg faktisk får til volum (med tørrshampo/hårspray osv), så ser jeg meg i speilet en halvtime senere og alt har rast sammen
_Aries Skrevet 24. oktober 2013 #8 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg sliter også med dette! Er så sinnsykt irriterende hvis jeg faktisk får til volum (med tørrshampo/hårspray osv), så ser jeg meg i speilet en halvtime senere og alt har rast sammen For ikke å snakke om når man bruker lang tid på å krølle håret, så er krøllene ute på den ene siden når du er ferdig med den andre 3
Athene Skrevet 24. oktober 2013 #9 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg må preppe håret med et eller annet for å slippe dette. Bruker oftest tørrshampoo, sprayer med god avstand i rent hår. Bruker også en del teksturspray, texturing spray fra Wella er favoritten. Man løfter håret, sprayer, og føner. Det finnes også mange andre gode preppe produkter på markedet, jeg bruker flere typer hårskum som jeg har i vått hår. Dust it powder og andre hårpudder gir også volum og mindre glatt hår.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #10 Skrevet 24. oktober 2013 Hvordan lukker du hårlaget etter sjampongering? Kaldt vann? Jeg bare vasker det i normalt varmt vann, har i sjampo og skyller ut. Anonymous poster hash: 226df...b62
geene Skrevet 24. oktober 2013 #11 Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Det burde være en egen støttegruppe for folk som oss... Jeg har samme hårtype, og det eneste som fungerer permanent er striping eller faktisk permanent. Sistnevnte skadet håret, men jeg likte veldig godt å ha krøllete hår som varte i ca. 1 år. Striping ga meg også mye volume, men det kom også bare av at håret ble... vel, skadet. Dust it fungerer ganske godt om man virkelig masserer det inn i røttene og teaser håret i etterkant fulgt av hårspray. Meeeen ut på kvelden igjen detter nesten alt sammen igjen. Volume altså, er det for mye å be om??? Jeg har i tillegg en ganske sær hårtype. Virker som om det er 50/50 asiatisk hårtype (altså veldig tykke hårstrå), blandet med nordisk hårtype. Jeg har også fått veldig god effekt av å kutte ut alt av silikonbaserte produkter. Produkter med sulfater bruker jeg heller ikke lenger, det klør jeg bare av. Geene: mener du volume master som man kan kjøpe omtrent over alt? Vet ikke hva den heter, fikk den til jul Fant et bilde av den på nett: Endret 24. oktober 2013 av geene
Brunost Skrevet 24. oktober 2013 #12 Skrevet 24. oktober 2013 For ikke å snakke om når man bruker lang tid på å krølle håret, så er krøllene ute på den ene siden når du er ferdig med den andre Å, ja!
Mulancholy Skrevet 24. oktober 2013 #13 Skrevet 24. oktober 2013 Sånn hadde eg det før, no har eg motsatt problem. Vil heller ha det sånn som det var. Trong aldri å børste håret, no må eg børste det fleire ganger til dagen. Du kan jo tipsere det litt kanskje? Eller la det lufttørke heller enn å føre det...
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #14 Skrevet 24. oktober 2013 Vet ikke hva den heter, fikk den til jul Fant et bilde av den på nett: Det er en krepptang iallefall Minner meg om da jeg var lita og moren min kreppet hele håret mitt (etter mitt ønske). Jeg hylgrein etterpå... Anonymous poster hash: eb861...062
geene Skrevet 24. oktober 2013 #15 Skrevet 24. oktober 2013 Det er en krepptang iallefall Minner meg om da jeg var lita og moren min kreppet hele håret mitt (etter mitt ønske). Jeg hylgrein etterpå... Anonymous poster hash: eb861...062 Ja det er en slags kreppetang, ble jo GIGANTISK på dette bildet.. hehe Den er ganske liten da, bare med to-tre bølger, så den løfter håret ved røttene. Eneste som funker når jeg skal ha volum, og vet du hva: Det varer i TO dager! (hvis det ikke regner).
muffin26 Skrevet 25. oktober 2013 #16 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg hadde også dette problemet før, sluttet å bruke balsam. Og nå vasker jeg håret med shampo ca 1 gang i uken. Anonymous poster hash: eb861...062 du må bruke balsam eller kaldt vann for å lukke skjellaget i håret.
pusen78 Skrevet 27. oktober 2013 #17 Skrevet 27. oktober 2013 Man kan vaske med noe som ikke åpner skjellaget.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #18 Skrevet 28. oktober 2013 Venninna mi som er frisør sier farget hår ofte har FOR mye pleie. Og derfor blir det veldig glatt og glansfullt, og vanskelig å style fordi det det ikke tar til seg produktene. Eneste som hjelper er å "skade" det ved å legge inn striper etc. All verdens produkter glir bare rett av. Var det eneste som hjalp for meg hvertfall Anonymous poster hash: 4ea77...af8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå