Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poenget med det? Hvis vi likevel skal dø alle sammen, noen før noen senere. Hva som gjør at enkelte lever lenge mens andre må reise videre etter noen år og hvor reiser de?

Anonymous poster hash: 607ac...8e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poenget med det? Hvis vi likevel skal dø alle sammen, noen før noen senere. Hva som gjør at enkelte lever lenge mens andre må reise videre etter noen år og hvor reiser de?

Må det være et poeng?

Hvordan vet du at de reiser et sted?

Anonymous poster hash: 8a959...a20

• Liker 3
Skrevet

Lurer på det samme selv noen ganger

Skrevet

Hvordan jeg vet at de reiser? Jeg vet ikke. Men når folk dør så må jo sjelen fly en plass? Kan jo ikke sitte inne i kroppen mens person er død. Lol

Skrevet

Hvordan jeg vet at de reiser? Jeg vet ikke. Men når folk dør så må jo sjelen fly en plass? Kan jo ikke sitte inne i kroppen mens person er død. Lol

Hva er en sjel og hvordan vet du at vi har en?

• Liker 3
Skrevet

Livet har åpenbart ingen fastsatt mening. Det er det som er så kult, man kan gi det hvem som helst mening. For meg er meningen med livet mitt å ha det mest gøy som mulig.

• Liker 1
Skrevet

Nå spør du godt. Sjel er vel noe som er i menneskekropp? Har ikke noe svar på hva det er men bare vet at det finnes. Og at når vi dør så forlater sjelen kroppen. Det er alt jeg vet. Vet du noe mer ?

Skrevet

Nå spør du godt. Sjel er vel noe som er i menneskekropp? Har ikke noe svar på hva det er men bare vet at det finnes. Og at når vi dør så forlater sjelen kroppen. Det er alt jeg vet. Vet du noe mer ?

En sjel er funksjonen av kroppen som er din personlighet og bevissthet. Når hjernen dør, så oppløses sjelen. Et etterliv finnes ikke. Det er like teit som et førliv.

Anonymous poster hash: 41ac7...1ab

• Liker 4
Skrevet

Tror du ikke på liv etter døden? Hvorfor?

Skrevet

Jeg er til fordi mora og faren sin hadde sex. Mens jeg lever må jeg utifra mine forutsetninger gjøre det beste utav det. Når jeg dør er jeg ikke mer. Er ikke så komplisert.

• Liker 4
Skrevet

Da vet du mer enn meg. Jeg tror det du betegner som sjel er kjemiske prosesser i hjernen, som vil slutte den dagen man dør.

Hvorfor skulle jeg? Ingenting som tyder på at det fins, så da regner jeg det som mest sannsynlig.

Skrevet

Det er ikke meningen vi skal ha svar på alt.

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Er bare så rart at vi eksisterer her på jorden i det hele tatt. Må slite oss ut med å tjene penger og bli utsatt for både sykdommer og ulykker. Kan ikke alle leve til de dør da? Hvorfor må enkelte dø ung på de værste måter og andre kan bare sovne inn?

Skrevet

Universet søker å kjenne seg selv. Alt går derfor mot mer og mer bevissthet. Liv søker å bevare liv. Derfor er mennesker. For å bevare liv. For å ta med seg liv til en annen planet og videre til et annet solsystem. Andre steder i universet søker liv akkurat det samme. Det finnes egentlig ikke noe "jeg". "Jeg" er en illusjon. "Jeg" er universet som observerer seg selv subjektivt.

Anonymous poster hash: 59cc0...1ce

Skrevet

Tror du på et liv før unnfangelsen?

Anonymous poster hash: cdd44...d74

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg var trygg på at det er noe mer.

Noen ganger når ting virkelig er tungt, som nå, skulle jeg likt å vite at det ender godt til slutt uansett.
Hva om vi bare blir borte? Det er så utrulig mye mer jeg skulle ha gjort her, som jeg aldri kommer til å få mulighet til. Eller verre, tenk om det er noe mer, og jeg blir en av de ulykkelige sjelene som går igjen på jorden?

Greit nok, vi blir født, vi lever og vi dør. Men hvorfor har vi i det hele tatt fått muligheten til å leve? Et sted må det ha begynt...

Skrevet

Har dere smakt bacon? En god grunn til at vi lever.

flere?

sex, chips, walking dead, die hard 1-4, Playstation 4, pommes frites, mac-D, Dolly dimples. See where I'm going with this.

Ikke tenk så mye, nyt livet så forstår du hvorfor du lever.

Anonymous poster hash: 3e2f2...a49
Skrevet

Bare fordi en reise skal ende,betyr det ikke at du ikke kan nyte den.

Si meg, lar du være å kose deg? å dra til syden? å dra på reiser?
Hvorfor gjør vi disse tingene hvis det kommer til å ende likevel?

Vi lever for å leve, vi lever fordi vi kan, for å spise, elske, krangle, skape og ødelegge. Nyt reisen før den er over.

Anonymous poster hash: df02c...de2
Skrevet

We're here because

We're here because

We're here because

We're here.

Anonymous poster hash: a76b6...9b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...