Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt når jeg spiser mindre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg er overvektig fordi jeg spiser for mye. Jeg spiser sunn mat, men i for store mengder fordi jeg er så glad i mat. Bestemte meg derfor for å spise mindre mengder, men har ikke gått et gram ned i vekt. Jeg skjønner ikke dette, det er jo helt ulogisk? Alle sier jo at det er kalorier inn vs kalorier ut som er nøkkelen for å gå ned i vekt. Jeg har opprettholdt samme aktivitetsnivå, kanskje til og med vært litt mer aktiv...

Hva tenker dere om dette? Hva kan grunnen være, og hva burde jeg prøve nå?

Anonymous poster hash: df508...80d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva spiser du på en vanlig dag?

Anonymous poster hash: 673f5...cc2
Skrevet

Det kan hende det er lettere å gi noen svar om du skriver hva du spiser, og hvor mye du veier? Bare hvis du vil altså :)

Anonymous poster hash: 67d88...675
Skrevet

Det er ikke så enkelt som kalorier inn og ut... Kroppen liker ikke vektnedgang, og har en hel haug med forsvarsmekanismer, for å unngå at det skjer.

For å gå ned i vekt, er det beste du kan gjøre å bevege deg mer, samtidig som du har et veldig moderat kaloriunderskudd, på 200-500 kalorier mindre enn du forbrenner på en dag.
Det er også veldig lurt å trene styrke i tillegg, sånn at kroppen prioriterer å ta av fettet istedenfor musklene.

Skrevet

Sannsynligvis er ikke underskuddet stort nok til at kroppen går ned i vekt. Men gjør som Yme sier, ha et moderat underskudd med sunn mat, og tren styrke. Det var min suksessoppskrift. :)

Og husk at trening tar grammene, kostholdet kiloene. Lykke til!

Anonymous poster hash: b6362...ff2
Skrevet

Umulig å svare på uten at du beskriver hva du pleier å spise, hvilke typer mosjon du bedriver og hva vekt, høyde, alder og kjønn er. Enten spiser du altfor lite eller du spiser mer enn du tror.

Anonymous poster hash: bb5ed...5c0
Skrevet

Det kan hende at du må redusere ytterligere for å gå ned i vekt, evt øke aktivitetsnivået. Sett også opp en oversikt over hva du spiser, så kan det hende du blir overrasket over hvor høyt kaloritall du får.

Anonymous poster hash: 095cc...9bc

Skrevet

Til vanlig bør jeg ha 1427 kalorier, men denne mnd har jeg fått i meg kun 800, så jeg skjønner ikke at jeg ikke går ned jeg heller..

Anonymous poster hash: dea10...4d8
Skrevet

Du har ikke et for stort underskudd da?

Det kan føre til at hvileforbrenningen din reduseres med opptil 40 %, og det vil bli vanskeligere å gå ned i vekt.

Anonymous poster hash: 1aa3e...403
Skrevet

Spiser du for mye karbohydrater kanskje? Karbohydrater stimulerer til fettlagring.

Anonymous poster hash: 71709...972
  • Liker 3
Skrevet

Til vanlig bør jeg ha 1427 kalorier, men denne mnd har jeg fått i meg kun 800, så jeg skjønner ikke at jeg ikke går ned jeg heller..

800 kcal er alt for lite!

• Liker 1
Skrevet

800 kcal er alt for lite!

Jeg vet det,men er bare lei av å veie så mye...

Skrevet

En voksen kvinne bør ikke spise mindre enn 1200 kalorier. Du sulter kroppen din!

Anonymous poster hash: 52eb2...57f

Skrevet

Joda, det skjønner man jo. Men du kommer jo heller ingen vei med å spise for lite.

Anonymous poster hash: b0f6d...672

• Liker 2
Skrevet

Spiser du for mye karbohydrater kanskje? Karbohydrater stimulerer til fettlagring. Anonymous poster hash: 71709...972

Ikke nødvendigvis. Det kommer helt an på hva man gjør med kroppen sin.

Skrevet

Men å spise så lite er som å skyte seg selv i leggen. Du mister mer muskler enn fett ved å ha et sånt kosthold.

• Liker 4
Skrevet

En voksen kvinne bør ikke spise mindre enn 1200 kalorier. Du sulter kroppen din!

Anonymous poster hash: 52eb2...57f

ja, selvfølgelig vet jeg det,jeg er ganske sulten.

Joda, det skjønner man jo. Men du kommer jo heller ingen vei med å spise for lite.

Men å spise så lite er som å skyte seg selv i leggen. Du mister mer muskler enn fett ved å ha et sånt kosthold.

Det tror jeg ikke noe på dere. De tynneste modell jentene sulter seg,og det er fakta. Jeg beveger meg ofte,men trening er jeg for sliten og sulten til, men tar litt styrke.

• Liker 2
Skrevet

ja, selvfølgelig vet jeg det,jeg er ganske sulten.

Det tror jeg ikke noe på dere. De tynneste modell jentene sulter seg,og det er fakta. Jeg beveger meg ofte,men trening er jeg for sliten og sulten til, men tar litt styrke.

Hvis det er mange kilo du skal ned, så kan det kanskje være lurt å oppsøke hjelp. Så får du samtidig litt kunnskap rundt temaet. Ofte litt lettere når man skjønner mer av hva man driver med

Skrevet

Hvis det er mange kilo du skal ned, så kan det kanskje være lurt å oppsøke hjelp. Så får du samtidig litt kunnskap rundt temaet. Ofte litt lettere når man skjønner mer av hva man driver med

jeg tenkte det,men de fleste mener at man skal spise mer og det vil jeg ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...