Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gammel kastrert hannkatt på 8 år som nekter å bruke klorebrettet jeg har kjøpt inn, har sprayet med kattemynte , og skulle jo tro at han skulle få nesen opp for dette....

Men neida, har kloret opp hele sofaen i stykker til nå, og det hjelper ikke å kjefte på han heller.... han gir totalt f.... :(

Katter er jo vanedyr og sta som faen.... og han her er ikke noe untak.... er jo kjempeglad i katten, men nå kommer det snart ny sofa i hus, og den skal IKKE klores opp.... :fy_fy:

Noen tips?

Sprayet forresten den gamle sofaen med ANTIKORESPRAY (skal gjore at katter IKKE vil klore) men hjalp ikke.... :sad:

.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipset er å ikke kaste bort penger på kattemøbler, for katter ser gjerne på alle husets vanlige møbler som sine møbler. Og de gjør gjerne det stikk motsatte av det du vil bare for å vise hvem som er sjefen. Det beste er å invitere katten til å klore på sofaen du ikke vil at det skal klores på og gir ham forbud mot å klore på klorebrettet. Kanskje han går lei om han får ros ;)

Anonymous poster hash: 10116...09a
Skrevet

Et tips, er at klorestativet er i nærheten av der dere oppholder dere mesteparten av tiden. F.eks stua.

Anonymous poster hash: aad99...0ee

Skrevet

Hei.

Katten min var også sånn før. Han hadde opptil flere klorebrett, men klorte bare på stolene og gardinene. Løsningen ble at hver gang han klorte på noe han ikke fik lov til, fikk han en liten sprut med vann på seg. Det var effektivt og gjorde ikke vondt for han. Etter hvert lærte han seg til å bare klore der han fikk lov :)

Skrevet

Hver gang katta mi klorte på møbler løftet jeg han bort på klorestativet. HVER gang..

Til slutt sluttet han å bruke møblene.

Et problem med klorestativer kan være at de ikke er lange nok, katter liker å strekke seg når de klorer.

Kanskje ditt er for kort?

Skrevet

Det er noe som jeg brukte som heter catnip. Eller noe, fordi jeg skulle få dem til å slutte å klore opp sofaen. Det hjalp veldig, men de ble jo helt griseville når de kjente lukta. Men det er sånn du sprayer på klorestativet. Det hjalp på oss i hvert fall.

Skrevet

Det er noe som jeg brukte som heter catnip. Eller noe, fordi jeg skulle få dem til å slutte å klore opp sofaen. Det hjalp veldig, men de ble jo helt griseville når de kjente lukta. Men det er sånn du sprayer på klorestativet. Det hjalp på oss i hvert fall.

Catnip er kattemynte på norsk :)

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet. Henviser til reglene:

Du kan ikke poste innlegg som inneholder noe:

* som strider mot norsk lov

mvh ninuska_, mod

Endret av ninuska_
Skrevet

Vi har også en katt som nekter å bruke klorestativet. Så nå har vi tapet sofaen med dobbelsidig tape, noe som virkelig var upopulært for katta. Litt etter litt har han begynt å teste ut klorebrettene.

Anonymous poster hash: b1b60...bc8
  • Liker 1
Skrevet

Takk for mange gode svar.... skal prøve det med teip og sprute vann på han.... :takke:

Skrevet

Mine katter bruker lang tid på nye klorebrett, men de kommer etterhvert. De går gjerne og skuler på det noen måneder, før de prøver litt, og så løsner det og de bruker det til det går i stykker. Sprut vann når han går på sofaen, spesielt viktig når du får den nye, så han aldri får noen rutine på å bruke den. Så blir nok brettet mer aktuelt. Prøv eventuelt med flere typer, både frittstående stang og brett til å henge på veggen feks, siden katter har ulike preferanser.

Anonymous poster hash: 03fc2...f19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...