AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Det normale er å bæsje 1-3 ganger daglig, har jeg lest. Mange gjør det bare 1 gang om dagen, og det hadde jeg aldri klart. Jeg må i hvertfall 4 ganger om dagen. Som oftest 5 eller 6. Jeg har hverken forstoppelse eller diare, men problemet er at jeg ikke klarer å gjøre det i offentligheten. Og det kommer et veldig stort ubehag om jeg ikke får gått på do så ofte. Har alltid hatt det sånn tror jeg. Er det noen måter jeg ikke må bæsje like ofte? Noe jeg kan spise elns. Det er vanskligst når jeg er på skolen, for da går det ca 9. timer til neste gang. (står opp klokken 6 og er hjemme i 4-tiden. Anonymous poster hash: 8875d...0af
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #2 Skrevet 23. oktober 2013 Det normale er å bæsje 1-3 ganger daglig, har jeg lest. Mange gjør det bare 1 gang om dagen, og det hadde jeg aldri klart. Jeg må i hvertfall 4 ganger om dagen. Som oftest 5 eller 6. Jeg har hverken forstoppelse eller diare, men problemet er at jeg ikke klarer å gjøre det i offentligheten. Og det kommer et veldig stort ubehag om jeg ikke får gått på do så ofte. Har alltid hatt det sånn tror jeg. Er det noen måter jeg ikke må bæsje like ofte? Noe jeg kan spise elns. Det er vanskligst når jeg er på skolen, for da går det ca 9. timer til neste gang. (står opp klokken 6 og er hjemme i 4-tiden. Får du alt næring med deg når dette skjer så ofte? Du er ikke tilfeldigvis tynn eller undervektig? Anonymous poster hash: 8666b...81b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 Får du alt næring med deg når dette skjer så ofte? Du er ikke tilfeldigvis tynn eller undervektig? Anonymous poster hash: 8666b...81b Jeg er ganske tynn (40kg) . Men burde man ikke bæsje mindre da? Hvilken næring kan jeg mangle? Anonymous poster hash: 8875d...0af
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #4 Skrevet 23. oktober 2013 Kjære vene, gå til lege. Anonymous poster hash: 85bff...b8b 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 Er det virkelig vanlig å bæsje hver dag? Wow!! Enn hvis man gjør det 2 ganger i uka? ... som meg, gjort det så lenge jeg kan huske, kan det være noe galt da? Nå ble jeg bekymret! Men for all del, TS, dra til lege! Hørtes ikke bra ut! Anonymous poster hash: c52f3...6e4 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg håper helle på å få svar her. Vil ikke dra til legen med dette. Anonymous poster hash: 8875d...0af
Djungelvrål Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 Du er syk og veldig undervektig. (men det vet du) Gå til lege. Kg har ikke kompetanse på spisefortyrrelser eller tarmsykdommer. 2
mie23 Skrevet 23. oktober 2013 #8 Skrevet 23. oktober 2013 Hva vet du om at ts har spisefortyrrelser eller tarmsykdommer? 5
Kaizerr Skrevet 23. oktober 2013 #9 Skrevet 23. oktober 2013 Selv om du ikke liker å gå til legen, vil jeg anbefale deg å gjøre det. Ingen her kan nok svare deg på hva som er normalt eller ikke, eventuelt hva som kan være galt. 1
Trapp Skrevet 23. oktober 2013 #10 Skrevet 23. oktober 2013 (endret) De sier Deres bæsj hverken har en for løs eller en for fast konsistens? Da er De nok frisk, skulle jeg tro, hvilket bekreftes av disse to særdeles upålitelige kildene jeg har funnet på internett: Do I poop to much? (yahoo answers) Is pooping too much bad for you? (yahoo answers) Og her er noen upålitelige tips: How to Poop Less Often (WikiHow) Lykke til med Deres avføring! Doktor Trapp Edit: Jeg er egentlig ikke doktor, bare så det er klart. Endret 23. oktober 2013 av Trapp 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #11 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg er ganske tynn (40kg) . Men burde man ikke bæsje mindre da? Hvilken næring kan jeg mangle? Nei du må gå på do mer da, rett og slett fordi en større prosent av det du spiser blir til avføring enn normalt. Du går på do 3-6 ganger daglig fordi næringen du spiser antagelig ikke blir tatt opp i tynntarmen og fører til at bra næring havner i tykktarmen. Dette fører som regel til skikkelig tarmproblemer, men har det pågått en stund så tilpasser kroppen seg og tykktarmen raskere, slik at du merker mindre tarmplager. Du burde nok gå til lege eller prøve å legge om kosthold til noe annet og se om det hjelper. Nå vet jeg ikke om er en dverg eller er i normal høyde, men 40 kg høres ganske lite ut. Anonymous poster hash: 8666b...81b 1
Djungelvrål Skrevet 23. oktober 2013 #12 Skrevet 23. oktober 2013 Hva vet du om at ts har spisefortyrrelser eller tarmsykdommer? Nei hun er nok bare naturlig tynn da.
mie23 Skrevet 23. oktober 2013 #13 Skrevet 23. oktober 2013 Du vet ikke hvor høy hun er, eller hvor gammel hun er. 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #14 Skrevet 23. oktober 2013 Man skal bekymre seg om man bæsjer mer enn tre ganger om dagen, eller mindre enn hver tredje dag. Anonymous poster hash: ed162...014 1
Djungelvrål Skrevet 23. oktober 2013 #15 Skrevet 23. oktober 2013 Du vet ikke hvor høy hun er, eller hvor gammel hun er. Om hun er 1,40 høy så er vekta kanskje normal. Tror du det er sannsynlig at hun er 1,40 høy? 1
Nerine_ Skrevet 24. oktober 2013 #16 Skrevet 24. oktober 2013 Du vet ikke hvor høy hun er, eller hvor gammel hun er. Men uansett, syns du det høres helt normalt/sunt ut å veie 40kg og ha behov for å bæsje 5-6 ganger daglig? 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #17 Skrevet 24. oktober 2013 Hvis man spiser mye så bæsjer man mye. Spesielt med rask forbrenning. Anonymous poster hash: 97889...04a
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #18 Skrevet 24. oktober 2013 Avføring mer enn 3 ganger om dagen regnes som hyppig avføring, og mer enn 5 ganger om dagen regnes som diaré (uavhengig av konsistens). Dette kan være symptomer på tarmsykdom! Gå til legen! Anonymous poster hash: 610a9...3d1 1
Nerine_ Skrevet 24. oktober 2013 #19 Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Hvis man spiser mye så bæsjer man mye. Spesielt med rask forbrenning. Anonymous poster hash: 97889...04a 5-6 ganger er fortsatt ikke i kategorien normalt. Og man bæsjer nødvendigvis ikke flere ganger daglig selvom man spiser mye. Endret 24. oktober 2013 av Nerine_ 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #20 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg har lest litt nå at det kan være allergi/intolleranse mot enkelte matvarer. Nå lurer jeg på hvilke matvarer som gir slike symptom? Hvetemel/gluten/laktose/melk ? Jeg har som sagt ikke løs avføring til vanlig, så tror ikke det er laktose intolleranse. Noen forslag på hva det kan være? Og mange er forresten veldig pirkete på forskjellen mellom allergi og intolleranse, så jeg sier det nå: matverer man reagerer negativt på. Anonymous poster hash: 8875d...0af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå