AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Vi driver å bygger nytt hus, og vi skal snart velge ut parkett type. Jeg falt for en type parkett i sommer, og vil ha den, men aner jo ikke hva den heter eller hvor jeg kan finne den. Første gang jeg så den, var på bloggen til villa paprika, og jeg falt hodestups for den. Har prøvd mange ganger å spørre henne på bloggen hvor hun har kjøpt den, uten å lykkes. Litt usikker på om det er parkett eller vinyl. Den ser iallfall lys/grå ut. Vi skal selvfølgelig ha parkett og ikke vinyl, men jeg har så lyst på slik fargetype. Kunne dere være så snille å hjelpe en stakkars sjel? villapaprika.noAnonymous poster hash: dae38...926
lillemeg90 Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Er det den vi ser litt av i innlegget childrenboom? I såfall ligner det på det vi har i kjelleren, husker ikke hva det heter, men vi kjøpte det iallefall på coop obs bygg. Skal søke litt å se om jeg kommer over navnet, vil nok kjenne det igjen når jeg ser det:)
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Er det den vi ser litt av i innlegget childrenboom? I såfall ligner det på det vi har i kjelleren, husker ikke hva det heter, men vi kjøpte det iallefall på coop obs bygg. Skal søke litt å se om jeg kommer over navnet, vil nok kjenne det igjen når jeg ser det:) Coop Obs har Pergo. Men vanskelig å skille de forskjellige merkene fra hverandre, for det er stort sett veldig likt. På et bilde er det ikke engang lett å se hva som parkett og hva som er laminat. Anonymous poster hash: 7bc3c...081
lillemeg90 Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg finner det ikke nå, men det er forsåvidt ofte på salg på coop:) det som vi har er laminat og ikke parkett.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg finner det ikke nå, men det er forsåvidt ofte på salg på coop:) det som vi har er laminat og ikke parkett. Antageligvis Pergo, de har både Laminat og Parkett av det merket. Vi skal ha Berry Alloc laminat. Og utseendemessig er de fleste typene veldig likt Pergo. Anonymous poster hash: 7bc3c...081
lillemeg90 Skrevet 24. oktober 2013 #6 Skrevet 24. oktober 2013 Antageligvis Pergo, de har både Laminat og Parkett av det merket.Vi skal ha Berry Alloc laminat. Og utseendemessig er de fleste typene veldig likt Pergo. Anonymous poster hash: 7bc3c...081 Stemmer at det er pergo, men husker fremdeles ikke navnet videre.. Har sendt en mld til sambo, får se om han husker det;)
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #7 Skrevet 24. oktober 2013 Stemmer at det er pergo, men husker fremdeles ikke navnet videre.. Har sendt en mld til sambo, får se om han husker det;) Living Expression eller Original Exellance? tror det er de to typene de har mest av. Tenker også at om gulvet har litt grålig preg kan det være kalket eik. Anonymous poster hash: 7bc3c...081
lillemeg90 Skrevet 24. oktober 2013 #8 Skrevet 24. oktober 2013 Living Expression eller Original Exellance? tror det er de to typene de har mest av. Tenker også at om gulvet har litt grålig preg kan det være kalket eik. Anonymous poster hash: 7bc3c...081 Synes living expression hørtes rett ut, men den vi har er litt gråere.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #9 Skrevet 25. oktober 2013 Heisann, TS her Takker for alle gode råd, da er jeg på riktig vei. Vet ikke hvorfor jeg skrev vinyl, jeg mente laminat Vi vil ha parkett og ikke laminat. På obs bygg, har de parkett i samme farge? Det er 2 stavs parkett, sant?Anonymous poster hash: dae38...926
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #10 Skrevet 25. oktober 2013 Hvorfor skal dere absolutt ha parkett?Anonymous poster hash: 02c30...20e
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #11 Skrevet 25. oktober 2013 Hvorfor skal dere absolutt ha parkett?Anonymous poster hash: 02c30...20e Laminat er "uff" og kan ikke sammenlignes med parkett. Det er hardt, kaldt og dødt. Kan forstå at det blir brukt der det er hard slitasje, men har hatt det på stua og aldri aldri mer. Parkett er levende, har en egen glød og ja, det får merker. Men det viser bare at det leves i huset. Selv en dyr laminat blir aldri noe mer enn en kopi.Anonymous poster hash: dae38...926
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #12 Skrevet 25. oktober 2013 Laminat er "uff" og kan ikke sammenlignes med parkett. Det er hardt, kaldt og dødt. Kan forstå at det blir brukt der det er hard slitasje, men har hatt det på stua og aldri aldri mer. Parkett er levende, har en egen glød og ja, det får merker. Men det viser bare at det leves i huset. Selv en dyr laminat blir aldri noe mer enn en kopi.Anonymous poster hash: dae38...926 Mye bra laminat å få i dag. Jeg syns ikke det er stor forskjell mellom laminat og parkett. Vi holder på å legge laminat i vårt nye hus og mine foreldre har akkurat lagt parkett hos seg. Det ser omtrent likt ut og det er ikke forskjell å gå på. Vi har parkett her vi bor i dag, og gulvet ser ikke ut(ja, vi har små barn) og jeg orker ikke å gå å være redd for at ungene skal lage hakk og riper i gulvet. Før i tiden var det stoooor forskjell på laminat og parkett ja, men i dag, nei. Anonymous poster hash: 7bc3c...081 1
Gjest Badabing Skrevet 26. oktober 2013 #13 Skrevet 26. oktober 2013 Vi har pusset opp en leilighet som vi leier ut. Valgte laminat, og jeg ser faktisk ikke forskjell på parketten vår hjemme og denne laminaten. Enda jeg har vært parkett-tilhenger. Noe annet ville vært om det var snakk om laminat vs heltregulv. Nå gadd jeg ikke å lete gjennom hele bloggen, så bare på de første bildene. Synes i alle fall den kunne minne om gulvet der vi leier ut, og der har vi en av disse, jeg husker ikke helt: http://www.berryalloc.com/no/nb/Floors/Laminate/Naturals#3050-3754 http://www.berryalloc.com/no/nb/Floors/Laminate/Home-Plus#3360-3754
Bjørn88 Skrevet 26. oktober 2013 #14 Skrevet 26. oktober 2013 Sjekk ut Kahrs Limestone, usikker på om det er det du tenker på men har nettopp lagt det på jobb å det er lys parkett iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå