Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Summers
Skrevet (endret)

Bor sammen med et par venner og på fredag stoppet den ene vasken å fungere, selv bruker jeg den ikke, en av vennene er på ferie, men tredjemann er veldig glad i vasken. I dag innkalte han til møte hvor han klaget over at ingen hadde ringt utleier for å be han fikse vasken. Han hadde jo tross alt satt en post it lapp på vasken for fem dager siden.

Uansett, hvordan tenker slike mennesker? Å ringe utleier er ikke akkurat en jobb man må fordele.

Endret av Summers
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker vel ikke så mye om han som person, men at det nok er lurt å ha et møte der dere tar opp arbeidsfordeling og hvordan dere skal håndtere slike uventede hendelser.

Gjest Summers
Skrevet (endret)

Tenker vel ikke så mye om han som person, men at det nok er lurt å ha et møte der dere tar opp arbeidsfordeling og hvordan dere skal håndtere slike uventede hendelser.

Vi hadde møte og som normalt menenske sa jeg at jeg kunne ringe for det tar null tid, men synes det å ha møte om slikt i stedet for å bare ringe selv er like unormalt som om jeg skulle bedt de andre være med på å betale teleskrittene for telefonsamtalen.

Edit: Får presisere at jeg ikke irriterer meg over fyren, jeg endte jo bare med en telefonsamtale og bruker ikke vasken, det jeg lurer på er hvordan folk klarer å irritere seg over slike småting UTEN å gjøre noe med det selv.

Endret av Summers
Skrevet

Godt spørsmål. Har du spurt han? Han er vel vant med at andre ordner opp for seg? Tipper at han ikke har vondt av å bli utfordret på det.

Skrevet

Det er bare å overse og be de om å gjøre det selv neste gang. Om kun han selv bruker vasken, så kunne han vel heller ikke forvente at noen andre så lappen og hvorfor henge en lapp der i utgangspunktet når man bare kan ringe selv?

Dessverre finnes det enkelte der ute som er helt ubrukelige. De er et mareritt å være med, spesielt å jobbe sammen med fordi man ender opp med å måtte gjøre alt selv.

Anonymous poster hash: 37715...8c0
  • Liker 2
Skrevet

Fatter ikke at du gadd å melde deg frivillig til det.

Anonymous poster hash: b03e4...f9f
  • Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er denne rævdotten?

Anonymous poster hash: 8e869...16d
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor kunne du ikke bare ringt utleier med en gang, TS? Slik drittsekkoppførsel vil en dag slå tilbake på deg selv.

Anonymous poster hash: 5d542...f19
Skrevet

Hvorfor kunne du ikke bare ringt utleier med en gang, TS? Slik drittsekkoppførsel vil en dag slå tilbake på deg selv.

Det er jo ikke TS som er drittsekk her, det er han som forventer at andre skal ordne opp i hans problemer. En skikkelig Alet-Jo.

• Liker 4
Skrevet

Det er jo ikke TS som er drittsekk her, det er han som forventer at andre skal ordne opp i hans problemer. En skikkelig Alet-Jo.

De bor sammen og inventaret i leiligheten ble ødelagt, da er det alle sitt ansvar. Vennen til ts tok ansvar ved å henge en lapp på vasken, men ts var så forbanna giddalaus at han ikke gadd i gjøre noe selv.

Skrevet

De bor sammen og inventaret i leiligheten ble ødelagt, da er det alle sitt ansvar. Vennen til ts tok ansvar ved å henge en lapp på vasken, men ts var så forbanna giddalaus at han ikke gadd i gjøre noe selv.

Så da ordner det seg bare man skriver en lapp? Han er den eneste som bruker vasken, han ringer. Tar 2 min.

• Liker 1
Skrevet

Så da ordner det seg bare man skriver en lapp? Han er den eneste som bruker vasken, han ringer. Tar 2 min.

Gjest Summers
Skrevet

Godt spørsmål. Har du spurt han? Han er vel vant med at andre ordner opp for seg? Tipper at han ikke har vondt av å bli utfordret på det.

Tør ikke å spørre, er jo ganske frekt spørsmål. Derfor jeg tenkte at kanskje noen av de anonyme på KG kunne gi svar på hvordan de tenker.

Hvor gammel er denne rævdotten?

30 faktisk.

Kødder du med meg?

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Har du lest fra begynnelsen? Det står ingen ting om at inventaret ble ødelagt. Det er fri fantasi fra din side. TS bruker ikke den vasken. En annen person er bortreist. Det er bare den som bruker vasken som selv skulle ha gitt beskjed til utleier. Han har tatt ansvar ved å henge opp en lapp, sier du. Hva er poenget med det, når bare han bruker denne vasken? .

Tilføyelse: Hvis det for eksempel var slik at vannet ikke rant ned i vasken, er det mest nærliggende å tro at et eller annet tetter vannlåsen, skru av den og undersøke. Det er lett å gjøre selv.

Endret av Arabella
  • Liker 3
Skrevet

Sorry, men jeg må le.. utrolig hva enkelte klarer å legge inn av handling ut fra et enkelt innlegg...

Jeg skjønner meg ikke på folk som ikke tar tak i ting selv, ikke heng lapp på vasken, ring selv. Er vasken tett, sjekk ut hvorfor den er tett og det gjøres ved å legge seg på kne og ta løs rørene og renske opp. Er det selve vannet, ring etter hjelp. Ikke overlat til andre og det mener jeg en gul lapp gjør.

Anonymous poster hash: d5cd1...706
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville også hengt lapp på vasken når jeg oppdaget problemet. På den lappen skulle det stått: "I ustand, ikke bruk denne - ringte utleier den og den datoen, han skal fikse det den og den dagen".

• Liker 1
Gjest Summers
Skrevet

Tilføyelse: Hvis det for eksempel var slik at vannet ikke rant ned i vasken, er det mest nærliggende å tro at et eller annet tetter vannlåsen, skru av den og undersøke. Det er lett å gjøre selv.

Takk, notert til neste gang.

Skrevet

Haha, det tok sikkert like lang tid å henge opp den lappen som det ville tatt å ringe.

Ansvarsbevisst fyr, jadda...

Skrevet

Er det du som er fyren med vasken? :ler:

:heks:

• Liker 1
Skrevet

Er dette medisinstudentene du og klager på?

Anonymous poster hash: e36b4...5e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...