Gå til innhold

Er yoga bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: 519c5...e95
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt beskrevet problemstilling - not.

Ja, Yoga er "bra". Spørsmålet er hva du lurer på om det er bra i forhold til / for.

• Liker 1
Skrevet

For hva da? Avspenning? Mobilitet? Styrke?

Yoga er "bra", ja, men ikke min favoritt. :)

Anonymous poster hash: ac8ab...096
  • Liker 1
Skrevet

Det finnes mange forskjellige typer yoga , så du må være litt mer spesifikk. Noen veldig fysiske noen mer meditative.

Jeg er veldig glad i Bikram og ashtanga. Ikke brukt en krone hos kiropraktor osv. Etter jeg begynte aktivt. Er også mye sterkere, smidigere.

• Liker 1
Skrevet

Yoga er en flere hundre år gammel tradisjon, som stadig sprer seg til ymse hjørner i verden, så det er vel åpenbart noe ved det som er bra.

Det har utrolig effekt på psyken. Det er jo som meditasjon, bare med bevegelse.

Anonymous poster hash: e68c7...8f0
Skrevet

TS her.

Jeg var der i dag, det var bra.

Anonymous poster hash: 519c5...e95
Skrevet

Yoga er supert for oss som ikke takler å løpe, svette og pese for mye. Dessuten er det tydeligvis et god supplement til f.eks styrketrening (vekter), ettersom man bruker musklene på en helt annen måte.

Du blir mykere, sterkere og mer fokusert. Det er ganske stor forskjell på de forskjellige typene yoga også.

Skrevet

De to gangene jeg var på yoga-time kom jeg hjem i über form :) Det gjorde meg godt innenifra og ut!

Men vel... Med to små i hus merket jeg at det ble litt vanskelig for meg å dra på time regelmessig :(

Har du muligheten og liker du det så er det "bra"! :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg elsker yogatimene mine. De har gjort at kroppen min er smertefri til tross for en del gamle skader. Jeg blir sterkere og får en mye bedre balanse. Den gjør kroppen også mye mer mobil.

Jeg trener yoga i tillegg til styrke og kondis. Trener ofte yoga på morgenkvisten.

Skrevet

Tips til HVOR en kan starte opp med Yoga? I hovedstaden

Har kroniske smerter og sykdommer som gjør vanlig trening til et helvette..

Tenkte rolig strekking type yoga

Skrevet

Tror de fleste større treningssentre har yoga. Ellers er det helt fint å trene hjemme også.. om man sliter med tid og sånt. Det finnes Yoga-videoer i massevis. Jeg vil likevel anbefale å ta noen timer og heller fylle på litt hver dag hjemme.

• Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Oslo Yogasenter og Centrum Yoga for å nevne et par.

Yoga på treningssenter er vel og bra, men man får litt mer ut av dette på et Yogasenter.

• Liker 1
Skrevet

Takk for Tips Lea2 Og Belle Gunnes!

Skrevet

Hei.

Jeg begynte på yoga nå i høst, og synes allerede det (etter et par økter), har hjulpet mye. Jeg har fått mer energi, også synes jeg det er helt utrolig avslappende og deilig.

Jeg tror det virkelig kan hjelpe deg til å slappe av, i en ellers ganske så stressende hverdag.

:)

Skrevet

Litt, off-topic, men... Er det mulig for en nybegynner å trene yoga hjemme?

Skrevet

Det er fullt mulig. Skaff deg en yogamatte (eller annen matte til trening). Bruk en laptop eller evt TV og finn en DVD med instruksjoner.

Du får ikke den hjelpen som du får når du følger en gruppe med trener. Akkurat det var litt viktig for meg. Men det er absolutt mulig å trene hjemme. Tar lite plass og kan gjøres når som helst. Du blir heller ikke guffen og svett som når du løper eller trener hardt.

Skrevet

Takk Lea :)

Matte har jeg allerede (en vanlig fitness matte), men lurer litt på hvilken videoer/dvd'er som er bra? Tok en rask titt på youtube her om dagen, kvantiteten var overveldene og endel av positurene virket litt... Vanskelige?

Skrevet

De er ikke håpløse :) Men det hender at det er en fordel å ha noen som retter på deg og pusher deg litt.

Jeg har ikke peiling på hvilke videoer som er bra dessverre. Hadde en sånn en gang, men den er borte vekk nå. Tror nok det beste er å betale litt for dem. Kanskje du finner noen reviews på nettet?

Skrevet

Da skal jeg se på amazon om jeg finner noe :) Har veldig lyst til å fortsette med Yoga, selv med tidsklemma ^^

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Metempsychosis - søk opp solhilsen (sun salutation) og konsentrer deg om denne i begynnelsen. Det finnes flere solhilsner, men ta en av gangen.

Jeg brukte en stund en app på telefonen, som heter Daily Yoga. Hver dag til en fast tid, så sier den i fra at nå er det på tide å finne frem matta. Og så får du en ny rutine hver dag via video og instruksjon. Denne er genial.

yoga-sun-salutation-surya-namaskar2.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...