AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Hei! Om ikke veldig lenge får jeg en chihuahua på fem år i hus. Den omplasseres fra en familie som har flere hunder som ikke behandler den lille så veldig bra . Jeg har møtt den flere ganger og vi kommer godt overens, men jeg merker at den er litt skuddredd. Jeg har hatt hund før, men har aldri fått en voksen hund. Har dere noen tips til hvordan jeg kan gjøre overgangen så myk som mulig for hunden? Den kommer fra et hjem ute på landet med flere hunder, katter og et lite barn til meg som bor i storbyen. Hvordan skal jeg legge opp de første dagene til hunden hjeme hos meg? Er det noe spesielt jeg bør være obs på når det gjelder en voksen hund/omplasseringshund? Anonymous poster hash: a0e44...a32
Gjest Belle Gunnes Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Det beste er å bare la den lære seg dine rutiner med en gang. Ikke noe dill og dall. Bare pass på at den får ro og hvile.
Omnivore Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Har hørt at man skal behandle ny hund i hus litt som en valp. Rett og slett ro. Bli kjent med hunden og ta det helt med ro. Ikke ha inn nye fremmede i huset en de som bor der til hunden har roet seg. Noen hunder kan også ha en "urenslig" periode ved flytting til nytt hjem med nye mennesker og tisse litt inne, men der er det bare å gjøre som med en valp. Ikke kjeft, gå ut ofte. Det burde ikke ta mer en et par dager før hunden har falt til ro i sitt nye hjem. Ellers er det bare å føle på hvordan hunden takler det. Ta den med på hverdagen og kjør den inn i rutinene dine. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå