Gå til innhold

Vill jeg kunne stramme opp skikkelig med dette ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 21 år som er veldig slank. Men jeg vill stramme opp skikkelig. Få skikkelig sprett rumpe og markert mage. Rett å slett en trent kropp :) Jeg spiser også sunt. Bare godter og brus i helgene. Så å si aldri søppel mat. Trener saltimer hver dag. Dette trener jeg hver dag.

Mandag: core.

Tirsdag: corebar.

Onsdag: pilates

Torsdag: Kondisjon

Fredag: kondisjon.

Hver morgen så jogger jeg 20 min + basis øvelsene som pushups, armhevinger og knebøy. Det er mine morgen rutiner. Er jeg nødd til å bruke trenings aparater vedsidenav eller holder dette. Kommer jeg til å se forandringer med dette treningopplegget etter noen mnd ?

Anonymous poster hash: 24d7c...2b2
Videoannonse
Annonse
Gjest Emmanuelle
Skrevet (endret)

Om du vil ha skikkelig markert kropp er det tung styrketrening som gjelder. Knebøy med stang, utfall med tunge vekter etc. Fitnessbloggen har mange gode tips, tror også de råder til å kutte ned cardio om du allerede er slank.

Endret av Emmanuelle
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er en jente på 21 år som er veldig slank. Men jeg vill stramme opp skikkelig. Få skikkelig sprett rumpe og markert mage. Rett å slett en trent kropp :) Jeg spiser også sunt. Bare godter og brus i helgene. Så å si aldri søppel mat. Trener saltimer hver dag. Dette trener jeg hver dag.

Mandag: core.

Tirsdag: corebar.

Onsdag: pilates

Torsdag: Kondisjon

Fredag: kondisjon.

Hver morgen så jogger jeg 20 min + basis øvelsene som pushups, armhevinger og knebøy. Det er mine morgen rutiner. Er jeg nødd til å bruke trenings aparater vedsidenav eller holder dette. Kommer jeg til å se forandringer med dette treningopplegget etter noen mnd ?

Anonymous poster hash: 24d7c...2b2

For det første, det heter VIL, ikke VILL.

For det andre, du er syk.

Du skal minst ha en treningsfridag i uka, gjerne to.

Og gjøre de samme sthrkeøvelsene hver dag hjelper ingen.

Også jogger du OG trener styrke hver morgen, PLUSS saltimer HVER DAG?!

Du kommer til å bli utbrent...

Slapp litt mer av! :) Gå deg en tur å nyt høsten.

Anonymous poster hash: b4f0e...3e7

• Liker 1
Skrevet

Ro ned kardioen og finn fram maten og starting strength. Da blir du fin og sterk.

Skrevet

Ingen vits i å gjøre styrkeøvelser hver dag. Tvert imot, det gir ikke kroppen nok tid til å reparere seg selv (trening bryter ned kroppen, hvile bygger den opp!).

Det viktigste er uansett kostholdet. Om du spiser feil, kan du trene til krampa tar deg, uten å oppnå noe særlig med resultater.

Anonymous poster hash: 451f5...416
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke du vil.

For det første har du for mye cardio- det bygger ingen muskler. Det er musklene som gjør deg stram, for du kan fint være tynn/slank og dvask eller slank og bare se mager ut...

Du kan ikke trene så mye cardio og så lite styrke, så du må legge om treningsrutinene dine. Kutt ned kondistreningen og trapp opp styrken. Tren med tunge vekter og tren hele kroppen ihvertfall 2 ganger i uka. Fokuser på markløft, knebøy med stang, chins, benkpress. Kanskje også militærpress, roing og hip-thrusts? Ikke fikle rundt med rosavektene, men ta i skikkelig. Dropp sit-ups og andre mageøvelser, for med de tunge baseøvelsene får du plenty av trening av kjernemuskulaturen.

Spis nok mat!! Det er aller viktigst. Du bygger ingenting og strammer ikke opp noen ting uten et skikkelig kosthold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...