Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 26 og kjenner at det er ubehagelig å ligge på ryggen. Sovner alltid på siden, men når jeg våkner ligger jeg på ryggen. Er dette skadelig for babyen?

Anonymous poster hash: 5f080...eda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Dersom du føler deg uvel, typ vena cava får press på seg, så merker du jo det. Babyen tar ikke skade av at du ligger på rygg.

Skrevet

Jeg spurte jordmor om det samme og fikk til svar at det var helt ufarlig. Hvis du får vondt eller kjenner ubehag av å ligge på ryggen, så må du jo bytte stilling, men det ville man vel gjort uansett - gravid eller ikke. :P

Skrevet

Men merker jeg det når jeg snur meg mens jeg sover?

Ts.

Anonymous poster hash: 5f080...eda

Skrevet

Ja, du merker det.

Skrevet

Jeg våkner ofte av at jeg ligger på ryggen, og merkelig nok får jeg ofte mer vondt når jeg ligger på siden. Og bebis i magen er stooooor nå. Jeg har trodd det var farlig å ligge på ryggen, så jeg legger meg alltid på siden når jeg våkner på rygg. Men da trenger jeg jo ikke det. :laugh:

Skrevet

Jeg sovner alltid på magen, som høygravid ble det på siden, men med puter bygd opp slik at jeg lå litt mer på magen enn bare på siden (fikk vondt i bekkenet av å ligge direkte på hoften). Dette var mest behagelig for meg, men jeg våknet likevel alltid på ryggen, noe jeg gjør som ikke-gravid også. Det er ikke farlig, kan bare være ubehagelig for de som får for mye press på vena cava. :) Du vil våkne hvis ubehaget blir for stort, eventuelt vil du snu deg i søvne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...