Gå til innhold

Gresk gud for gift dame???

Viking

Anbefalte innlegg

Kom for 14 dager siden hjem fra familietur i Hellas. Hadde det helt topp, men jeg hadde noe med meg i bagasjen som jeg gjerne skulle vært foruten.

Som alle vet er grekere veldig hyggelige. Vi traff endel folk dernede som vi følte vi ble kjent med personlig. Vi utvekslet adresser, tlf.nr og E-mail før vi reiste hjem. Det var spesielt en vi fikk god kontakt med, jeg så først på ham som en venn av familien. Han ble veldig god venn med min mann, og lekte med barna. Likevel gav han meg oppmerksomhet som jeg ikke er vant med. Tenkte likevel ikke så mye på dette, før vi kom hjem. Nå bomber han meg med SMS med romantisk og flørtende innhold, må si jeg blir litt smigret, men føler det og litt dumt. Jeg kjenner jeg føler meg litt forelsket. Jeg svarer han, men ikke med samme tone. Jeg skjuler ikke disse meldingene for min mann, men jeg har ikke fortalt hvordan jeg føler. Jeg synes likevel synd i denne mannen som sitter i Hellas og tenker så mye på meg, jeg minnet ham på at jeg er gift, og bor i Norge, men han svarer ikke på det. Fordi om dette plager meg litt, gleder jeg meg til neste melding, eller sender ham en melding hvis det går noen dager mellom dem.

Jeg har vel ikke noen spørsmål, men jeg er litt bekymret, jeg har vært i et forhold i veldig mange år, og trives med det. Men nå føler jeg at jeg mister litt hodet, også for en gresk ferieflørt *rister på hodet*. Jeg som alltid er så fornuftid og ikke lar følelsene løpe løpsk med meg. Kanskje jeg bare bør la være å svare ham, og la det hele dø ut, eller skal jeg bare nyte beruselsen så lenge det varer? For det føles nemlig som en beruselse for hver nye melding. Ikke vet jeg????

Småforelsket klem fra Viking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest 0

Jeg tror nok du er betatt for du ikke er vant til denne oppmerksomheter.. Tror kanskje det beste er å la det dø ut ellers kan du lure deg selv til å tro at du er forelsket.

Hva med å friske opp litt med slike meldinger og mye oppmerksomhet til mannen din? Da vil han helt sikkert gi noe tilbake og ting blir kanskje litt spennende igjen...?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sydlandske mennesker har en helt annen måte å flørte på enn nordmenn, så jeg tror ikke du skal legge noe i dette jeg. For meg så virker det som overdriv rett og slett. icon_frown.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viking, hvordan hadde du følt det dersom det var din mann som flørtet sånn med en gresk jente?

Tenk over det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Isa, som jeg skrev til og begynne med skjuler jeg ingenting for mannen min. Jeg gjengjelder ikke den flørtende tonen i meldingene, og jeg viser ham alle de meldinger som jeg mottar, det jeg ikke har fortalt ham er hva jeg føler for dette.

Er nok enig med Pamella, det er nok oppmerksomheten som er uvant. Det ligger ikke noe dramatisk i dette. Jeg har overhodet ikke planer om å forlate mann og barn, for å flytte til Hellas, men jeg er bare litt skremt over at jeg føler jeg mister litt av fotfestet.

Anonym, kanskje er det overdrevet, men det er jeg som legger mer i det, men det er ikke det som er poenget, men min måte å reagere på, og at jeg ikke helt klarer å la det ligge. Takk for svar forresten, tar gjerne imot flere.

Klem fra Viking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste oplever vel å bli sjarmert .... i løpet av et samliv. Poenget er å ikke gå for langt, og la det gå over ...

Jeg synes du burde slutte å oppmuntre grekeren med å sende meldinger til han ; som du skriver "når det er gått noen dager uten lyd fra han". Klarere oppmuntring til å fortsette, og at du kanskj kommer ned igjen -- alene trenger ingen...

Ps.s tror du du er den eneste han kontakt med forresten ..... Det er mange turister som kommer og går....

Det var mine råd icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det er så skummelt, så skummelt det du driver med...kjære deg, la det gå over og ikke begå den feilen som mange før deg har gjort.

Jeg har vært i nøyaktig samme situasjon som deg, latt meg sjarmere og blitt vanvittig forelsket i en som jeg ikke burde blitt forelsket i. Det er så lett å trå feil...når man blir sjarmert i senk av noen. Tenk heller på alt du har å miste, før du vet ordet av det har dette blitt mer enn en uskyldig flørt.

tro meg, det er ikke verdt det!!! Det koster sikkert ikke denne grekeren en eneste kalori å sende deg flørtende meldinger så bare se på det som et positivt innslag i hverdagen, ikke noe mer...og du, for guds skyld, ikke send ham fler meldinger da!!!

Klem fra ei som har vært der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Lasse, selvfølgelig er jeg klar over at jeg ikke er den eneste turisten han treffer. Men jeg undrer meg bare litt over hvorfor han bruker tellerskritt og energi på meg. Gift med barn og bor i Norge, uten umiddelbare planer om å reise til samme sted igjen.

Jeg er også litt overrasket over hvor alvorlig dere ser på dette. Når jeg sender disse meldingene er det kanskje bare for å få litt krydder i hverdagen, ser ikke helt hvordan dette kan utvikle seg så mye, han er tross alt laaaangt borte.

Ble litt nyskjerrig på deg som hadde opplevd det samme. Hvordan ødela det for deg, fortell meg gjerne, slik at jeg kanskje klarer og se alvoret i det jeg også.

Er det ingen som er litt enig med meg at jeg kanskje bare kan nyte dette så lenge det varer som et krydder i hverdagen. Men jeg er også fremdeles litt bekymret over at jeg lar meg rive med på noe så patetisk som dette egentlig er.

Tankefull klem fra Viking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor alvorlig? Vel, får du kanalisert like mye følelser til mannen din som før mens dette står på?

Tellerskritt? Mange eksempler på at de sender samme melding til flere (mange) om gangen.....

Vh Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Viking.

Jeg tror nok at det alvorlige ligger i ditt syn på det hele. En uskyldig flørt javel. Men det virker ikke på meg som om du selv synes det. Det virker på meg som om du er veldig usikker på dette og dine egne følelser. Selvom du viser meldingen til mannen din. Og hvis dette er så veldig uskyldig som jeg tror at du skal overbevise deg selv om (jeg anklager ikke, bare prøver å forstå), hvorfor skriver du en masse om de tanker og følelser du har rundt dette?

Jeg tror (og igjen - jeg bare tror) at det er dette som gjør at folk svarer deg så alvorlig.

En helt annen ting, som du selv også har vært innom, du er ikke den eneste. Og de tellerskrittene koster ikke mye. Investering vet du... selv om du ikke har planer nå, så kan du få det, ikke sant? Venninnetur? Tro meg, jeg vet hva de gutta der tenker, har bodd i Hellas og kjenner mange søte, hyggelige, dønn seriøse men åååå... for noen flørtepuser. Og de vet hva vi oppmerksomhetstrengende jenter fra Norden trenger også, for de vet hvordan mannfolka våre er.

Dette skriver jeg ikke for å være stygg, og ja, jeg generaliserer... men jeg tror, kjære Viking, at du skal la dette skli over. Om du MÅ svare, så ikke send uoppfordret i hvert fall. Kos deg med det mentale eventyret, og som en sa her, send en sms til din mann i steden.

Og husk det er lov å vindus-shoppe... eller lese menyer, bare man spiser hjemme. Noe jeg tror du aldri ville vurdert å ikke gjøre. Bare så det er sagt.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fint svar Tusenfryd.

Poenget mitt med at jeg ikke helt ser alvoret i dette tilfellet er utilgjenligheten. Jeg er ikke så opptatt av hvor mange han sender meldinger til og at han antakelig flørter for livet med noen andre akkurat nå. Grunnen til at jeg skriver om følelsene er at jeg er overrasket over mine egne følelser. At jeg på en måte fremprovosere dette ved å sende ham meldinger uoppfordret, og følelsen jeg får i magen hver gang det tikker inn en melding, og at jeg håper at den meldingen er fra ham.

Det bringer frem tanker som hva skjer hvis det en dag er noen som er nærmere. Jeg er jo så glad i mannen min, som jeg har delt halve livet mitt med, og som jeg vil dele resten med. Dette vekker følelser i meg som jeg trodde jeg bare hadde for ham.

Uff, nei jeg får nok høre på Tante Tusenfryd og la det skli over, men likevel har jeg fått en oppvekker, jeg er faktisk ikke garantert at mine varme følelser kun skal være for min mann resten av livet.

Hilsen småforvirra Viking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev tidligere: De aller fleste opplever dette....

Man slår ikke av følesler/låser alle til en person. Man velger bare å forholde seg til en...

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-06-12 13:02, Viking wrote:  

Uff, nei jeg får nok høre på Tante Tusenfryd og la det skli over, men likevel har jeg fått en oppvekker, jeg er faktisk ikke garantert at mine varme følelser kun skal være for min mann resten av livet.

Ja du bør høre på tante Tusendfryd og alle de andre som har skrevet til deg her og som sier det samme.

Les det du skrev selv over her en gang til, du sier selv at du ikke er garantert at dine varme følelser kun skal være for din mann restene av livet.

Hvorfor i all verden utfordrer du da disse følelsene på den måten du nå gjør med denne grekeren?

Du sier jo selv at du har det meget bra i forholdet, og da er det idiotisk å utfordre dette på denne måten.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Kjære Viking,

Jeg kan gjerne fortelle og jeg håper du skjønner alvoret før det er for seint.

Jeg, var som du, i en helt grei familiesituasjon. Selvfølgelig uten de helt store inderlige følelsene etter mange år sammen. Så dro hele familien på ferie, riktinok ikke til sydligere strøk, men likevel...( finnes sjarmører her i Norge oxo)

På en fest traff jeg en som virkelig hadde ordene og sjarmen på plass og jeg falt pladask. Tenkte mye på denne mannen selv etter at vi dro hjem. Det hadde jo ikke skjedd noe mer enn at vi flørtet litt og pratet masse. Selvfølgelig syns jeg dette var spennende og vi starta en runddans med tekstmeldinger, mailer og til slutt telefonsamtaler. Mannen min var helt klar over at jeg likte denne fyren godt men som han sa etterpå, han stolte jo på meg og ville gjerne at jeg skulle ha det bra, ha venner osv...Jeg trodde vel aldri at ting skulle utvikle seg til noe mer, så nok på dette som krydder i hverdagen sånn som du gjør nå...litt uskyldig spenning.

Hvert fall ble det nå sånn da, vi reiste til det samme stedet litt seinere. Det var dessverre ikke bare skjebnen som ville det sånn, jeg hjalp nok til og trakk i tråder det jeg kunne.

Det gikk jo som det måtte gå, spenningen krevde utløsning og jeg svikta hele min familie, mannen min, barna mine for en natts spenning. Selvfølgelig ble vi oppdaget og selvfølgelig ble det huskestue og nesten skillsmisse. I ettertid kan jeg ikke fatte hva jeg egentlig holdt på med, kun for litt krydder og spenning.

I dag er det sånn at jeg fremdeles bor sammen med min familie...og jeg bruker fremdeles menn som krydder i tilværelsen. Jeg er kommet inn på en farlig vei som jeg ikke ser noen ende på.

Så derfor vil jeg be deg, Viking, innstendig om å tenke deg om...er du klar til å endre på en masse i livet ditt??? for dersom du følger denne spenningens vei, så kan du risikere alt, tenk på det.....uskyldig flørt kan få uante dimensjoner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...