Gå til innhold

Hevngjerrig eks anmeldte meg for voldtekt. Mulig å bli dømt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, så skjedde det at en hevngjerrig eks anmeldte meg for voldtekt. Jeg har selv ikke voldtatt eksen, men er naturlig nok fortvilet over å bli anmeldt. Det er jo alvorlige beskyldninger. Eksen ville avslutte, og jeg ikke. Vi skrev masse seksualiserte meldinger, og jeg skrev noen ganger at jeg ikke kunne leve om det ble slutt, men det ble det. Og etterpå ble jeg anmeldt. Eksen sier jeg var truende og følte seg tvunget til å ha sex.

Fortvilet. Hva skal til for å bli tiltalt og dømt for noe slikt? Eksen ville avslutte, men jeg ville fortsette.....å ønske å begå selvmord er vel ikke en straffbar trussel? Skrev heller ikke at jeg ønsket å møte eksen for å ha sex, og vi kranglet både på tlf. og via sms fordi jeg ville jo ha et ordentlig ikke forhold, ikke kun sex.

Anonymous poster hash: dfee9...051
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, med tanke på hvor mange ekte voldtektssaker som blir henlagt så tror jeg ikke du har så mye å frykte. Men blir det sak av det bør du være forberedt på at hvert et ord du har skrevet på SMS kommer til å bli vridd og vrengt på.

Anonymous poster hash: 00ffd...8f7
  • Liker 3
Skrevet

Vel, med tanke på hvor mange ekte voldtektssaker som blir henlagt så tror jeg ikke du har så mye å frykte. Men blir det sak av det bør du være forberedt på at hvert et ord du har skrevet på SMS kommer til å bli vridd og vrengt på.

Anonymous poster hash: 00ffd...8f7

Men å true med å ta mitt EGET liv, kan vel ikke være en trussel som kan brukes mot meg? Det ville jo i så fall kun vært en tragedie for min familie.

Er det så mange ekte voldtektssaker som blir henlagt egentlig? Hvor sterke bevis kreves det for å få noen dømt?

Anonymous poster hash: 7db1b...e0e

Skrevet

Det er umulig å svare på generelt. Vi har fri bevisbedømmelse i Norge og det er bevisbildet under ett som avgjør om den tiltalte blir dømt.

Anonymous poster hash: 69133...650
Skrevet

Min mening: Nei, du vil ikke bli dømt for voldtekt.

Sperm kan ikke benyttes som bevis når dere var i et forhold f. eks.

Har du ytret trusler på sms om at du kunne voldtatt henne? Eller hvis hun ikke lå med deg, så ville du ta livet ditt?

Har du noen gang vært voldelig mot henne, og andre vet om det?

Jeg forstår det slik at hun mener det er voldtekt fordi du truet med å ta livet ditt om hun slo opp med deg? Det er i alle fall ikke nok til at du skal dømmes for noe som helst.

Skrevet

Du blir nok ikke dømt,80% av voldtektssaker blir henlagt.

Skrevet

Er ikke saken der ferdig enda?

Anonymous poster hash: 68248...ade

• Liker 1
Skrevet

Er ikke saken der ferdig enda?Anonymous poster hash: 68248...ade

(Hvis du er den jeg tror du er)

Skrevet

(Hvis du er den jeg tror du er)Anonymous poster hash: 68248...ade

Jeg nekter å tro at det finnes flere av dem.

• Liker 5
Skrevet

(Hvis du er den jeg tror du er)

Saken der? Har ikke skrevet om noen sak her før.

Til deg som skrev over: Nei, jeg brukte aldri vold mot henne, truet heller aldri med å bruke vold. Det jeg skrev i sms og sa på tlf. var at jeg ikke orket å leve om jeg aldri fikk se henne igjen, at jeg elsket henne mer enn livet selv etc.

Skrevet

Saken der? Har ikke skrevet om noen sak her før. Til deg som skrev over: Nei, jeg brukte aldri vold mot henne, truet heller aldri med å bruke vold. Det jeg skrev i sms og sa på tlf. var at jeg ikke orket å leve om jeg aldri fikk se henne igjen, at jeg elsket henne mer enn livet selv etc. Anonymous poster hash: 7db1b...e0e

Beklager, trodde du var hun som med jevne mellomrom skriver om en lignende sak.

Skrevet

Ja, så skjedde det at en hevngjerrig eks anmeldte meg for voldtekt. Jeg har selv ikke voldtatt eksen, men er naturlig nok fortvilet over å bli anmeldt. Det er jo alvorlige beskyldninger. Eksen ville avslutte, og jeg ikke. Vi skrev masse seksualiserte meldinger, og jeg skrev noen ganger at jeg ikke kunne leve om det ble slutt, men det ble det. Og etterpå ble jeg anmeldt. Eksen sier jeg var truende og følte seg tvunget til å ha sex.

Fortvilet. Hva skal til for å bli tiltalt og dømt for noe slikt? Eksen ville avslutte, men jeg ville fortsette.....å ønske å begå selvmord er vel ikke en straffbar trussel? Skrev heller ikke at jeg ønsket å møte eksen for å ha sex, og vi kranglet både på tlf. og via sms fordi jeg ville jo ha et ordentlig ikke forhold, ikke kun sex.

Anonymous poster hash: dfee9...051

Du høres ikke god ut du heller.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Men å true med å ta mitt EGET liv, kan vel ikke være en trussel som kan brukes mot meg? Det ville jo i så fall kun vært en tragedie for min familie.

Er det så mange ekte voldtektssaker som blir henlagt egentlig? Hvor sterke bevis kreves det for å få noen dømt?

I mitt tilfelle kom det frem at fyren hadde blandet piller og alkohol, spermen hans ble funnet inne i meg, og i bindet mitt. Men han slapp unna lett som en plett. Så ikke bekymre deg for dette i det hele tatt. Og skal vedde på at det kommer frem at hun er en skikkelig møkkadame.

Endret av lisalille
  • Liker 1
Gjest Euforia
Skrevet

Hvis det er sånn som du beskriver, så kan jeg ikke tenke meg at du blir dømt, nei.

Skrevet

I mitt tilfelle kom det frem at fyren hadde blandet piller og alkohol, spermen hans ble funnet inne i meg, og i bindet mitt. Men han slapp unne lett som en plett. Så ikke bekymre deg for dette i det hele tatt. Og skal vedde på at det kommer frem at hun er en skikkelig møkkadame.

Uff, det der hørtes forferdelig ut! At de finner biologiske bevis, men likevel ble han frifunnet! Har du anket?

Noe slikt burde da være "walkover" -til din fordel altså.

Vet ikke hvordan det går med meg, jeg er ingen god skuespiller, men det er tydeligvis hun ser jeg etter å ha fått lese avhøret. Det er så mye løgn der at jeg ble helt satt ut, ting som er snudd helt opp-ned på, påstander om ting hun har sagt som hun til politiet forklarte var sagt kun for å berolige meg etc. Jeg føler meg så utrolig lurt, løyet for og brukt- av henne. Jeg ville ha et kjærlighetsforhold, ikke kun sex, men oppdager at jeg bare ble brukt helt enkelt, og så er det ironisk nok jeg som blir anklaget for voldtekt.

Skrevet

Du høres ikke god ut du heller.

Neivel. Jeg ble vilt forelsket, og kanskje betyr det at jeg ikke er helt god, men i det minste ærlig.

• Liker 2
Skrevet

I mitt tilfelle kom det frem at fyren hadde blandet piller og alkohol, spermen hans ble funnet inne i meg, og i bindet mitt. Men han slapp unna lett som en plett. Så ikke bekymre deg for dette i det hele tatt. Og skal vedde på at det kommer frem at hun er en skikkelig møkkadame.

Jeg skjønner ikke helt. Var det kjæresten din, eller en tilfeldig fyr?

Skrevet

Neivel. Jeg ble vilt forelsket, og kanskje betyr det at jeg ikke er helt god, men i det minste ærlig.

Jeg har også vært vilt forelsket.. Men aldri truet med å ta livet mitt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt. Var det kjæresten din, eller en tilfeldig fyr?

Ikke kjæreste nei, så han kun den kvelden.

Skrevet

Uff, det der hørtes forferdelig ut! At de finner biologiske bevis, men likevel ble han frifunnet! Har du anket?

Noe slikt burde da være "walkover" -til din fordel altså.

Vet ikke hvordan det går med meg, jeg er ingen god skuespiller, men det er tydeligvis hun ser jeg etter å ha fått lese avhøret. Det er så mye løgn der at jeg ble helt satt ut, ting som er snudd helt opp-ned på, påstander om ting hun har sagt som hun til politiet forklarte var sagt kun for å berolige meg etc. Jeg føler meg så utrolig lurt, løyet for og brukt- av henne. Jeg ville ha et kjærlighetsforhold, ikke kun sex, men oppdager at jeg bare ble brukt helt enkelt, og så er det ironisk nok jeg som blir anklaget for voldtekt.

Ikke anket, orket ikke mer, det var midt i en eksamenstid.

Høres ikke bra ut. Sånne mennesker blir alltid avslørt da de lyver så mye at det blir umulig for dem å holde styr på alle løgnene. Skjønner at du blir stresset, og du kan ikke ta noe annet enn tiden til hjelp. Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...