Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg å min kjære har nå vært sammen i 4 år, vi er begge 21 år å bor sammen (er i forsvaret i 3 måneder til så vi bor ikke sammen på den måten enda, men har leilighet sammen).

Hun har så langt gått på p-piller før å forhindre å bli gravid, mens vennepar av oss blir gravide i hytt å pine med p-piller (dette er da folk som har vært sammen over flere år), før eller siden blir jo man gravid med p-piller, de er jo ikke helt 100% sikre selv om de er farlig nært.
Jeg blir mer og mer skremt for hvert vennepar som blir gravid med p-piller, at folk så nært oss blir gravid med p-piller, å så mange som blir gravid !
Føler at p-pillene ikke er så sikre mere..

Så har jeg forklart til min kjære at jeg ikke vil ha barn på minst 3-5 år!

Jeg skal ha utdanning, helst eget hus og ikke minst en fast jobb. Dette er mine 3 "bud" som jeg skal følge før jeg skal ha noe barn.

Vil ikke at et barn skal få et liv der foreldrene ikke har råd til å kjøpe noe til ungen sin, der de er fattige, uten jobb, uten leilighet, bo hjemme hos sin mor eller far, eller evt hybel.

Å dama mi her imot abort på alle slags måter, har ingenting å si om du sparer barnet for liderlser i livet eller slike ting. Abot skal ikke skje uansett grunn..

Skjønner henne på mange måter når det gjelder abort, det er jo "drap"

på en måte.. Men når det ikke er blitt til noe, er det da drap ? Da tenker jeg ikke når det er blitt et foster, men før den tid.

Da vil det jo være å drepe "barn" når vi har sex, før det er jo sædseller som dør..

Jeg er imot abort selv, men står jeg uten jobb og leilighet ser jeg på det som OK å ta abort, før da har jo ikke barnet noe framtid, iallefall ikke en lys en.

Men dette er opp til hver en å mene hva som er riktig og galt osv.

MEN OVER TIL HVA JEG EGENTLIG SKAL FRAM TIL HER.

Blir det for dumt av meg å starte med EKSTRA prevensjonsmidler ?
Da tenker jeg på kondom siden det er 100% sikkert.

Dama mi er overhode ikke begeistret over kondom, med tanke på at man kjenner mindre, det blir langt ifra like deilig som det er uten kondom! Det synes jeg også, men har ingen problem å bruke det før å være 100% sikker på at hun ikke blir gravid.

Jeg vil ikke ta risken på at hun KAN bli gravid før jeg faktisk er klar.. Eller jeg trenger ikke være klar siden få mennesker er klar når de får unge, men iallefall skal jeg ha utdanning, en fast jobb og leilighet. Kanskje jeg kan stå uten utdanning, men må iallefall ha fast jobb.

Hun burde jo forstå hvorfor jeg vil bynne bruke kondom.
Regner med hun ikke vil ha så mye sex mere om jeg starter med kondom siden man kjenner mindre, men jeg velger sex tørke over tid enn å få et barn når det overhode ikke passer...
Nå har hun ikke så høy sexlyst fra starten av, så det blir vel så og si ingen sex, hehe..
Men velger som sagt det framfor et KANSKJE barn.

Blir å starte med kondom fra i dag av å framover.

Hvordan ville dere jenter reagert om typen startet med kondom pga dere ikke vil ta abort om du skulle blitt gravid ?

Mvh Usikker.

Anonymous poster hash: 5f41c...1c6

Anonymous poster hash: 4b5b7...04c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg blitt dypt imponert og takknemlig over å ha en kjæreste som tar ansvar selv og ikke overlater alt ansvar for prevansjon på meg.

• Liker 10
Skrevet

Du er i alle fall ærlig og ansvarlig. Synes det står respekt av det.

Har du noen grunn til å mistenke at hun innerst inne har litt lyst på barn? I så fall har du enda større grunn til å kjøre dobbelt beskyttelse. P-piller er i utgangspunktet veldig sikre, men følsomme for slurv...

Anonymous poster hash: 88134...7db

Skrevet (endret)

Men kondomer er heller ikke 100 % sikkert .

Så hva skal du gjøre da ?

Endret av frøkenkoz
  • Liker 3
Skrevet

Kondomer sprekker skjeldent.. Bare pass på at de ikke er gamle, ligget i lommebok, under press eller noe slikt så skal de være 100% sikre :)
Ja de kan sprekke, men så vidt jeg vet har flere blitt gravid av å gå på p-piller enn kondom :)

Skrevet

Huff..

Pratet med henne om dette, å hun NEKTER at jeg skal bruke kondom, før hun mener det er så deilig og spesielt å kjenne følelsen av at jeg glir inn å ut av henne osv. Hun driver nå og påstår at hun velger å ta abort framfor å ha såkaldt GUMMISEX som hun kaller det. Å jeg vil ikke sitte der en dag å kanskje vite at hun beholder barnet om hun er gravid, når jeg overhode ikke vil eller føler det passer.

Så ja jeg velger fortsatt å gå veien med kondom, har forklart henne at det finnes mye bra av kondomer der ute, noen som gir bedre følelse, noen er tynne, noen har nupper osv.

Men problemet er at hun bruker jo ALLTID vibrator på klitoris når jeg penentrerer henne.

Å da får hun orgasme uansett, så skjønner ikke hvorfor det skal ha noe å si om jeg har kondom på eller ikke når hun bruker vibrator på klitorisen.

Greit hun sier hun får en spesiel orgasme når jeg penentrerer henne mens hun stimulerer klitoris, men jeg ser ikke grunn til at hun ikke skal få denne type "dobbel" orgasme når jeg har kondom på.

Såvidt jeg vet vil hun fortsatt oppleve å få klitoris og vaginal orgasme samtidig selv om jeg bruker kondom.

Blir så frustrert av å diskutere med henne om dette.

• Liker 1
Skrevet

På meg høres det ut som en epidemi blant par i din omgangskrets som blir gravide, og at kanskje din kjæreste har tenkt og henge seg på og bli den neste!?

Det er ikke sikkert det er slik, men jeg synes argumentasjonen hennes er veldig, veldig rar. Etter den hadde jeg i alle fall brukt kondom, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 02430...6f9
  • Liker 6
Skrevet

Enig med AB over. Det kan være feil, men jeg synes noe skurrer i argumentasjonen. Og hele situasjonen virker litt rar.

"Vil heller ta abort enn å ha gummisex", til tross for at hun innerst inne er mot abort? Noe sier meg at ts ikke bør ta det for god fisk.

Men jeg kan selvsagt ta feil.

Anonymous poster hash: 88134...7db

• Liker 6
Skrevet

Syns det hørtes veldig rart ut at hun faktisk bråsnur og sier hun vil ta abort, fremfor å bruke kondom. Ikke kan jeg skjønne hvorfor hun syns det er sååå kjipt heller. Jeg, som jente, merker ikke stort forskjell på sex med eller uten kondom, men folk er vel forskjellige.

Når det gjelder p-piller, så er det jo sant at de ikke 100% sikre, og dersom jenta slurver litt så er det sjans for å bli gravid. Har dere vurdert andre prevensjonsformer da? p-ring, p-stav, p-sprøyte, osv? som gir mindre sjans for slurv..

Anonymous poster hash: c1a94...3cc
  • Liker 1
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Jeg har aldri hørt om noen som har blitt gravide mens de går på p-pilla (tar dem regelmessig og ikke slurver). Er du sikker på at vennene deres ikke har slurva med p-pillene?

Ellers vil dama kun bli gravid rundt eggløsning, så unngå å ha sex da dersom du er redd. (starter som regel 14 dager etter første dag med mensen).

• Liker 1
Skrevet

Bruk kondom. Høres merkelig ut at hun er imot abort i alle tilfeller unntatt for å unngå gummi.

Kommentar til innlegg over: P-piller hindrer eggløsning. Det kan være nok å hoppe over 1-2 piller for at en eggløsning kan skje, og det trenger ikke skje midtsyklus/dag 14. Bruk kondom alltid.

• Liker 1
Skrevet

Godt å høre at noen er enig :)
Har pratet enda mer med henne om dette, å vi kom til at hvis hun en dag skulle bli gravid når vi verken vil eller at det passer, så kan det hende at hun ikke blir å ta abort med tanke på at når hun førsta står der å er gravid, så kan det være tungt for henne å faktisk måtte "drepe" et barn.

Hun bynte også å prate om at det blir så mye styr med kondom, det å alltid måtte ha det på seg, i skuffen, å ta den på før sex osv.
Å hun er ikke akkurat den type jente som er så sex gal heller, det er tvert imot. Hun har meget lav sex lyst, mens min lyst ligger på toppen av month everest.

Så hvorfor kondom skal være et så stor problem skjønner jeg ikke... Før de få gangene vi skal ha sex så er det jo ikke mye slit å ta på en kondom, skjønner jo at det kunne vært litt kjipt om vi hadde sex 3-4 ganger dagelig å ta på kondom hver gang ja.. Men slik er det LAAANGT ifra.

Hun har selv blitt født når moren gikk på p-piller, aner ikke om de var dårlige for 21 år siden sammenlignet med i dag, men merker at det er så mange i nær kjennskap som får barn selv om de ikke vil.

Forstår henne godt pga jeg skal NÅ førsta ville bruke kondom etter 4 år med sex uten. Så det er jo noe helt nytt for oss begge, men det er ikke før nå at jeg faktisk tenker klart å tenker konsekvensene ved å få et barn. Kjipt å være i den situasjonen at man har et barn i fanget som man egentlig ikke ønsker pga livs situasjonen og ikke minst snakke om at jeg føler meg før ung.

Å hvis hun nå skulle bli så grusomt missfornøyd med sexen, så finnes det mye spennende sex leketøy for kvinner! Å hun har lyst å prøve litt av hvert, så om vi fyller skuffen hennes med litt godsaker har jeg overhode ikke noe imot! :)

Skrevet

Hun nenvte også at det blir så "dyrt" med kondomer.
Så nevner jeg at da må det jo være dyrt å bruke p-piller.. Hun sa de kostet jo BARE 50-100kr, greit det er billig.

Men man får faktisk 30 kondomer før 160 kr, å det er sånne tynne som gjør det mer som å ha sex uten kondom. Å vi blir nok tvilsomt å ha sex mer enn en gang om dagen.. Blir nok dager der vi ikke har sex og, så 30 kondomer holder nok i massevis på en måned.

Ikke at det har vært noe problem, men hun har også nevnt at det blir så mye søl med sæd osv. Både i musa og på senga, å svelge det blir hun av og til kvalm av. Så kondom er jo perfekt der ! Ingen søl ingen ting!

Skrevet

Brukefeil er noe som må regnes med i både kondombruken og pille bruken.

Helt ærlig syns jeg at kondomene er mye tryggere der. Du bruker kanskje et par minutter av dagen å ta den på,mens p pille er noe du må huske hver eneste dag. de de som påstår å ha vært flinke kan umulig være 100% sikre på å ha tatt den hver dag. Så er det ting som mageproblemer osv som kan gjøre at pillen ikke er sikker likevel.

Anonymous poster hash: df75c...916
Skrevet

Åh, jeg blir nesten litt rørt av hvor ansvarsbevisst du er, TS. Jeg forstår deg veldig godt, jeg hadde følt meg helt ekstremt utrygg om jeg ikke hadde mulighet til abort om uhellet skulle være ute, skjønner nesten ikke hvordan mannfolk tør å ha sex. Jeg tror bare du må stå på ditt og bruke kondom, det høres ikke ut som om kjæresten din er helt seriøs når hun sier nå at abort plutselig er aktuelt likevel.

• Liker 4
Skrevet

Gå innom en helsestasjon for ungdom og ta med gratis kondomer? Så trenger det ikke koste noe mer :)

Anonymous poster hash: 9c241...64c
Skrevet

Da jeg var veldig ung, tenårene og starten av 20-årene, brukte jeg både p-piller, kondomer og avbrutt samleie samtidig. Dette fordi det ville vært krise å bli gravid.

Du velger selvsagt selv om du vil bruke kondom, hun har ingenting hun skulle ha sagt der. Sex med kondom kan kanskje føles kjipere, men min erfaring er at man også blir mer kreative og har mer sex man uansett ikke kan bli gravid av.

• Liker 1
Skrevet

Det høres merkelig ut at hun har sånn i mot kondom. Jeg er kvinne selv, og for meg er sexen like bra med kondom, kjenner ikke forskjell (trodde det var mest mannen som gjorde det). Kanskje hun ønsker å bli gravid? Det høres nesten sånn ut. Hvorfor skulle hun plutselig snu i synet på kondom, om ikke for å bli gravid?

Anonymous poster hash: 2cca0...679

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri hørt om noen som har blitt gravide mens de går på p-pilla (tar dem regelmessig og ikke slurver). Er du sikker på at vennene deres ikke har slurva med p-pillene?

Ellers vil dama kun bli gravid rundt eggløsning, så unngå å ha sex da dersom du er redd. (starter som regel 14 dager etter første dag med mensen).

Det har jeg :) Det har hendt med flere jeg vet om, at de har blitt gravide til tross for p-piller. Ofte har det nok med slurv å gjøre, men ikke alltid.

Anonymous poster hash: 2cca0...679

Skrevet

P-piller (tatt riktig) er mer sikkert enn kondom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...