AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Har lyst til å kjøpe meg ski for å skøyte med. Men jeg hater å kjøpe ski! Det blir alltid spørsmål om vekt og sånt og det synes jeg er så flaut, å stå der i butikken og snakke høylytt om hvor mye jeg veier liksom.... La på meg mye i forbindelse med langvarig sykdom de siste årene, og selv om jeg er på vei ned så er det fortsatt i hvertfall en ti kilo til der jeg ønsker å være og har vært før, kanskje 15 også hvis jeg klarer det. Helst vil jeg bare plukke et skipar som har riktig merking i forhold til min vekt og ta dem med til kassen. Spennet på skøyteski er vel ikke så viktig uansett, så lenge det ikke er helt feil? I alle fall ikke i forhold til klassisk ski, som er det jeg har handlet tidligere. Noen som har handlet skøyteski og har erfaring med hvor mye spørsmål det blir? Jeg kan vel, hvis de spør, kanskje oppgi den vekten jeg vil ha (som jeg også har planer om å gå ned til) selv om det ikke stemmer pr. idag? Sannsynligvis vil det jo bli flere turer med riktig vekt i årene fremover, enn det jeg rekker å få gått i vinter. Anonymous poster hash: cc8e7...dee
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Da jeg kjøpte meg nye langrennski så var det aldri spørsmål om vekt, derimot var det spørsmål om vekt da jeg kjøpte slalomski (er ikke noen ekspert, men tror det er pga hvordan bindingene stilles inn mtp at skoene løsner når en tryner). Du må jo uansett ha hjelp skal du kjøpe langrennski pga bindingene må festes på skiene. Anonymous poster hash: 0eb6b...b88
Gjest bustyvel Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Lyver du på vekt får du ski som ikke er tilpasset deg. Ikke vær flau, betjeningen bryr seg garantert ikke. Grunnen til at de spør om høyde og vekt er for å gi deg ski og staver med korrekt lengde og spenn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå