Gjest AryaKillie Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Hei! Er det noen her som har erfaring med Weleda fødselforberedende olje? Jeg er i uke 33 og har kjøpt den for å prøve.... Kan jo nevne at jeg har født en gang før og fikk da bare overfladiske smårifter.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #2 Skrevet 23. oktober 2013 Brukte det i mitt første svangerskap. Ble desverre perinealruptur grad 3 a selv om jeg smurte flittig fra uke 30. Det var en vakumforløsning, noe som øker risikoen for slike rifter, så er jo mulig oljen fungerer for noen. Finnes det noe forskning på området? Anonymous poster hash: 7daae...357
ara Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg brukte den i noen uker før fødsel. Sydde 4 små pyntesting. Babyen var ganske stor også, 4350g. Vet ikke om oljen/masseringen hadde noen effekt men er jo verdt å prøve Jeg bruker den i alle fall nå også, 6 uker før termin.
Gjest AryaKillie Skrevet 23. oktober 2013 #4 Skrevet 23. oktober 2013 Vet ikke om noen forskning men vet at flere jordmødre anbefaler den.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg skal definitivt massere/strekke perineum da jeg har anlegg for stor baby (dvs jeg var svææær selv..) men har fått beskjed om at man må vente til uke 36/37 før man begynner. Vet ikke om det stemmer dog. Tror det kan være greit å gjøre seg noe kjent med følelsen av press/strekk der så man ikke får småpanikk når babyens hode begynner å presse. Anonymous poster hash: c39b7...287
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 Forsøkte i noen dager, men gav opp. Magen var for stor... vanskelig å komme til. Fikk bare tre små rifter under fødselen, heldigvis Anonymous poster hash: 3e6c4...975
Cindi Skrevet 24. oktober 2013 #7 Skrevet 24. oktober 2013 Men... Jeg syns den oljen svidde, og at det var ordentlig ubehagelig. Syns det var rart at en olje som er laget for "der nede" skal svi?
Nerine_ Skrevet 24. oktober 2013 #8 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg smurte før første fødsel, revnet fortsatt mer enn gjennomsnittet. Også har jeg lest et sted at om det i det hele tatt har effekt, er det isåfall hovedsaklig gjeldende for førstegangsfødende.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #9 Skrevet 24. oktober 2013 Lukter denne oljen endel? Er luktsensitiv og tenke jeg ikke gadd kjøpe den dersom den luktet så mye som Weledas andre produkter..... Anonymous poster hash: 03906...b50
Cindi Skrevet 24. oktober 2013 #10 Skrevet 24. oktober 2013 Lukter denne oljen endel? Er luktsensitiv og tenke jeg ikke gadd kjøpe den dersom den luktet så mye som Weledas andre produkter..... Anonymous poster hash: 03906...b50 Den lukter ja. Mannen takler ikke lukta.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #11 Skrevet 24. oktober 2013 Den lukter ja. Mannen takler ikke lukta. Naturlig prevensjon, mao Ok.....da ser jeg ikke for meg at det funker her........vet noen om alternative oljer som anbefales? Anonymous poster hash: 03906...b50
Gjest Vevila Skrevet 24. oktober 2013 #12 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg brukte jordnøttolje 5 uker før fødsel. Han kom med hodet og arm ut på likt på under ti minutt og alikevel slapp jeg unna med et par pyntesting. Kommer nok til å sverge til det neste gang også
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #13 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg brukte jordnøttolje 5 uker før fødsel. Han kom med hodet og arm ut på likt på under ti minutt og alikevel slapp jeg unna med et par pyntesting. Kommer nok til å sverge til det neste gang også Takk! Ser det også anbefales av jordmødre, så jeg tester det - er iallefall i målgruppen som førstegangsfødende om ikke annet Anonymous poster hash: 03906...b50
siebaeo Skrevet 24. oktober 2013 #14 Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Naturlig prevensjon, mao Ok.....da ser jeg ikke for meg at det funker her........vet noen om alternative oljer som anbefales?Anonymous poster hash: 03906...b50 Jeg fikk hjelp av mannen til å smøre og det ble motsatt effekt. Rakk to "runder" og så ble det fødsel en uke før termin.. Ikke sikkert det hadde en sammenheng da.. Edit: det var forresten jordnøttolje! Endret 24. oktober 2013 av siebaeo
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #15 Skrevet 24. oktober 2013 Takk! Ser det også anbefales av jordmødre, så jeg tester det - er iallefall i målgruppen som førstegangsfødende om ikke annet Anonymous poster hash: 03906...b50 De anbefaler det visstnok også til nyfødt, horribelt i og med at det er et sterkt allergen. Ville heller brukt en annen olje som jojoba eller kokosolje. Jordnøttoljen er også veldig fet og blir veldig klissete. Anonymous poster hash: 66120...1ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå