AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Hei. Vi begynner å bli slitne. Har en 1-åring som hver natt de siste 1, 5 ukene har begynt å hyle rundt kl 02....vi har prøvd det vi kan tenke på-også ting som ikke anbefales slik som bæring inne på rommet, ta i vår seng, gi vann, men vi prøver alltid å roe ned i egen seng først. Vi har hevet hode enden, stryker, gir smokk, tar på dyne-hylingen fortsetter. Kan holdepå i 4timer. Legges 1830, sovner normalt greit. Sover godt til oppgitt tidspunkt-så beg "showet". Våkner 0530 usnsett. Sover 2x i bhg. Første lur fra ca 0830-10.00. Neste lur fra 13/1330-14/1430. Grunnet dårlig soving i bhg i dag ble hun ovrrtrøtt så vi holdt på i 45min før hun sovnet. Natta vil bli dårlig grunnet over trøtthet. ..og slik er spiralen:-( vi beg å merke lite søvn over tid ved siden av jobber.noen som har liknende erfaringer og kan komme med tips? De siste nettene har hun også begynt å sette seg opp i senga...blir da lagt ned igjen gjentatte ganger til stor protest. Vil dette eskalere de neste 6mnd, , eller vil det roe seg? Som første gangs foreldre har vi håpet at det skulle bli lettere når barnet ble større. .....Anonymous poster hash: 4c17b...dfb
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #2 Skrevet 23. oktober 2013 Synes det høres ut som om hun sover altfor mye på dagtid, jeg. Jeg har selv en ettåring, og han sover én dupp hver dag, på ca 1-2 timer. Han har ikke sovet noen dupp i 8.30-9-tiden siden han var 9 måneder gammel. Det er jo ganske vanlig at nattesøvnen blir dårligere hvis de sover for mye på dagen. Anonymous poster hash: 7bfbc...5c2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 Når våkner ditt barn da? Vårt barn har våknet 05-0530 hele livet uavhengig av mat. Vi har prøvd å drøye legging på dagen flere ganger. Resultat er overtrøtt jente sim kun sover 40min-hjelper ikke akkurat på situasjonen. ..godt mulig hyn sover for mye, men hun viser tydelig tegn på å være trøtt, og sovner greitt ved hver legging....betyr ikke det da at hun trenger 2lurer? Gikk din fra 2-1 dupp helt av seg selv? Npr står opp, hviler og legges barnet? Interessert i tips og ideer. .... TsAnonymous poster hash: 4c17b...dfb
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #4 Skrevet 23. oktober 2013 Hva med å prøve å gå over til en dupp fra feks 11.30-13.30? Vi har gjort det nå, det tok noen dager før det ble en lang og god hvil midt på dagen, og dermed noen sure dager med mye grining i mellomtiden men det gikk seg til. Hadde aldri trodd det skulle gå så lett. Vår er 14 mnd og sover ca 1,5-2 timer midt på dagen nå.Anonymous poster hash: f9be4...572
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 Siden hun våkner så tidlig, så holder hun ikke så lenge dom til 11.30. Målet er en dupo på rundt 2timer ja. ....;-)Anonymous poster hash: 4c17b...dfb
Tordensky Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 Vår ettåring sover også to dupper fremdeles. Tror ikke han er klar for å minke på det (9-9.30 og 12-14). Men kanskje dere burde prøve... Her våkner også småen kl.5 ca, men får da pupp i vår seng og sover videre til 6.30. Deres vil sikkert ikke holde ut til 11.30/12 når hun står opp kl.5.30, men kanskje hvis dere klarer å drøye litt og litt (legge henne for den ene totimersduppen litt tidligere, men stadig nærmere 12-14) så vil hun kanskje også sove lenger på morgenen etterhvert? Jeg tenker egentlig bare høyt, siden vår fortsatt sover to dupper. Det hender de glemmer å legge ham på dupp nummer en siden han er eneste på avdelingen som sover to dupper, og det går som regel greit det og - han er så opptatt av alt som skjer i bhg at han glemmer å være trøtt :-P Ikke sånn i helgene...
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 Når våkner ditt barn da? Vårt barn har våknet 05-0530 hele livet uavhengig av mat. Vi har prøvd å drøye legging på dagen flere ganger. Resultat er overtrøtt jente sim kun sover 40min-hjelper ikke akkurat på situasjonen. ..godt mulig hyn sover for mye, men hun viser tydelig tegn på å være trøtt, og sovner greitt ved hver legging....betyr ikke det da at hun trenger 2lurer? Gikk din fra 2-1 dupp helt av seg selv? Npr står opp, hviler og legges barnet? Interessert i tips og ideer. .... TsAnonymous poster hash: 4c17b...dfb Han gikk i grunnen fra to til en dupper av seg selv, ja. Merket at det begynte å bli stadig vanskeligere å få han til å sovne på førsteduppen, så da prøvde vi å drøye litt og se om han greide seg med én. Han var litt sutrete de første dagene, men etter under en uke hadde det gått seg til, og han begynte å sove lenger på den ene duppen han hadde (sov før bare 30-40 min pr dupp). Han legges kl 19.30, og sovner rundt kl 20. Sover da til 7-7.30, stort sett uten å våkne. På dagen sover han som sagt en dupp på 1-2 timer, stort sett mellom 11.30 og 13.30.Anonymous poster hash: 7bfbc...5c2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #8 Skrevet 23. oktober 2013 Ignorer og sov videre. Ørepropper er en fin ting.Anonymous poster hash: 89d5d...454
Gjest Elyssa Skrevet 23. oktober 2013 #9 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg synes ikke det høres ut som om han sover for mye på dagen når han legger seg så greit. Har veldig dårlig erfaring med å tukle til ting før de er klar for det, og siden hun blir overtrøtt ville jeg absolutt ikke kuttet i dupper. Men det er min mening da Barn er forskjellig, men jeg har inntrykk av at de fleste 'signaliserer' at de er klar for færre dupper ved at de er vanskeligere å legge til en dupp eller på kvelden. Synes det er sånne perioder iblant hele veien egentlig jeg, og tror ikke det er så mye mer å gjøre enn å holde ut og evt prøve seg fram litt. Vi har forresten en på 1 år som sover én dupp på 2-3t. Har gjort det siden han var 10 mnd. Kusinen hans er 9 mnd eldre og sover fortsatt ofte to dupper, men da litt kortere. Barn er forskjellig
Gjest Magdalene Skrevet 23. oktober 2013 #10 Skrevet 23. oktober 2013 Vår på 13mnd sover også to lurer på dagen. Babyen våkner ikke av mareritt da? Er det lenge siden barnehagestart? Hva med å ta baby inn til dere? 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #11 Skrevet 23. oktober 2013 Siden hun våkner så tidlig, så holder hun ikke så lenge dom til 11.30. Målet er en dupo på rundt 2timer ja. ....;-)Anonymous poster hash: 4c17b...dfb
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #12 Skrevet 23. oktober 2013 Hun har gått i bhg i drøyt 2mnd. Hun fikk eget rom ved 5 mnd alder da hun stadig våknet og sov urolig etter at vi la oss. Sov mye bedre på eget rom.. TsAnonymous poster hash: 4c17b...dfb
Nerine_ Skrevet 23. oktober 2013 #13 Skrevet 23. oktober 2013 Ignorer og sov videre. Ørepropper er en fin ting.Anonymous poster hash: 89d5d...454 Morsomt...
Stinelin Skrevet 23. oktober 2013 #14 Skrevet 23. oktober 2013 Prøvd med litt lys på rommet, i tilfelle hun har blitt mørkeredd? Hva med vonde tenner? Her ble gutten avhengig av ekstra nærhet på natta etter bhg. start, så da legger pappan seg i egen seng inne hos han når han våkner om natta, så får jeg og babyen sove i fred i dobbeltsenga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå