Gå til innhold

Hvor finner man disse sakkyndige (til hjelp med boligkjøp)

Jotunjenta

Anbefalte innlegg

Det står bestandig at det anbefales å ta med seg en sakkyndig på visning for å forsikre seg om at boligen er i god stand. Men hvor finner man en sånn en? Og hva koster det?

Jeg er nesten litt blåøyd, kanskje, for jeg stoler kanskje litt for mye på megleren som presenterer boligen. (skal kjøpe veldig snart!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid hatt med meg en slektning som er byggmester.

Ingen har greie på ALT, så det hodler som regel med den person du kjenner. En venn eller et familimedlem som har litt erfaring med boligkjøp eller med innredning/bygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det meklaren seier med ei klype salt, og prøve å oppdriv ein bekjent eller nokon som har pussa opp sjølve, eventuelt berre nokon med meir erfaring med å bu (altså eldre) enn deg sjølv som du stolar meir på enn meklaren som du faktisk nett har møtt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andree

Jeg ringte en uavhengig takstsmann og lurte på om han hadde mulighet til å bli med meg en formiddag etter jeg hadde vært på visningen.

Spurte huseier om dette var greit og det var det. Fikk nøklene til bolig og takstmannen og jeg gikk uforstyrrende rundt i huset da eier ikke var hjemme og han tok en muntlig tilstandsrapport for meg. Han krabbet høyt og lavt og tok målinger av fukt, skjevheter, arealer, våtrom,eiendom generelt osv. Sort set alt!

Dette tok ca. 2,5 timer og jeg betalte 1200,- for å ha ham med.

Han sa at huset var helt topp og det endte med at jeg kjøpte det. Ikke hatt noen problemer eller funnet feil i etterkant heller. Vel brukte 1200,- synes nå jeg. Det hadde det også vært hvis han hadde funnet uregelmessigheter ved huset og jeg ikke hadde kjøpt det. Da hadde jeg spart de 1,5 mill. jeg betalte ++++for utbedringer av feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...