Gå til innhold

Mannfolk:Er denne bosituasjonen en dealbreaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente i midten av 30-årene.Startet å studere igjen for noen år tilbake og er ferdig med utdanningen til neste vår.

Jeg er en selvstendig person.Flyttet opprinnelig hjemmenifra da jeg var 18,

og har bodd noen år på en annen kant av landet uten familie i nærheten.

Men da jeg ble student igjen flyttet jeg tilbake til hjembyen min,og inn i en leilghet som er i samme hus som en av mine foreldre bor.

Vi bor i hver vår etasje og i hver vår separate leilighet.

Jeg jobber utenom studiene men tjener for lite til å kunne flytte før jeg er ferdig utdannet.Det er hovedgrunnen til at jeg bor her.

Har ellers alt på stell og lever et ganske normalt liv.

Saken er at jeg føler dette er flaut å fortelle nye menn jeg blir kjent med...

Både det at jeg ikke er ferdig med utdanning enda og det at jeg ikke eier egen bolig. Og verst av alt: bor i samme hus som en av mine foreldre.

Har begynt med nettdating og får mange seriøse henvendelser fra menn på min alder,men "alle"virker så vellykkede liksom...mye mer enn meg.

Jeg får mindreverdighetskomplekser av menn som forteller de tjener godt,eier egen bolig,hytte,båt og bil og det virker som om alle har har reist verden rundt flere ganger..Derfor vegrer jeg meg for å svare på meldinger selv om jeg egentlig vil.

Jeg føler at om jeg begynner å date noen vil de tro det er noe galt med meg siden jeg bor slik,og avskrive meg som en mulig partner.

Er dette ting menn bryr seg om,eller er det jeg som overreagerer?

Har jo hørt endel snakk fra damer om at menn som bor i samme hus som foreldrene er uaktuelle som partnere :( Går det andre veien også?

Anonymous poster hash: 323e4...02f
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror en noenlunde oppegående mann vil ha full forståelse og er det er jo egen leilighet. Tror du skal begynne å svare på meldinger jeg :)

Skrevet

Og jeg som har fortalt meg selv at bare jeg ble gammel nok så ville potensielle partnere sette pris på hva jeg hadde å tilby; fast jobb, god lønn, egen bolig og hytte.

Ja ja, tilbake til tegnebrettet. ;)

Anonymous poster hash: e55c2...b61
Skrevet

Hadde ikke brydd meg. Med mindre du har elendig personlig økonomi ellers, selvsagt. (Gjeld osv).

Anonymous poster hash: 001ab...49c
Skrevet

Bare si at du leier kjelleren hos foreldrene dine. Alle skjønner at du selvsagt benytter muligheten til å bo rimelig under studier, og du har en egen boenhet. Hadde du bodd på jenterommet hadde jeg sett utfordringen, men dette er helt legitimt.

Anonymous poster hash: 89033...1a0
Gjest Seajewel
Skrevet

Liker de deg, er ikke det der en dealbreaker.

Skrevet (endret)

La meg se om jeg har skjønt dette riktig.

Du studerer, jobber på si for å forsørge deg selv, er selvstendig og har bodd det meste av voksenlivet ditt utenfor barndomshjemmet ditt, og når du er ferdig utdannet regner du med å få en jobb hvor du vil tjene nok til å flytte inn i egen bolig?

Og du bor allerede i dag i egen separat boenhet?

Ser ingen varsellamper her.

For hva det er verdt fra en KG-mann, jeg er en sånn med egen bil og bolig, bra inntekt og vært litt rundt om på kloden, og ei dame i din situasjon hadde ikke skremt meg, eller fremstått som stakkarslig. Tvert i mot, du er jo i full gang med å gjøre livet ditt enda bedre på egenhånd!

Jeg skjønner at du kan tro at ut i fra bosituasjonen din kan fremstå som at du ikke er så bra som du antageligvis er, men vær så snill, ikke plag deg selv med slike bekymringer. Det behøver du ikke.

Endret av Cpl Nobby Nobbs.
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...