Facebook user Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Kjæresten min går og legger seg kl 21 hver kveld fordi hun begynner på jobb kl 6 hver morning . Jeg derimot begynner på jobb kl 1100, så da pleier jeg å ligge meg ca kl 23-00. Noen ganger hvis jeg har fri så liker jeg å være litt lenger oppe og spille playstation eller se en god film eller noe og da er jeg gjerne oppe til kl 1:00-1:30. Kjæresten min slakter meg for dette. Hun mener at vi begge skal ligge oss samtidig uansett. Jeg føyde meg etter dette fordi jeg ikke ville lage trøbbel, så da begynte jeg å legge meg når hun skulle sove. Jeg ble liggende flere timer med å stirre i taket og høre på snorkingen hennes før jeg sovnet selv. Etter et par uker så tenkte jeg ut en plan. Kanskje jeg kan ligge meg samtidig som henne for så å snike meg ut av senga når hun sover? Neidu.. det funka ikke.. når jeg er nede i stua igjen så går det bare noen minutter så er hun våken igjen og tråkker rundt.. selv om tvn er på det laveste og det virker som hun tramper og er hardhendt med skap og dører for å vise at hun ikke er glad. hvis bestekompisene mine ringer i 8 tiden på kvelden for å finne på noe med meg, så er det bare å glemme.. for da må jeg klargjøre meg for senga. Hva synes dere at jeg burde gjøre ? Jeg er 28 og hun er 22 år.
Populært innlegg kisskissbangbang Skrevet 23. oktober 2013 Populært innlegg #2 Skrevet 23. oktober 2013 Ehm ... grave frem ballene dine og si nei? 99
Gjest Summers Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Enten får du si ifra eller så får du stå opp klokka 6 og heller spille playstation da. Edit: husk forskjell på ligge/legge. Endret 23. oktober 2013 av Summers 11
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #4 Skrevet 23. oktober 2013 Så tøffel går det vel ikke an å være? Legg deg når du vil. Hun er urimelig. Anonymous poster hash: a8d99...eb8 15
SoftKitty Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Kan dere komme til et kompromiss der du legger deg sammen med henne noen dager og er oppe de andre dagene kanskje? Er det sånn at hun sliter med å få sove om du sitter oppe? Kanskje greit å prate sammen om hvorfor det er så viktig å legge seg samtidig, om det er fordi du bråker, om hun vil ha kos/sex eller annet. Synes det høres litt rart ut at hun blir sur hvis du står opp etter at hun har sovnet.. man kan ikke tvinge noen til å sove heller. Vekker du henne når du ser TV kanskje..? Endret 23. oktober 2013 av SoftKitty 7
FantasDick Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 La være å legge deg samtidig som henne. 3
Gjest Badebuksa Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 Og hvorfor vil hun at du skal legge deg samtidig som henne? Dersom det er fordi hun våkner når du legger deg, synes jeg det er et rimelig krav. 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #8 Skrevet 23. oktober 2013 Du får bare sette foten ned å si nei. Hun er jo helt urimelig, har nesten vanskelig for å tro at noen kan kreve dette. Anonymous poster hash: 49453...ddf 2
Marie90 Skrevet 23. oktober 2013 #9 Skrevet 23. oktober 2013 Hun er urimelig. 21 er tidligere enn de aller fleste voksne mennesker pleier aa legge seg saa Hun kan ikke forvente det. Jeg hadde ogsaa blitt liggende og stirre I taket. 6
Anciol Skrevet 23. oktober 2013 #10 Skrevet 23. oktober 2013 Tøffel! Si nei selvsagt, ikke la henne herse med deg. 1
Facebook user Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #11 Skrevet 23. oktober 2013 Når jeg er våken så bruker jeg headsett og så har jeg tvn på det laveste. Jeg båker ikke, jeg slapper av. Vi har sex jevnlig og sengen er ikke akkurat noe vi pleier å bruke til sex. "Seng" betyr "sov". "Sex" betyr vaskemaskin, kommode, gulv, garasje, dusj osv Men også sengen så den er ikke utelukket.. Men hun vil ikke at jeg skal legge meg fordi at hun vil ha sex eller kos.. hun vil at jeg skal ligge meg fordi det er "leggetid". Det virker på en måte som at hvis hun ikke kan ha det gøy fordi at hun må legge seg så skal heller ikke jeg ha det gøy. Utenom innetid og Leggetid så fungerer forholdet ganske bra.
Flipskip Skrevet 23. oktober 2013 #12 Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Neineinei, dette kan du ikke finne deg i! Hva slags diktator-kjæreste er det du har?! Ikke ditt problem at hun begynner så tidlig, det er helt urimelig av henne å kreve at hun kan bestemme hvordan du legger opp dagen din. Er det flere områder hun prøver å utøve urimelig kontroll på også så hadde jeg seriøst revurdert hele forholdet. Red: "Innetid og leggetid"?!!! Herregud, du er en voksen mann ikke ungen hennes. Ta en ordentlig prat med henne og si at oppførselen hennes er barnslig, kontrollerende, urimelig og uholdbar. Endret 23. oktober 2013 av Flipskip 16
FantasDick Skrevet 23. oktober 2013 #13 Skrevet 23. oktober 2013 Dersom det er fordi hun våkner når du legger deg, synes jeg det er et rimelig krav. Jeg våkner hver kveld/natt når kjæresten sniker seg (veldig forsiktig) til sengs, men jeg mener bestemt at det ikke er grunn til å kreve at han skal legge seg klokka 21.00. Samboeren min er hjemmeværende og liker å sitte oppe. Jeg står opp 04.30 og må da legge meg mye tidligere. Det skal jo ikke gå utover han. 11
skreppamedleppa Skrevet 23. oktober 2013 #14 Skrevet 23. oktober 2013 Nei herlighet! En av gledene ved å bli voksen er faktisk å få bestemme over sin egen sengetid, hun er ikke moren din og jeg skjønner svært godt at det å glo i taket i flere timer ikke er så digg. Hun burde kanskje prøvd å legge seg kl 17-18 hver dag så kunne hun jo selv merket hvor irriterende det er å bli jaget i seng på et tidspunkt som føles unaturlig for hun, så kunne hun jo selv ha lagt å glodd i veggen.. 10
Facebook user Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #15 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg vet på en måte at hvis jeg setter ned foten og sier ifra så kommer vi til å gå inn i en periode med krangling og det kommer til å sette forholdet vårt på kanten... Hvis dere klarer å sette dere inn i hva jeg mener. Vi krangler aldri til vanlig.. men selvom så kan jeg på en måte føle hva som skjer hvis jeg setter foten ned.
Facebook user Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #16 Skrevet 23. oktober 2013 Hun våkner ikke når jeg går å legger meg. Og hvorfor vil hun at du skal legge deg samtidig som henne? Dersom det er fordi hun våkner når du legger deg, synes jeg det er et rimelig krav.
SoftKitty Skrevet 23. oktober 2013 #17 Skrevet 23. oktober 2013 Det må jo gå an å prate om det på en litt greiere måte. Ikke bare "sett foten ned" og si at du bestemmer selv, da går hun kanskje bare i forsvarsposisjon, men forsøk å forklare at det er lite hyggelig for deg, at det er veldig vanskelig å få sove og at du føler du mister mange timer av dagen feks.. forsøk å få henne til å forstå din situasjon. 21 er virkelig ganske tidlig å legge seg når man ikke *må* opp.. 4
Facebook user Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #18 Skrevet 23. oktober 2013 Nei herlighet! En av gledene ved å bli voksen er faktisk å få bestemme over sin egen sengetid, hun er ikke moren din og jeg skjønner svært godt at det å glo i taket i flere timer ikke er så digg. Hun burde kanskje prøvd å legge seg kl 17-18 hver dag så kunne hun jo selv merket hvor irriterende det er å bli jaget i seng på et tidspunkt som føles unaturlig for hun, så kunne hun jo selv ha lagt å glodd i veggen.. Det var en god plan. Kanskje jeg skal legge opp dagen min slik at jeg må være i seng kl 1800 hver dag ? og så kreve at hun også skal legge seg på det tidspunkt:D 5
kisskissbangbang Skrevet 23. oktober 2013 #19 Skrevet 23. oktober 2013 Men herregud ... hva vil du vi skal si? Du må jo bare si nei, det er jo et helt absurd krav hun kommer med her. Og hadde mannen min blitt sur og grinete av at jeg ikke ville legge meg klokka ni hver dag hadde jeg rett og slett bare ledd av ham. Tullete. 8
Facebook user Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #20 Skrevet 23. oktober 2013 Det må jo gå an å prate om det på en litt greiere måte. Ikke bare "sett foten ned" og si at du bestemmer selv, da går hun kanskje bare i forsvarsposisjon, men forsøk å forklare at det er lite hyggelig for deg, at det er veldig vanskelig å få sove og at du føler du mister mange timer av dagen feks.. forsøk å få henne til å forstå din situasjon. 21 er virkelig ganske tidlig å legge seg når man ikke *må* opp.. Jeg skal tenke ut en måte å fortelle det til henne på :D takk for svar 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå