Gå til innhold

1000 kr i konf.gave nok når man er tante????????????????????

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva synes dere? Har ikke så veldig tett kontakt med konfirmanten.

Videoannonse
Annonse
Gjest Myumi
Skrevet

Absolutt passende.

Kutt ned litt på tegnsettingen neste gang er du snill.

Skrevet

Absolutt nok,

Jeg synes konfirmanten har en gavmild tante som gir såpass mye :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Mer enn nok.

Mye mer enn nok, faktisk.

Gjest Myumi
Skrevet

Nå får dere mye mer enn nok slappe av litt. En konfirmasjon er ikke en vanlig bursdag og tante er faktisk svært nær familie. 1000 kroner er helt passende, ikke for mye og ikke for lite.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg synes uansett det er bedre å gi en skikkelig fin gave enn å gi penger, som h*n garantert får nok av uansett. Undersøk litt ang. hobbyer osv, og vri hjernen for å komme på noe.

Gjest Poirot
Skrevet
Nå får dere mye mer enn nok slappe av litt. En konfirmasjon er ikke en vanlig bursdag og tante er faktisk svært nær familie. 1000 kroner er helt passende, ikke for mye og ikke for lite.

Hun spurte vel om vår mening. Hos min familie er dette en sum som ikke tanter og onkler gir presanger fro, kanskej i bryllup, men ikke konfirmasjon.

Gjest Anonymous
Skrevet

Deg om det Mezzaluna.

På mine kanter, i en helt vanlig norsk by, men helt vanlige inntekter fra høye til lave, er 1000 kroner i konfirmasjonsgave fra ei tante hårreisende høyt.

Hvilken drømmeverden du lever i vet jeg ikke, men det er ikke mange som har råd til å bo der er jeg redd.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg syns det er mer enn nok. Vi skal i konfirmasjon til helgen til min samboers nevø og kommer til å gi 750 kr.

Gjest care
Skrevet

Jeg synes 1000 var mye, men det kommer vel ann på hvilken kontakt og om du har mange du skal gi til. :wink:

Skrevet

Her jeg bor ville 500 vært naturlig (det er det vanlige).

Gjest Primula
Skrevet

Dette varierer veldig. Da min søster ble konfirmert for to år siden, fikk hun 1000 kroner av en tante med familie og 300 fra en onkel med familie.. Man gir vel etter ønske og mulighet tror. Har du penger til å gi 1000, og føler at det er greit, kan du selvfølgelig gjøre det.

Gjest Myumi
Skrevet
Her jeg bor ville 500 vært naturlig (det er det vanlige).

Nå le litt av folk som bruker geografisk plassering som standard for hvor mye man skal gi i gave. Akkurat som om de er redde for hva naboen og nesten av bygda vil si :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syns 500 kr er passe.

Konfirmanter er jo ikke de mest voksne menneskene heller.

Hvis du er tante for en søsters eller brors barn, så syns jeg saken vender litt.

Når min samboers niese skal konfimeres, så tror ikke jeg at jeg "punger ut" med noe særlig mere enn 300 kr fra min side, og 300 kr for hans side (eller om han vil gi mer, for det er hans niese)

Også spørs det om du har god råd selvfølgelig..

Skrevet

1000 kr er helt OK.

Samme sum får min eldste tante-unge når han skal konfirmeres.

Gjest Esther
Skrevet

Jeg gav min niese kr. 1000,- til konfirmasjonen.

Gjest Diddl
Skrevet

Når jeg ble konfirmert for 7 år siden fikk jeg 1000kr med de tantene og onklene som var fadder på meg, og 700 med de som ikke var fadder...

Slik har det vært på begge sider av min slekt. Tror ikke beløpene har forandret seg no særlig på desse årene...

Gjest 1111
Skrevet

Helt greit.

Var noe slikt jeg fikk av mine tanter - selv om vi har kontakt hver uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...