AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg liker ofte å kose meg med noe godt, men vil bli litt sunnere. Derfor vil jeg begynne å skjære opp grønnsaker og dippe i dipp. Jeg har prøvd de dippene man bruker til chips, men skulle gjerne laget noen sunnere varianter selv. Tips? Anonymous poster hash: 9e7ee...622
Gjest Peanut Skrevet 23. oktober 2013 #2 Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Philly ost passer veldig godt til dip. ^^, Jeg pleier å lage følgende dip som jeg gjerne bruker grønnsaker og chips til: 1 pakke Philadelphia ost 125 ml Ranch dressing 2 spiseskjeer melk 1 mediumstor agurk, skrellet og hakket opp i små biter 1.5 teskje dill, hakket Miks philly, dressing og melk med en elektrisk mikser til det hele er jevnt. Tilsett de resterende ingrediensene og rør sammen. Sett i kjøleskapet til det skal brukes. Endret 23. oktober 2013 av Peanut
Athene Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 Når jeg vil ha en rask og enkel snack spiser jeg gulrott, selleri og kålrot sammen med tortilla dip-miks og mager creme fraiche.
Gjest winston Skrevet 23. oktober 2013 #4 Skrevet 23. oktober 2013 F.eks mose sammen blåmuggost, kesam og litt urter. Hvitløk, urter, salt og pepper i tyrskisk yoghurt/matyoghurt eller kesam (sistnevnte trenger nok noen dråper sitron)
Mormont Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg syns det er godt med hummus (kikertpuré) til grønnsaker.
HedvigR Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg synes cottage cheese er kjempegod som dip! Kan jo bruke den bare som den er, men jeg liker å finhakke rødløk og gressløk som jeg har oppi, og så skvise litt lime i. Så litt salt og pepper, og der har man en supergod og sunn dip
happiest Skrevet 23. oktober 2013 #8 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg synes cottage cheese er kjempegod som dip! Kan jo bruke den bare som den er, men jeg liker å finhakke rødløk og gressløk som jeg har oppi, og så skvise litt lime i. Så litt salt og pepper, og der har man en supergod og sunn dip Vil ikke bitene av osten falle av? Eller moser du den?
HedvigR Skrevet 23. oktober 2013 #9 Skrevet 23. oktober 2013 Vil ikke bitene av osten falle av? Eller moser du den? Rører den bare godt først, har ikke opplevd at den er såpass kompakt at det er problem. Men i så fall kan man jo ta den en runde med stavmikser eller lignende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå