AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 min skjønne jente på 2 år som har et veldig femenint utseende, men litt gutteaktig i væremåte(klatre, spille ball osv) ble kalt jentegutt av min svigerinne. Jeg ble kjempeskuffa for jeg vil jo at hun skal være jente....hvis dere skjønner?Er det frekt sagt eller er jeg nærtakende?Det hører også med at hun slenger litt med kommentarer innimellom. Tror hun rett og slett er sjalu på jenta våres, for selv har hun fire gutter og jeg vet jentedrømmen ser stor Anonymous poster hash: c3f8e...cf9
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 Du er nærtakende. Forøvrig heter det i såfall guttejente. Anonymous poster hash: 7f442...773 36
skyflakes Skrevet 23. oktober 2013 #4 Skrevet 23. oktober 2013 Du vil hun skal være jente? Hun er da vel jente sålenge hun ikke har en penis hengende mellom bena, og at noen blir omtalt om guttejente (som jeg tror du mener), er da ingenting negativt. 14
ToveM Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 Syntes det er et kompliment å bli kalt guttejente. Ble alltid kalt det selv som barn klatret alltid på fjellet og i de høyeste tretopper. Datteren min er akkurat slik og spilt fotball siden hun var 5 år (nå 15) Bryr seg ikke om sminke eller merkeklær, og spiller nok typiske "guttespill" på data/PS3. Bare interessen for dyr som vel er litt "jentete". 4
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 Det hører også med at hun slenger litt med kommentarer innimellom. Tror hun rett og slett er sjalu på jenta våres, for selv har hun fire gutter og jeg vet jentedrømmen ser stor Anonymous poster hash: c3f8e...cf9 Hjelpes. 9
lottelotti Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Ser ikke noe galt i og være gutte-jente, men om svigerinnen din har 4 gutter og ønsker seg en jente så er det sikkert litt sjalusi inni bildet. Endret 23. oktober 2013 av lottelotti 1
Marie90 Skrevet 23. oktober 2013 #8 Skrevet 23. oktober 2013 Du er for naertakende. Mange jenter refererr til seg selv som guttejenter ogsa. Ingen grunn til aa tro at hun er sjalu. 2
Gjest Dorey Skrevet 23. oktober 2013 #9 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg ville tatt det som et kompliment!
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #10 Skrevet 23. oktober 2013 Du får sende henne på husmorsskole, nekte henne å kle seg i annet enn rosa, og begynne å sminke henne når hun er 5 år, da... Sånn at hun passer inn i din snevre definisjon av hva det er å være jente. Synes forøvrig det er like idiotisk å bruke et begrep som guttejente, eller jentegutt. Like idiotisk som å ha slike bastante definisjoner av hva jenter og gutter skal være. La folk være slik det er naturlig for dem, og drit i hva andre sier! Anonymous poster hash: bd6be...c60 15
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #11 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg ville tatt det som et kompliment! Hadde du tatt det som et kompliment om din sønn ble kalt jentegutt også da? Anonymous poster hash: bd6be...c60 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #12 Skrevet 23. oktober 2013 Kan legge til at hvordan man er som toaaring er ikke definerende for hvordan man er som voksen. Jeg lekte ikke med dukker og var heller ute og klatret som liten, og ble likevel veldig feminin som naar jeg vokste opp. De fleste barn er aktive og driver med mye forskjellig. Anonymous poster hash: ad9b2...d1f
Anciol Skrevet 23. oktober 2013 #13 Skrevet 23. oktober 2013 So what? Alle sa at jeg var gutte-jente fordi jeg gikk i min storebror sine avvokste klær, og lekte dragejakt med tresverd og løp med lokket på askebøtten som skjold og en av mammas gryter på hodet;) 2
Gjest Dorey Skrevet 23. oktober 2013 #14 Skrevet 23. oktober 2013 Hadde du tatt det som et kompliment om din sønn ble kalt jentegutt også da? Anonymous poster hash: bd6be...c60 Nå er vel jentegutt mye mer negativt ladet enn guttejente, men jeg hadde ikke brydd meg nevneverdig,
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #15 Skrevet 23. oktober 2013 Du må skjerpe deg. Anonymous poster hash: 8d822...e2a 6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #16 Skrevet 23. oktober 2013 Er nok bare litt tradisjonelle kjønnsrollemønster hos din svigerinne, og kanskje litt hos deg også? La nå barnet ditt få utfolde seg slik hun selv vil og ikke prakk på henne kjønnsroller. Anonymous poster hash: dd749...28a 7
Gjest Seajewel Skrevet 23. oktober 2013 #17 Skrevet 23. oktober 2013 Mor til venninne av meg, sa om barnet mitt da hun var omtrent 9 måneder gammel at hun så ut som en gutt, og hadde gutteansikt. Det hadde hun absolutt ikke, og da tenkte jeg at "javel ja, deg om det..." Folk som sier sånt, er enten dumme, eller mener ikke noe vondt med det. Ikke bry deg om det, du.
Genesis Skrevet 23. oktober 2013 #18 Skrevet 23. oktober 2013 Nå er vel jentegutt mye mer negativt ladet enn guttejente, men jeg hadde ikke brydd meg nevneverdig, Det kan jo ikke bety annet enn at de maskuline kvalitetene er sett på som attråverdige, også blant jenter. Se det!
Havbris Skrevet 23. oktober 2013 #19 Skrevet 23. oktober 2013 Du vil at jenta di skal være jente - men det er hun jo, ikke noe kan forandre på det. Du er kanskje litt i overkant nærtagende (noe som ikke er helt uvanlig for småbarnsmødre) og det har ingen hensikt å årsakforklare dette utsagnet ved å gjøre analyser tilsvarende "hun er nok litt sjalu fordi hun selv bare har gutter osv". Glem det og nyt dattera di. 1
handballspiller Skrevet 27. oktober 2013 #20 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg synes ikke det er noe du skal bry deg om. Jeg er selv en jente på 16 som ALLTID har hatt langt blondt hår, har brukt sminke siden 6kl og elsker å ta på meg kjoler. Men stilen min til vanlig er ganske laidback og de fleste vennene mine er gutter, jeg har alltid blitt kalt guttejente men ikke av negativ forstand. De fleste jeg kjenner mener ikke noe negativ med å si at noen er guttejente, for de fleste guttejentene har en fin instilling med at de alltid skal klare seg selv, noe som så absolutt ikke er negativt. Når jenten din blir gamlere skal du heller ikke være bekymret for at hun ikke får seg kjæreste fordi hun er guttejente - jeg har hatt den samme kjæresten i 1/2 år nå til forskjell for mange ''jente-jenter'' som skifter annenhver dag (drar alle under en kam nå jeg vet det), og han er helt fantastisk, han liker meg for den jeg er og ikke en ''typisk'' jente som alltid skal være mer høylytt når gutter er i nærheten. Poenget mitt er at jeg ikke syns du trenger å bekymre deg for noe i det hele tatt, bare fordi jenten din blir kalt guttejente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå