Gå til innhold

Er det galskap å bruke 6000 kr på en mobil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger en ny iPhone, da jeg var uheldig å drukne min. iPhone 5S koster 5800 kr, og jeg har tenkt å kjøpe denne. Men når jeg tenker over det, er jo helt galskap å kjøpe en mobil til nesten 6000 kroner. Men jeg trenger jo en ny :sjenert:

Anonymous poster hash: 057a9...b4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den vil vare i mange år, og du vil bruke den mye så det er mange timers bruk i de 6000kronene.

med mindre du er en av de som mister telefonen hele tiden, da hadde jeg aldri turt

Anonymous poster hash: c8f1d...2ef
Skrevet

Jeg syns ikke iPhone varer så lenge, derfor hadde jeg ikke giddet.

Tenk over hva du bruker telefon til. Det kan hende at forbruke ditt kan nøye seg med en normal smarttelefon.

Anonymous poster hash: e57cc...b84
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er helt vanvittig å bruke så mye penger på en mobiltelefon. Hadde ikke gjort det.

• Liker 5
Skrevet

Klart det er galskap. Then again, det er galskap å bruke tusenvis av kroner i året på sminke og galskap å bruke de samme summene på fotball-TV-kanaler.

Har du pengene og lyst er det bare å gjøre det, det er ikke mer tåpelig enn mye annet vi bruker penger på :)

Anonymous poster hash: 4a14d...43e
  • Liker 6
Skrevet

hva med å kjøpe en brukt iphone 5 i stedet (om du absolutt må ha iphone da, finnes vanntette androidmobiler av samme kaliber)?

3500-4000 skal det være mulig å få brukt for.

Skrevet (endret)

Jeg brukte vel rett over 5000 på min, men det var selvfølgelig en Samsung-telefon og ikke Apple :fnise: Jeg har alltid bytta telefon hvert eneste år omtrent, men det ser ut til at denne blir med meg videre inn i år nr to gitt. Verdt hver eneste krone. Jeg har derimot hatt iPhone 3G, 3GS (to forskjellige av den), iPhone 4. Ugh, aldri igjen.

Endret av drue
  • Liker 1
Skrevet

Ja, jeg syns det.

Skrevet (endret)

Jeg tror min kosta ca 3000. Og jeg syntes egentlig det var alt for mye. Så ja, for meg er det galskap.

Edit: Sjekka ut hvor mye tlf min faktisk kosta, og det var mindre enn jeg trodde

Endret av miaw
Gjest Keikolina
Skrevet

Brukte 5000 på en samsung telefon, men de tåler litt mer da.

Skrevet

Galskap og galskap...jeg hadde hverfall aldri giddet å bruke 6000 på en mobil.
Er meget fornøyd med min Samsung Galaxy SIII, ga 2500,- for den. Og det er det meste jeg har tenkt å bruke på en mobiltelefon.

Skrevet

Jeg betalte 5000 for min HTC, har brukt den i tre år og den er like rask og bra. Bruker den hele tiden, hadde ikke klart meg uten. Man får det man betaler for!

Skrevet

Jeg bruker mobilen lite, så jeg ville ikke brukt stort mer enn en tusenlapp på en.

Bruker den bare til å ringe, tekste, ta litt bilder og er en sjelden tur på nettet.

Dere som bruker mobilen hele tiden, og ikke kunne klart dere uten: Hva gjør dere egentlig, konkret?

Anonymous poster hash: c4715...4f2
Skrevet

jeg betalte 1kr for min samsung mobil....

Anonymous poster hash: 7b681...2e1
Skrevet

Jeg brukte 6000 på min samsung inkl abonnoment. Det svir litt å betale så mye, men det er verdt det ;)

Skrevet (endret)

Jeg bruker mobilen lite, så jeg ville ikke brukt stort mer enn en tusenlapp på en.

Bruker den bare til å ringe, tekste, ta litt bilder og er en sjelden tur på nettet.

Dere som bruker mobilen hele tiden, og ikke kunne klart dere uten: Hva gjør dere egentlig, konkret?

Anonymous poster hash: c4715...4f2

Internett, holde styr på planer/arbeidstider/skoleoppgaver, snakke med folk (facebook, sms ++), sosiale medier, ta bilder og filmer (for meg veldig verdifulle minner, kommer på SÅ mye mer koselig om jeg ser gjennom gamle bilder enn om jeg bare tenker tilbake) dele bilder, holde kontakten med folk med både chat, telefonsamtaler og facetime, nettbank, ser på serier/filmer (nå bruker jeg oftere iPad til dette, men hadde brukt mobilen mer om jeg ikke hadde hatt iPad), sjekker nyheter, vekkerklokke, huskelister, handlelister, oppskrifter, spill, musikk (både ved trening, i bilen og lignende), sjekker været, sjekker tvguiden, søker opp sanger om jeg hører en sang jeg lurer på navnet på, GPS!!!!, leser filer som jeg laster opp fra pcen til google drive, kalkulator, radio, leser bøker/tekster/pensum...

Tja, det er det jeg kommer på nå. Man trenger ikke en mobiltelefon til alt dette selvfølgelig, men mye lettere enn å ha mange forskjellige dingser :)

Jeg synes det er synd at iPhonene bare blir dyrere og dyrere uten noen veldig store oppgraderinger, på samtidig bruker jeg min mobil såpass mye at det var verdt å betale 5000+ for den og den holder i minst to år før jeg skifter den ut (og da gjerne fordi jeg har lyst på ny - ikke fordi den er utbrukt).. :)

Så om det er verdt det kommer an på om du bruker den mye, tar vare på den og har den lenge - men for min del er det verdt det. Kommer nok til å kjøpe neste iphone som kommer ut om jeg kjenner meg selv rett.

Endret av Freaky Fly
  • Liker 2
Skrevet

hvis en iPhone varer så mange år.... hvorfor driver absolutt alle og skifter hver eneste gang det kommer en ny en på markedet? "EG BERRE MÅ HA DEN!"

• Liker 8
Skrevet

jeg betalte 1kr for min samsung mobil....

Anonymous poster hash: 7b681...2e1

Det er bare tull å si, fordi totalprisen blir rimelig mye mer enn 1 kr selv om det er fordelt på flere måneder :)

Skrevet

hvis en iPhone varer så mange år.... hvorfor driver absolutt alle og skifter hver eneste gang det kommer en ny en på markedet? "EG BERRE MÅ HA DEN!"

For min del; gøy med noe nytt, og jeg kan gå lei noe jeg har selv om det fungerer helt fint. Blir litt som å spørre "hvorfor kjøper folk nye klær når de man har fungerer fint", rett og slett fordi man er lei.. Nå skifter jeg ikke hvert år - det har jeg ikke råd til - men det handler vel om hva man vil bruke sine egne penger på.. Hadde sikkert kjøpt ny oftere om jeg hadde hatt råd, men da ville jeg heller ikke klaget over at det er dyrt og at jeg ikke hadde råd til andre ting.

Skrevet

Det er ikke galskap. Jeg har hatt min iPhone i over 2 år nå, og har brukt den masse daglig. Jeg elsker alle funksjonene på den, og 'kunne ikke levd uten'. Den begynner å synge litt på siste vers, men tenker å kjøpe iPhone 6 når den kommer ut. Den blir sikkert minst like dyr, men jeg mener det er verdt det. Selvfølgelig, jeg synes det er kjempedyrt, men jeg bruker den så mye at jeg mener det er verdt det.

Hadde vært noe annet om jeg skulle brukt så mye penger på noe jeg knapt kommer til å bruke f.eks.

Anonymous poster hash: 49ef1...3f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...