AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Hei damer! Jeg blir helt svett av vognjungelen, jeg - det er så mange faktorer å ta stilling til, og så vet jeg jo alt for lite om hva de forskjellige spesifikasjonene (antall og type hjul, hardbag/softbag, duo/kombi, etc. etc. etc...) egentlig betyr ift. forskjellige behov. Derfor tenkte jeg å påkalle KG-ekspertisen i håp om å komme litt videre i jakten Her er faktorene som spiller inn på våre vognbehov: - Termin i januar - må tåle vinterføre og være varm nok - Har ikke heis, ingen vognparkering i oppgangen -> må bære vogna opp 3 trapper. - Har ikke bil, bor i Oslo: Vogna må altså med på kollektivtransport fra tid til annen. Dette og det forrige punktet taler for en liten og lett sak - Vil trille på turveier i skogen, bør altså være grei å manøvrere selv om det ikke er asfalt - Ganske stor høydeforskjell på mor og far (jeg er lav og han er høy) - Pris er av betydning: Er villig til å betale litt for kvalitet/holdbarhet/brukervennlighet, men vil ikke betale ekstra for "moteriktig" vogn/merke/utseende. (Tenker kanskje å prøve å kjøpe på januarsalg?) - Vil helst at vogna skal holde gjennom hele vognperioden, og ser for oss at vognbagen kan fungere som seng i starten (det vil vel være lunere/føles tryggere enn en stor sprinkelseng, pluss at det er praktisk å kunne ha baby i bagen ved siden av vår seng om natten) Er det noen snille som kan gi oss råd, enten i form av hvilke spesifikasjoner vi bør se etter, eller konkrete modeller? Anonymous poster hash: fc451...c8f
Lune Skrevet 23. oktober 2013 #2 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg bor også midt i Oslo og uten heis. Vi har gått for en Bugaboo cameleon 3rd, lett å ta med seg inn/ut av kollektivt, tar liten plass når man pakker den sammen, har stor bag og plass til voksi pose. Har kjøpt med terrenghjul. Bugaboo buffalo kan jo også være et alternativ, den er mer "røff". Du kan spare penger på å kjøpe den her, de trekker fra den Nederlansk mva http://www.babycare.nl/ Bruk toll.no for å se hvor mye du må ut med.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 Baby Jogger City Elite! Ingen over, ingen ved siden. Anonymous poster hash: b9620...494
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #4 Skrevet 23. oktober 2013 Takk for tips Begge så fine ut, men litt på den dyre siden (dvs. Bugabooen var LANGT på den dyre siden - sånn omtrent det dobbelte av hva jeg så for meg at vi kanskje kan strekke oss til hvis det er en veldig lovende vogn...) Noen i litt lavere prisklasse? Anonymous poster hash: fc451...c8f
SmallTalk Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 Takk for tips Begge så fine ut, men litt på den dyre siden (dvs. Bugabooen var LANGT på den dyre siden - sånn omtrent det dobbelte av hva jeg så for meg at vi kanskje kan strekke oss til hvis det er en veldig lovende vogn...) Noen i litt lavere prisklasse? Anonymous poster hash: fc451...c8f Skal du ha en ny vogn av et kjent merke så må du nesten regne med å betale for det. Vogn er generelt sett ikke billig i Norge dersom man vil ha noe som er egnet for norske forhold.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 Foreslår Brio Go! Den er lett å bære, utrolig enkel å svinge så passer veldig bra på buss og trikk + trange og klumpete bygater. Den er fin i designet OG den pleier å være på salg i de fleste butikkene mange ganger i løpet av året. Anonymous poster hash: 3c07d...ef1 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 Bugaboo cameleon! Veldig lett og god vogn, kjøp den brukt for halve prisen på finn ) mange som er pent brukt der!Anonymous poster hash: 976a2...475
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #8 Skrevet 23. oktober 2013 Skal du ha en ny vogn av et kjent merke så må du nesten regne med å betale for det. Vogn er generelt sett ikke billig i Norge dersom man vil ha noe som er egnet for norske forhold. Merke er helt irrelevant, trenger ikke være kjent. Må heller ikke være ny, forsåvidt, men det er jo litt tilfeldig hva man finner brukt, så da er det jo mindre sjanse for at vi finner en som passer våre behov. Salg, evnt. kjøp i Sverige e.l. er høyst aktuelt, men en vogn i 8-10000-kronersklassen vil neppe være mulig å finne til den prisen vi ser for oss. Alle tips er interessante uansett, da - spesifikasjonene på de som er anbefalt er jo nyttige å gå ut fra. Jeg kan jo se etter noe som har mye til felles med den svinedyre Bugabooen, for eksempel. Hadde håpet å slippe unna med maks 4000. Anonymous poster hash: fc451...c8f
pusleline Skrevet 25. oktober 2013 #9 Skrevet 25. oktober 2013 Tror det er vanskelig å finne ny vogn med de spesifikasjonene til 4000 dessverre. Ev se deg ut et par vogner, så kan du we på finn etc. Håpløst å se der om du ikke har begrenset litt, for det finnes masse pent brukt Usikker på om det er aktuelt ift trapper etc, men vi kjøpte Easywalker quatro på babyjungle.nl, se toll.no for reell pris.
kaprifolen Skrevet 25. oktober 2013 #10 Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Har dessverre null peiling på vogner i 4000kr klassen, da må du i tilfelle se på brukt. Jeg anbefaler Tfk joggster twist. Mye av de samme kvalitetene til bugaboo mountain buggy, men penere og større bag og sportsdel= lengre brukstid. Endret 25. oktober 2013 av kaprifolen
SmallTalk Skrevet 25. oktober 2013 #11 Skrevet 25. oktober 2013 Har dessverre null peiling på vogner i 4000kr klassen, da må du i tilfelle se på brukt. Jeg anbefaler Tfk joggster twist. Mye av de samme kvalitetene til bugaboo mountain buggy, men penere og større bag og sportsdel= lengre brukstid. Men TFK joggster twist ble nylig slaktet i en sikkerhetstest og fikk regelrett stryk.
kaprifolen Skrevet 25. oktober 2013 #12 Skrevet 25. oktober 2013 (endret) " - Pris er av betydning: Er villig til å betale litt for kvalitet/holdbarhet/brukervennlighet, men vil ikke betale ekstra for "moteriktig" vogn/merke/utseende. (Tenker kanskje å prøve å kjøpe på januarsalg?)" Dette utsagnet plasserer dere mer i 6000-8000kr klassen. Endret 25. oktober 2013 av kaprifolen 2
SmallTalk Skrevet 25. oktober 2013 #13 Skrevet 25. oktober 2013 " - Pris er av betydning: Er villig til å betale litt for kvalitet/holdbarhet/brukervennlighet, men vil ikke betale ekstra for "moteriktig" vogn/merke/utseende. (Tenker kanskje å prøve å kjøpe på januarsalg?)"Dette utsagnet plasserer dere mer i 5000-6000kr klassen. Enig i dette. Får man i det hele tatt en ny vogn med grei kvalitet til under denne prisen? Dessuten så er det jo gjerne sånn at de vognene som er mest populære også er de vognene med god kvalitet og forholdsvis grei sikkerhet. Dersom man vil ha både kvalitet og sikkerhet, men ikke betale mer en 4000 kr, så må man begynne å lete etter en brukt vogn. 1
kaprifolen Skrevet 25. oktober 2013 #14 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg endret faktisk innlegget mitt til 6000-8000 nettopp fordi jeg ikke kunne huske å ha sett en billig og BRA vogn til 5000....
Barcelone Skrevet 25. oktober 2013 #15 Skrevet 25. oktober 2013 Takk for tips Begge så fine ut, men litt på den dyre siden (dvs. Bugabooen var LANGT på den dyre siden - sånn omtrent det dobbelte av hva jeg så for meg at vi kanskje kan strekke oss til hvis det er en veldig lovende vogn...) Noen i litt lavere prisklasse? Anonymous poster hash: fc451...c8f Vi fikk kjøpt en pent brukt Bagaboo Cameleon på finn til 4000 kroner. Med ekstra vogntrekk, saueskinn, terrenghjul, parasoll, myggnetting og to regntrekk. Har sett Bugaboo Cameleon til 3000 kroner også. Masse penger å spare på å kjøpe brukt! Vi venter baby i februar så har ikke fått testet den enda, men jeg synes selv den oppfyller alle mine kriterier for en god vogn
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #16 Skrevet 25. oktober 2013 Takk for nyttige tips, alle sammen! Det blir nok til at vi kjøper brukt - jeg har nok undervurdert prisnivået en smule. Men når man har konkrete (og ganske vanlige) modeller å forholde seg til er det mye lettere å lete på bruktmarkedet enn når man bare sitter og ser på tilfeldige vogner man ikke vet noe om, så da ser jeg ikke så alt for mørkt på det. Anonymous poster hash: fc451...c8f
mulberrygal Skrevet 25. oktober 2013 #17 Skrevet 25. oktober 2013 Gå på barbas hus neste onsdag, de har sin årlige superkamapanjedag meg helt latterlige billige priser. Fra kl 6-8 om kvelden. Anvefaller deg vognwn vi har, brio happy. De hadde den til 3500 i fjor og den koster egentlig 7200 ny. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #18 Skrevet 25. oktober 2013 Gå på barbas hus neste onsdag, de har sin årlige superkamapanjedag meg helt latterlige billige priser. Fra kl 6-8 om kvelden. Anvefaller deg vognwn vi har, brio happy. De hadde den til 3500 i fjor og den koster egentlig 7200 ny. Oi, spennende! Gjelder dette alle butikkene deres? Bor rett i nærheten av et av outletene. (Er dette en slags hemmelighet? Finner ikke infoen på nettsidene deres.) Anonymous poster hash: fc451...c8f
mulberrygal Skrevet 26. oktober 2013 #19 Skrevet 26. oktober 2013 Oi, spennende! Gjelder dette alle butikkene deres? Bor rett i nærheten av et av outletene. (Er dette en slags hemmelighet? Finner ikke infoen på nettsidene deres.)Anonymous poster hash: fc451...c8f Nei absolutt ingen hemmelighet. Jeg er medlem av alle slike babysider så da får jeg oppdateringer om kamapnjer. Her er link, vet ikke om det gjelder outleten. https://m.facebook.com/photo.php?fbid=542332855842894&id=104665126276338&set=pb.104665126276338.-2207520000.1382758594.&__user=676272692
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå