Gå til innhold

Kviser og hormonspiral

Anbefalte innlegg

Gjest Beatricia
Skrevet

hei!

Jeg satt inn hormonspiral i går (Minera). Innsettingen gikk helt fint. Det som bekymrer meg er om jeg kommer til å få flere kviser. Har dere noen erfaringer? Jeg sliter veldig med uren hud fra før (dype, underjordiske kviser fra eggløsning til mens), jeg er 32 år.

Mistenker testosteron-overskudd som gir disse kvisene i syklus. Kan denne spiralen hjelpe mot dette eller gjøre det verre?

Jeg har tidligere forsøkt tetra + epiduo. Funket veldig fra, men virkningen gav seg når jeg sluttet på kuren. Har ny time hos hudlege om en mnd.

Burde jeg forsøke spiralen i noen mnd hvis den kan hjelpe mot kviser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hormonspiral, satt den inn for 3 år siden. Jeg er i midten av 20-årene. Jeg har hatt en del kviser så lenge jeg kan huske. Og det ble hverken verre eller bedre av spiralen. Eneste forskjellen er vel at mensen er borte. Og jeg slipper disse enorme utbruddene hver 4 uke. Nå sprer kvisene seg stort sett jevnt over, med et par ekstra rundt eggløsning.

Uansett om du merker forandringer de neste ukene bør du holde ut med spiralen minst 3 mnd til kroppen har blitt vant med den. Først da ser du hvordan kroppen virkelig reagerer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...