Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man like alle personer man kjenner? Jeg tror jeg er et normalt vennlig menneske, men det er et par personer jeg har møtt på i livet som jeg virkelig ikke klarer å like. Jeg prøver alltid å respektere andre og godta at folk er forskjellige, men jeg merker jeg irriterer meg over disse menneskene.

Det er ikke noe grunnleggende galt med dem, det er bare væremåten som gjør at jeg ikke liker å være i nærheten av dem. De jeg oppfatter som bedrevitende, nedlatende, treige, late etc. kan oppfattes annerledes av andre. Er det greit å bare ikke like noen uten at de har gjort noe "galt" eller er jeg arrogant?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er normalt.Noen mennesker har jeg dårlig kjemi med,sånn er det bare.

Synes det er helt merkelig med de som liker absolutt alle. Eller later som de liker alle. Kan egentlig si jeg synes de er patetiske,uærlig og opptatt av bekreftelse fra andre. ganske slitsomt synes jeg.

Anonymous poster hash: 1b908...952
  • Liker 4
Skrevet

Nei, ikke noe galt i det. Man greier ikke å like alle. Du virker veldig omgjengelig og raus som bare har opplevd dette med et par personer. Det fleste av oss har nok møtt minst en håndfull mennesker som man har uttalt dårlig kjemi med. Hvor lenge man har levd og hvor mange man møter sosialt har mye å si, da. Så har du alle grader derfra og opp mot den totale misantropi - som er et svært trist og ensomt liv.

Skrevet

Det tror jeg er helt normalt, tror det er få som kommer overens med alle de møter. Kjenner flere jeg ikke liker noe særlig, men de har liksom aldri gjort meg noe vondt heller så jeg hater dem jo ikke akkurat. Men jeg holder jo hva jeg synes for meg selv med mindre situasjonen taler i mot.

Anonymous poster hash: 0f5ed...820
Skrevet

Jeg trodde først du mente at det er rart med mennesker som liker alle og som er venn med alle.

For jeg syns det er rarere med mennesker som elsker alle rundt seg, enn de som er kritiske til et par type mennesker.

Anonymous poster hash: 97353...885
  • Liker 5
Skrevet

Alle manns venn er ingen manns venn...

Anonymous poster hash: d32de...6e9

• Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Nei, det må man ikke. Jeg blir ikke venn med alle på Facebook heller.

Skrevet

Det er helt greit å ikke like alle. Det er overraskende mange mennesker jeg ikke ønsker å ha noe kontakt med, fordi de er for spesielle for min smak. Jeg er fremdeles hyggelig mot dem, men jeg bare liker dem ikke. Så lenge man ikke går rundt og er overlegen og frekk mot mennesker som egentlig ikke har gjort noe galt, synes jeg man kan ha de tankene man vil.

Anonymous poster hash: 74c27...910
  • Liker 1
Skrevet

Ingen liker alle. Da juger man.

Men det vil være positivt å prøve å samarbeide etter beste evne hvis man må jobbe i sammen.

Skrevet

Slike såkalte hyggelige mennesker, liker jeg ikke.

Skrevet

Jeg klarer iallefall ikke å være venn med alle, fordi jeg rett og slett ikke har verdens beste kjemi med alle jeg møter. Om vi jobber sammen, må jeg bare manne meg opp og smile, være hyggelig, etc. Men ellers, nei takk. Hehe!

Det er ikke morsomt å være sammen med/jobbe/samarbeide med folk som viser at de avskyr deg, eller andre. Det er rett og slett ufyselig, synes jeg. De fleste må da (regner jeg med) ha noen de ikke liker 100 %, men å vise at man ikke liker noen er ikke greit.

:) det må være fint å like alle sammen like mye da!

• Liker 1
Gjest Mocchhaa
Skrevet

Selvfølgelig. Man kan jo ikke tvinge seg selv til å like noen, men respekt er noe man selvfølgelig burde ha overfor andre mennesker, uansett hvordan væremåten er. Folk er forskjellige, men igjen, så lenge man respekterer, så er det virkelig helt greit.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Man kan ikke like alle. Det er alltid noen med andre meninger.

Jeg er sånn at selvom en person er grei mot meg, men har grunnleggende andre ideer og for meg kontroversielle meninger, klarer jeg ikke å like personen.

Skrevet

Helt ok å ikke like noen mennesker, jeg har møtt noen opp gjennom årene som jeg misliker på tross av at de ikke har gjort meg noe. Men noen mennesker går faktisk rundt og hater folk, har lange lister over folk de ikke kan fordra og som de ville klabbet til om de traff dem... det syns jeg er rart...

• Liker 2
Skrevet

Bra det ikke bare er meg! Merker også at lunta er mye kortere i forhold til disse personene, noe som er ganske urettferdig overfor dem! Føler meg så slem når jeg misliker folk uten en god grunn. Men er liksom som noe kjemisk ikke stemmer overens.

Skrevet

Har en slik en på jobben. Han er vennlig med alt og alle, og er skikkelig sjarmør. Også snakker han dritt om dem så fort de snur ryggen til..

Én ting er å behandle folk med normal høflighet. Men å leke "bestevenn" med noen man misliker, og invitere de med på ting uten å ha som hensikt å følge det opp, blir noe ganske annet.

Anonymous poster hash: 28944...1ca
  • Liker 2
Skrevet

Det handler ofte om å ØNSKE å fokusere på det beste i alle.

Tilsvarende finner man alltid en grunn til å mislike noen hvis man bare leter godt nok etter ting å irritere seg over.

Anonymous poster hash: 771ce...c15
  • Liker 2
Gjest Summers
Skrevet

Bra det ikke bare er meg! Merker også at lunta er mye kortere i forhold til disse personene, noe som er ganske urettferdig overfor dem! Føler meg så slem når jeg misliker folk uten en god grunn. Men er liksom som noe kjemisk ikke stemmer overens.

Bli mer care.

Ellers er ingen venn med alle, men jeg tror jeg har god tone med omtrent alle jeg møter, kan jo snakke med folk på jobb, trening, vors, osv uten å like dem, men jeg ber dem ikke hjem til meg.

Skrevet

Du har jo i det minste en grunn der. Det er helt greit å ikke like bedrevitende arrogante mennesker. De fleste jeg kjenner, meg selv inkludert, har derimot i tillegg personer på vår "irrational hate list". Husker vi oppdaget dette på et nachspiel en gang. Det er for eksempel ei venninne av ei venninne jeg ikke kan fordra, og jeg klarer ikke å se hvorfor. Hun er kjempehyggelig, men jeg bare klarer ikke like henne. De fleste har en slik person, enten det kan forklares eller ikke. Det synes jeg er verre enn å ikke like noen som oppfører seg dårlig, men samtidig står jeg for det at jeg ikke har energi til å like alle som kommer på min vei. Det var i det minste betryggende å høre at flere av vennene mine har samme greie, og ingen har samme forhistorie/grunnlag for hvorfor de misliker personen sin.

Anonymous poster hash: 933f1...a9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...