Gå til innhold

Nettbrett i julegave - hvilken type bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe nettbrett til mitt barn på 11 år i julegave. Dette er jo relativt kostbart og jeg er usikker på hva jeg skal kjøpe.

Synes iPad er i dyreste laget, men er det andre som er bra? Barnet skal i all hovedsak benytte nettbrettet til å spille på + se filmer

Anonymous poster hash: 0a6e3...f85
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått for større enn 7 ". Jeg syns det er for lite for barn i den alderen. Mini på snart 9 har 7" og jeg ser det begynner å bli i minste laget.

• Liker 1
Skrevet

Alternativt om du har bruk for mobilt bredbånd så er jo dette en god deal.

Skrevet (endret)

Jeg ville gått for større enn 7 ". Jeg syns det er for lite for barn i den alderen. Mini på snart 9 har 7" og jeg ser det begynner å bli i minste laget.

Jeg er så gammel at jeg har grått hår, men klarer meg likevel med en 8,2 tommer. :pisk:

Edit:Tror kanskje en Nexus kunne vært en god kandidat? De er stort sett 7 tommere da, det fins to 10 tommere i handelen nå ser jeg, men de er noe dyre. Spillytelsen og kompatibiliteten på de brettene skal være bra (både den nye og den eldre generasjonen).

Yme pleier å ha peil på slikt, kanskje han stikker innom tråden og kjefter på meg. :sjenert:

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Jeg er så gammel at jeg har grått hår, men klarer meg likevel med en 8,2 tommer. :pisk:

Edit:Tror kanskje en Nexus kunne vært en god kandidat? De er stort sett 7 tommere da, det fins to 10 tommere i handelen nå ser jeg, men de er noe dyre. Spillytelsen og kompatibiliteten på de brettene skal være bra (både den nye og den eldre generasjonen).

Yme pleier å ha peil på slikt, kanskje han stikker innom tråden og kjefter på meg. :sjenert:

Mini har en nexus 7". Og den er litt liten, spesielt til film. Og iallfall når de ser to eller flere sammen, noe unger i den alderen ofte gjør. Selve nettbrettet er ikke optimalt heller, kan ikke ta bilder begge veier og sånne ting som er "viktige" for barn i den alderen. Men ellers så funker det fint. har vært med på reiser og alt og overlevd.

Skrevet (endret)

Mini har en nexus 7". Og den er litt liten, spesielt til film. Og iallfall når de ser to eller flere sammen, noe unger i den alderen ofte gjør.

Der er jeg helt enig. Skal flere se film sammen, trenger man større skjerm. Egentlig er 42" et minstekrav her. Jeg syns ikke dataskjermer er en verdig kandidat heller. Men til personlig spilling/filmtitting, blir det noe helt annet syns jeg. Da blir intimsonen mellom deg og skjermen bare begrenset av hvor mange pixler skjermen har.

Til spilling er det alltid gøyest med multiplayer på hvert sitt brett. :sprettert:

Selve nettbrettet er ikke optimalt heller, kan ikke ta bilder begge veier og sånne ting som er "viktige" for barn i den alderen. Men ellers så funker det fint. har vært med på reiser og alt og overlevd.

Begge veier? :klo: Er det ikke bare å snu på brettet?

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Nei, det er noe mas med det der kameraet og begge veier og hva har du. Tror hun mener at hun ikke kan se seg selv på skjermen og ta bilde av seg selv, men kun se på skjermen og ta bilde andre veien. altså må hun ta bilde av seg selv i blinde, slik jeg har forstått det.

De spiller forresten sammen på det også. Til barnebruk blir det altså litt smått. Iom at de ofte har en noe annen bruk sånn sett i forhold til venner enn hva vi som voksne har.

Skrevet

Nei, det er noe mas med det der kameraet og begge veier og hva har du. Tror hun mener at hun ikke kan se seg selv på skjermen og ta bilde av seg selv, men kun se på skjermen og ta bilde andre veien. altså må hun ta bilde av seg selv i blinde, slik jeg har forstått det.

Ok, så det mangler en innstilling eller app for å få liv i det frontkameraet? (Gen. 1 manglet baksidekamera, det kom først i gen. 2) Kanskje denne æppen kan hjelpe på.

De spiller forresten sammen på det også. Til barnebruk blir det altså litt smått. Iom at de ofte har en noe annen bruk sånn sett i forhold til venner enn hva vi som voksne har.

Yeah, well. Jeg ser på nettbrett som rene egoistdingser. Gi nettbrett til hver av ungane før fotballen tar dem. :opplyser:

Skrevet

Ungene mine har selvsagt hvert sitt. Her er det snakk om unger på besøk. Tror du må være litt onkel altså, få litt innsikt. :nigo:

Skrevet

Den appen blir prøvd. Satser på den finner frem til nettbrettet.

Skrevet

Om spesifikasjonene stemmer, så ser dette ut som et lovende brett. OBS! Søndagstilbud!

• 10.1" 2560x1600
  • USB 2.0, HDMI,
  • NVIDIA Tegra 4, 1.2MP frontkamera, 8.0MP kamera
  • 2GB minne - 16GB Lagring, MicroSD
  • Android 4.2
Skrevet

Off topic, men må bare få sagt det; kan du slutte å skrive Mini hver gang du skriver om ungen din?! Det er forstyrrende

Anonymous poster hash: bd384...6b2

• Liker 1
Skrevet

Off topic, men må bare få sagt det; kan du slutte å skrive Mini hver gang du skriver om ungen din?! Det er forstyrrende

Anonymous poster hash: bd384...6b2

Nei, nå skal jeg tvert imot gjøre det langt, langt oftere. Anonyme meninger er søppel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...