AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Hei! Jeg er sykepleierstudent og har praksis på sykehus. Jeg er så usikker på hva jeg bør holde meg unna av arbeidsoppgaver nå som jeg er gravid, er redd for å gjøre noe som kan virke skadelig for fosteret. Det er fortsatt ganske tidlig i svangerskapet så jeg vil helst ikke dele det med noen dersom det ikke er nødvendig. Noen sykepleiere som har vært gravide og vet hva jeg må holde meg unna? Hva med smitte, legemidler, løft osv?Anonymous poster hash: 1ccf6...566
Gjest Magdalene Skrevet 23. oktober 2013 #2 Skrevet 23. oktober 2013 Så sant du ikke driver med cytostatika kan du vel holde på med det meste. 1
Mohair Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 Du må holde deg unna cellegift, tunge løft og gjerne også smitterom, dersom det er mulig. 2
Gjest Magdalene Skrevet 23. oktober 2013 #4 Skrevet 23. oktober 2013 Du må holde deg unna cellegift, tunge løft og gjerne også smitterom, dersom det er mulig. Hvorfor tunge løft? Det er da gammel myte. Så lenge man er frisk og rask, så trenger man ikke tenke på det. Som sykepleier skal man forøvrig ikke løfte pasienter da, men forflytte 3
Pooo Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg ville tatt en samtale med praksisveilederen, hun bør vite om situasjonen din og kan på den måten ta nødvendige hensyn. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 Ts her, jeg tenkte kanskje det var lurt å si det til praksisveilederen min, slik at hun kan veilede meg til å ikke være med på ting jeg ikke skal. På den avdelingen jeg er på er det en del kreft, så pasientene bruker cellegift. Er det i orden så lenge jeg ikke administrerer cytostatika, eller må jeg unngå disse pasientene også? Så det var skrevet på en side at man skulle unngå det også. Det er også bruk av antibiotika stort sett hver dag, er det greitmfor meg å blande dette?Anonymous poster hash: 1ccf6...566