Gå til innhold

Macbrukere som oppdaterer til Maverics?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har hatt mac i ca 6 mnd, og ser p meg selv om gaanske nybegynner med apple ;) kom i dag over denne artikkelen på vg.

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10127417

Er dette noe som kommer automatisk på macen, eller må man laste ned oppdateringen selv? Noen som har gjort det, og vil anbefale det?

Anonymous poster hash: cb469...35c
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Noen ganger kommer det opp varsel i App Store (symbol med en A på), andre ganger må du inn og sjekke. Den ligger der hos meg nå i alle fall. App store og klikk på Oppdateringer lengst til høyre. Du får spørsmål om du vil laste ned og installere for at den skal gjøre noe uansett.

Jeg pelier å vente et par dager. Først og fremst fordi det ofte er mye trafikk de første døgnene og nedlastingen kan ta timer pga dette.

Endret av Lea2
Gjest ildhane
Skrevet

jeg sitter ved en mac jeg oppdaterte i går, kan ikke si det er noen enorm forskjell. Men det er helt klart verdt gratis.

Skrevet

Det er i alle fall VELDIG sjelden feil ved oppdateringene til Apple. En av de store forskjellene fra Windows (synes jeg). Det kommer en stor oppdatering en gang i blant, så blir det stille. Windowsmaskinen min har ørten oppdateringer hver gang jeg starter den opp synes jeg.

Skrevet

Så oppdateringen er gratis?

Skrevet

Jeg har ikke oppdatert enda. Skulle gjøre det tidligere i dag, men det gikk ikke:P satser på at det går om en stund:P

Anonymous poster hash: a32bb...022
Skrevet

Denne oppdateringen er gratis. Noen ganger betaler man litt for de store oppdateringene, men denne gangen koster det ingen ting :)

Skrevet

plagsomt at det ikke går.... har prøvd sikkert 20 ganger nå.

Anonymous poster hash: a32bb...022
Skrevet

Vent et par dager, så går alt mye bedre.

Skrevet

Jeg skal gi fanden i å oppdatere siden jeg har den hvite macbook.

Skrevet (endret)

Jeg venter med å oppdatere til jeg hører at oppdateringen er grei.

Endret av Peanut
Skrevet

Min gamle iPhone begynte å klikke helt etter jeg oppdaterte nytt iOS. 3år gammel.

Så er det slik med Mac også? Blir de for gamle for de nye OS? Har MacBook pro fra vår 2009, (den var ny høst/vinter 08) originalt OS var Snow Leopard. Nå har jeg det nyeste, husker ikke hva, lastet ned i fjor. Nå er jeg redd for at maskinen er for gammel og skal klikke om jeg installerer Macerics.. Hjeeelp. Noen som har synspunkter?

Anonymous poster hash: 2a2ae...4b2

Skrevet

Om du tenker på den siste store oppdateringen til iPhone, så sto det vel klart og tydelig hvilke modeller som kunne oppdateres.

Og ja, maskinene kan være for gamle. Ta en titt på Apple sine nettsider, så finner du sikkert ut av sånt.

Jeg har en eldre iMac (2007 eller 2008 tror jeg) som nylig fikk ny harddisk. De måtte installere OS på nytt og sa at Leopard var det nyeste maskinen taklet.

• Liker 1
Skrevet

Om du tenker på den siste store oppdateringen til iPhone, så sto det vel klart og tydelig hvilke modeller som kunne oppdateres.

Og ja, maskinene kan være for gamle. Ta en titt på Apple sine nettsider, så finner du sikkert ut av sånt.

Jeg har en eldre iMac (2007 eller 2008 tror jeg) som nylig fikk ny harddisk. De måtte installere OS på nytt og sa at Leopard var det nyeste maskinen taklet.

Takk for svar :)

Ang iPhone så var jeg klar over det, og sjekket på forhånd. Hadde 4S og den skal i teorien absolutt tåle iOS 7. Det står til og med at 4'ern kan få iOS 7.

Er redd for at det er slik med min Mac også. Er det 3dje OS som ligger inn på den nå. Det står nok på Apple sine hjemmesider hvilke modeller fra hvilke år som tåler det nyeste. Men siden iphonen min klikket, blir jeg skeptisk..

Skrevet

Takk for svar :)

Ang iPhone så var jeg klar over det, og sjekket på forhånd. Hadde 4S og den skal i teorien absolutt tåle iOS 7. Det står til og med at 4'ern kan få iOS 7.

Er redd for at det er slik med min Mac også. Er det 3dje OS som ligger inn på den nå. Det står nok på Apple sine hjemmesider hvilke modeller fra hvilke år som tåler det nyeste. Men siden iphonen min klikket, blir jeg skeptisk.. Anonymous poster hash: 2a2ae...4b2

Hvordan kan du ha 3 år gammel iphone 4s når den kom ut for 2 år siden??

Jeg hadde iphone 4s, og det gikk helt fint med iOS 7 på den.

Skrevet

Hvordan kan du ha 3 år gammel iphone 4s når den kom ut for 2 år siden??

Jeg hadde iphone 4s, og det gikk helt fint med iOS 7 på den.

Du måtte bare pirke på 1års forskjell? Det er lov å ta feil. :)

Jeg tenkte slik 2013 - 5s, 2012 - 5, 2011 - 4s. Det blir tre årstall. Hjernen min så seg fornøyd med det, og glemte at det blir helt feil når man skal snakke om antall år siden. 3år var feil, 2år er riktig :)

• Liker 1
Skrevet

Tror nok det var noe annet som klikket med telefonen. Fra 4 og opp skal det gå helt fint.

Jeg har brukt Mac i noen år nå og aldri hatt noe som helst trøbbel med OS oppdateringer fra Apple. Det har vel skjedd en gang at de hadde en fix på et eller annet, men såpass må man regne med. Men det kan nok være lurt å sjekke. Når det er sagt, så trodde jeg faktisk ikke at man fikk alternativet om å oppdatere om det ikke var mulig.

Skrevet

Tror nok det var noe annet som klikket med telefonen. Fra 4 og opp skal det gå helt fint.

Jeg har brukt Mac i noen år nå og aldri hatt noe som helst trøbbel med OS oppdateringer fra Apple. Det har vel skjedd en gang at de hadde en fix på et eller annet, men såpass må man regne med. Men det kan nok være lurt å sjekke. Når det er sagt, så trodde jeg faktisk ikke at man fikk alternativet om å oppdatere om det ikke var mulig.

Har heller ikke hatt trøbbel, dvs. sist jeg oppdaterte Lion så skjedde det et eller annet med Safari, men mulig det har sammenheng med at jeg selv hadde ryddet på disken også. La inn en backup av Safari og med ett så ble alt så mye bedre igjen.

iPhone 4s tar iOS7 som ei kule. Min iPhone4 ble en del tregere, men så er også det eldste modell som kunne oppdateres med det operativsystemet så annet var vel ikke å forvente. Venter litt med å oppdatere iMac til Mavericks, for jeg har hørt om problemer med å laste det ned og installere det. Min maskin er "høsten 2008 modell" og skal etter det jeg har lest kunne takle Mavericks. Regner med at installasjonsproblemene kan ha vært pga. stor pågang for det var dagen etter utgivelsen jeg hørte om det.

Skrevet

Jeg har installert oppdateringen, og eneste forskjellen jeg merker er at skype/videofunksjonen har forsvunnet fra facebook og at det hersjens tannhjulet driver å surrer hele tiden....

Skrevet

Min gamle iPhone begynte å klikke helt etter jeg oppdaterte nytt iOS. 3år gammel.

Så er det slik med Mac også? Blir de for gamle for de nye OS? Har MacBook pro fra vår 2009, (den var ny høst/vinter 08) originalt OS var Snow Leopard. Nå har jeg det nyeste, husker ikke hva, lastet ned i fjor. Nå er jeg redd for at maskinen er for gammel og skal klikke om jeg installerer Macerics.. Hjeeelp. Noen som har synspunkter?

Den blir akkurat året for gammel for Maverick ja, akkurat som min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...