Gå til innhold

Tran og vitaminer - tar du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare nysgjerrig på hvor mange her inne som daglig bruker enten tran, vitaminer eller annet kosttilskudd? I tilfelle hvorfor, og hvilken type? :)

Anonymous poster hash: 0ef86...a68
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar B vitaminer pga. redsel for å miste håret ;-)

Tar Medox (http://www.medox.no/) fordi det er det beste antioksidant produktet jeg har funnet i butikkene (litt reklame, men det er godt for dere)

Tar omega-3 (selolje) fordi jeg spiser for lite fisk.

Tar C vitamer fordi det nå er høst og jeg spiser for lite frukt til tider

Tar magnesium i et forsøk på å forebygge migrene (usikker på om det hjelper, men kan ikke skade)

Skrevet

Tar 25000 ie med d-vitamin i uken pga lav d-vitamin.

Vurderer å begynne med b vitamin da håret faller av i store mengder, men venter litt til og ser om det ikke stabiliserer seg.

Skrevet

Tar multivitaminer og tran hver dag, mye på grunn av at kostholdet mitt er temmelig ensidig og jeg er redd for vitaminmangel.

Anonymous poster hash: 10e4a...761
Skrevet

jerntabletter fordi jeg har jernmangel

C-vitaminer for at jernet skal tas bedre opp

folsyre (B-vitamin) fordi jeg har folatmangel

Skrevet (endret)

Jeg tar vitaminbjørner og seloljekapsler! Egentlig bare for å passe på at jeg får i meg nok vitaminer og omega-3. Prøver å spise variert, slik at jeg får vitaminer gjennom kosten også.

Endret av drue
Skrevet

Tar tran, jerntilskudd og magnesium.

Anonymous poster hash: 8bf5a...41b
Gjest Runforit
Skrevet

C vitaminer

Sink

Magnesium

Selolje

Kalsium

Skrevet

Tar tran, B-vitaminer pga massivt håravfall (krysser fingrene for at dette skal ordne seg snart!) og folsyre-tilskudd for der scoret jeg alt for lavt på blodprøvene. :)

Skrevet

Vitamineral, omega 3, jern og folat.

Anonymous poster hash: 11f0b...08f
Gjest Linaria
Skrevet

Nei. Glemmer det. Prøver å ta omega 3 når jeg husker i hvert fall.

Skrevet

Tar 2 tran kapsler daglig. Spiser lite fisk.

Er mye svimmel og slapp, men alle verdiene mine er innenfor normal..

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

2-5000 ie med D3-vitaminer daglig, samt magnesium, som man må ta ved siden av. Skal en del skjeer med tran til, for å få i seg nok D-vitamin.

Spiser ellers mye grønt og variert, så er ikke bekymra for de andre.

Skrevet

Møllers tran og sana-sol :)

Sana-sol må jo være det samme som å ta multivitaminkapsler, er det ikke? Så genialt, det som er så godt!♥

*må kjøpes inn*

Anonymous poster hash: adc11...ee9

Skrevet

Jeg tar:

omega3-olje

5000 IE vitamin D

2x1000mg vitamin C

ZMA (magnesium, sink, vitamin b6)

Biodophilus probiotika

Spiser valnøtter for å få omega 3.

Husk at omega3-fettsyren i planter (og nøtter) er ALA som må konverteres i kroppen før kroppen kan bruke den. Kilder med EPA og DHA er langt bedre. Det finner du blant annet i storfekjøtt fra gressbeitende dyr, og marine kilder.

Gjest badeand1
Skrevet

Tar omega 3 to ganger om dagen fordi jeg ikke får i meg nok næring.

Gjest Summers
Skrevet

Husk at omega3-fettsyren i planter (og nøtter) er ALA som må konverteres i kroppen før kroppen kan bruke den. Kilder med EPA og DHA er langt bedre. Det finner du blant annet i storfekjøtt fra gressbeitende dyr, og marine kilder.

Takk, så er ikke sunn som jeg trodde. Skal prøve å få i meg omega3 fra andre kilder også.

Skrevet

Tar trantabeletter når jeg husker det (som er ca en gang i uken..). Er alt for dårlig på dette, dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...