Tabris Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg ønsker å lese en god bok, og kunne tenke meg noen tips og innspill. Jeg er ikke ute etter krimbøker, fantasybøker, eller "fra virkeligheten". Men det trenger selvsagt heller ikke å være så veldig tunglest eller klassisk. Jeg er på jakt etter en god bok, en bok med betraktninger, underfundigheter og som gjør at du sitter igjen med følelsen av å ha lest noe givende. Jeg er veldig glad i gode hverdagsskildringer f.eks elsker jeg Min Kamp av Knausgård, Erlend Loe og "Jeg skal gjøre deg så lykkelig", av Anne B. Ragde. Forfatteren trenger ikke være norsk, jeg er f.eks også nysgjerrig på japanske forfattere i etterkrigstiden, selv om jeg ikke har lest noe av dem (men har sett noen gode filmer). Ønsker å lese noe kontemporær litteratur (tungvint ord, men fant ikke et bedre norsk ord i farten). Noen som har noen tips....?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #2 Skrevet 23. oktober 2013 På vei til en venn - Niels Fredrik Dahl Tegn til kjærlighet - Jan Kjærstad Barndommens gate - Tove Ditlevsen Anonymous poster hash: 48f58...462
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 Denne: http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?cid=203471 Anonymous poster hash: 8877c...fa7
Tabris Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2013 Takk for gode tips, flere av disse hørtes veldig interessante ut. Tar gjerne i mot flere!
Golde Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 Hva med Shantaram av Gregory David Roberts? Ikke akkurat alminnelige hverdagsskildringer, men oppfyller resten av kriteriene dine
Hecubaa Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 Sjekk ut Ferdinand Von Schirachs bøker "Forbrytelser" og "Skyld"
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 Samtidslitteratur, mener du? Jeg elsker Knausgård, men liker egentlig mye forskjellig. - The Sense of an Ending av Julian Barnes - Novellene til Alice Munro - Dager i stillhetens historie av Merethe Lindstrøm - The Secret Scripture av Sebastian Barry Anonymous poster hash: 4b227...992 1
Tabris Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #8 Skrevet 23. oktober 2013 Samtidslitteratur var et bedre ord. Jeg har nå kjøpt "Never let me go" av Kazuo Ishiguro på kindle, men sjekker alle tipsene dere kommer med.
Gjest Inggolf Skrevet 23. oktober 2013 #9 Skrevet 23. oktober 2013 Hundreåringen som klatret ut av vinduet å forsvant! Den er kjempemorsom og jeg er iponert over den utrolige forfatterkunsten som han har fått til! Anbefales på det sterkeste
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #10 Skrevet 23. oktober 2013 Egentlig anbefaler jeg sterkt goodreads.com. Det er litt som Facebook/iTunes for folk som leser bøker. Man leser andres vurderinger og kan lett få anbefalinger. Jeg har oppdaget utrolig mange nydelige bøker bare ved å sjekke hva "vennene" mine leser, de som har like sær smak som meg Knausgård er jo etter hvert oversatt til en del språk, så selv om det ikke er så mange norske brukere, kan du likevel få supre tips. Never Let Me Go har jeg lenge villet lese selv! Anonymous poster hash: 4b227...992
Tabris Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #11 Skrevet 23. oktober 2013 Yep, er registrert på goodreads.com. Har vært det en stund. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #12 Skrevet 23. oktober 2013 Har du lest "Nattønsket" av Anne B. Ragde? Har bare lest den av henne selv, så vet ikke hvordan den er i forhold til den du nevner av henne, men jeg likte den i alle fall. Anonymous poster hash: c6f75...bf9
temolitus Skrevet 23. oktober 2013 #13 Skrevet 23. oktober 2013 senor peregrino la peregrina tusen strålende soler maleren fra shanghai øya la meg synge deg stille sanger arven
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå