Gå til innhold

Flyttet inn i kjærestens leilighet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flyttet inn til kjæresten for 1/2 år siden, i hans leilighet som han hadde bodd i i noen år. Vi er begge i midten av 20 årene, jeg har foreldrene mine noen få km unna og hadde mulighet til å oppbevare endel ting hos dem i flytteperioden, ting som ikke er i bruk så ofte og pynteting osv. Leiligheten er ikke så stor, og vi har heller ikke så veldig mye oppbevaringsplass, men for en periode fungerer det fint å bo to stykker her. Kjæresten har gitt meg greit med plass til tøy. Men det som begynner å irritere meg mer og mer er at i stua og på kjøkkenet er jo alt hans. Han hadde jo møbler når jeg kom flyttende, det er greit nok. Men han hadde også bilder på veggene, en god del duker osv. Når jeg akkurat hadde flyttet inn hadde jeg med meg flere av mine ting, ting jeg er glad i. Jeg gleda meg til å pakke ut og pynte opp i vårt nye hjem sammen, men han var ikke entusiastisk i det hele tatt, gadd nesten ikke å se på tingene mine og det ble bare problem hvor man skulle gjøre av de, det var jo allerede fullt i leiligheten. Vi har snakket sammen om dette, for jeg ble så lei meg. Jeg tenkte at dette vil gå seg til, men ingenting skjer.. han vil ikke/gidder ikke rydde ut noen av sine ting så det blir plass til mine ting her. Han har jo heller ikke noe sted å gjøre av de. Men det er faktisk ikke plass til mine bøker, mine bilder på veggene osv. Jeg gidder liksom ikke å krangle pga. ting, men nå merker jeg at jeg blir så irritert, jeg bor jo trossalt her også. Uff, hva skal vi gjøre??

Anonymous poster hash: a897e...2a6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommunikasjon er en bærebjelke i et godt forhold.

Hvordan fungerer det hos dere?

Kunne dere ha nytte av et samlivskurs? Lære litt om den andres ønsker og behov?

• Liker 1
Skrevet

Skjønner jo at du blir irrtert, du vil jo føle at dere bor der sammen, og at ikke du bor hos han..

Skrevet

Det ideelle er å flytte sammen til et nytt sted slik at begge får satt sitt preg på hjemmet. Der det ikke er mulig må man snakke sammen på forhånd om hvordan man vil ha det, for i de fleste boliger er det sjelden plass nok til å dytte inn et helt liv uten at noe annet ryddes vekk. Sånn sett forstår jeg kjæresten din, men jeg skjønner at du blir lei deg også. Dere skal bo der sammen, så da må dere bli enige om innredningen sammen også selv om det innebærer at han må endre mye på "sitt" hjem.

Anonymous poster hash: 981de...5cc
Skrevet

Kan dere kanskje dra ut og titte på møbler, pynt etc. dere syntes er fint sammen? Å bytte ut litt på den måten? Da blir ikke alt i leiligheten "mitt eller ditt", men deres. Jeg flyttet selv inn i leilighet til kjæresten min, fordi han eide, mens jeg leide. Heldigvis hadde han typisk "ungkarsbolig", så jeg fikk lov til å styre og ordne litt og ta frem mine ting. Han syntes det var fint, men uttrykte at han syntes det var litt rart at nesten ingenting i leiligheten var hans lenger, mest mitt. Derfor begynte vi å tenke på ting vi ville bytte ut, og kjøpte nytt sammen. Så nå er det meste som er her vårt! :)

Skrevet

Jeg vet virkelig hvordan du har det. Jeg har det akkurat sånn selv! Vi har bodd sammen i 4 måneder nå, og over alt bærer huset preg av han, han og han. Jeg har fått mitt eget lille "rom" med mine feminine saker og ting, et sted hvor alt bare er mitt, men på stua og kjøkkenet er alt hans. Det er vanskelig det der. Hvordan skal man gjøre det.... Kjæresten min ønsker ikke å forandre på noe særlig. Han sier jeg kan det, men likevel blir det ikke sånn... What to do...

Anonymous poster hash: 9b010...23d
Skrevet

Dump han.. Han ser deg ikke og dine behov. Og det vil bli verre..

Anonymous poster hash: c352a...aa8

Skrevet

I-landsproblem... Jeg flyttet inn til min kjæreste og var takknemlig for den fine leiligheten vi kan bo i som jeg aldri hadde hatt råd til alene. Det er ikke så mye av mine ting som står framme her, men det har blitt litt mer etter hvert som årene har gått, naturlig nok. Det spiller da ingen rolle om ikke alt mitt står framme. Jeg får bo sammen med verdens beste samboer og vi har det supert sammen. Pyntegjenstander, bilder og bøker er ikke viktig i den sammenhengen.

Anonymous poster hash: 53171...267
  • Liker 6
Skrevet

Flyttet inn til kjæresten for 1/2 år siden, i hans leilighet som han hadde bodd i i noen år. Vi er begge i midten av 20 årene, jeg har foreldrene mine noen få km unna og hadde mulighet til å oppbevare endel ting hos dem i flytteperioden, ting som ikke er i bruk så ofte og pynteting osv. Leiligheten er ikke så stor, og vi har heller ikke så veldig mye oppbevaringsplass, men for en periode fungerer det fint å bo to stykker her. Kjæresten har gitt meg greit med plass til tøy. Men det som begynner å irritere meg mer og mer er at i stua og på kjøkkenet er jo alt hans. Han hadde jo møbler når jeg kom flyttende, det er greit nok. Men han hadde også bilder på veggene, en god del duker osv. Når jeg akkurat hadde flyttet inn hadde jeg med meg flere av mine ting, ting jeg er glad i. Jeg gleda meg til å pakke ut og pynte opp i vårt nye hjem sammen, men han var ikke entusiastisk i det hele tatt, gadd nesten ikke å se på tingene mine og det ble bare problem hvor man skulle gjøre av de, det var jo allerede fullt i leiligheten. Vi har snakket sammen om dette, for jeg ble så lei meg. Jeg tenkte at dette vil gå seg til, men ingenting skjer.. han vil ikke/gidder ikke rydde ut noen av sine ting så det blir plass til mine ting her. Han har jo heller ikke noe sted å gjøre av de. Men det er faktisk ikke plass til mine bøker, mine bilder på veggene osv. Jeg gidder liksom ikke å krangle pga. ting, men nå merker jeg at jeg blir så irritert, jeg bor jo trossalt her også. Uff, hva skal vi gjøre??

Anonymous poster hash: a897e...2a6

Har du spurt om du kan få lov til å rydde litt plass til dine ting? Jeg vet med meg selv at hvis dette var meg hadde situasjonen vært helt lik, men du hadde fått lov til å orde opp i det selv.

Skrevet

Skal man flytte sammen er det viktig at begge får sette litt preg på leiligheten uansett om en eller begge eier den er nå min mening. Hadde ikke hatt noe imot at hun satte inn noen av favorittingene så lenge hun ikke tok fullstendig overhånd.

Anonymous poster hash: 6555e...09c
Skrevet

Du må jo få lov å sette fram NOE? Et par bilder du er glad i og sånt? Når det gjelder duker og den slags, så byttes jo det ut og legges til vask med jevne mellomrom, så der må det da gå an å bare kombinere tingene deres og bytte på hva som er i bruk. Kjøkkenting og sånt - på sikt blir alltids noe ødelagt, så kan du kjøpe inn ting du liker eller dere kan kjøpe noe sammen som tilhører begge to like mye.

For øvrig får du ta en samtale med ham og forklare ham at det sårer deg at han ikke viser den minste interesse for de tingene du er glad i, små biter av din historie. Men samtidig er det sikkert deg, og ikke tingene dine, som er viktig for ham.

Anonymous poster hash: 3a4c5...73f
Skrevet

Jeeez.. Prat med han! Mest sannsynlig gir han blaffen i hvordan det er og hvilke saker som står fremme. Vi bryr oss om hverken dette eller hvilke gardiner som henges opp.

Anonymous poster hash: 1fb05...25f
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Er det hans leilighet? Betaler du husleie? Hvis ikke, så er det faktisk mer hans leilighet enn din.

Forøvrig er det bare å ta en prat med han om det. Si at du gjerne skulle ønske noe av dine ting også fikk stå fremme og ikke bare hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...