Huttetugla Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg leste artikkelen som ligger øverst på siden her, og ble litt nysgjerrig på hvordan dere har det i forhold til venner. Har dere mange nære venner? Få nære? Er du en del av en "Friends"-gjeng? Har du mennesker rundt deg du helst kunne tenke deg å ikke være "venn" med? Hva er viktig for deg i et vennskap? Selv har jeg en venninne som er helt unik. Vi er to personer med veldig ulik personlighet, men våre innerste tanker, reaksjoner på ting, o.l er veldig lik. Samme verdiger, holdninger og tanker om hva som er viktig. Vi kan dele alt. Vi er også en gjeng med 4 vennepar som går veldig godt sammen. Vi damer har vært gode venner i lang tid, og etterhvert som vi fikk oss typer, ble også disse venner. Vi møtes så ofte vi kan, reiser bort sammen, feirer nyttårsaften sammen, osv. Jeg har også noen "enkeltstående" venninner som jeg verdsetter høyt. De mannlige vennene mine (utenom vennepar) har jeg ikke klart å beholde vennskapet til. Det er særlig èn, bestevennen min fra barndommen, som jeg savner noe helt vanvittig. Dårlige venner har jeg også. Det blir vel i grunn feil å kalle dem venn. Den ene jenta møtte jeg for år og dag siden, da vi gikk i samme klasse på gymnaset. Vi var en jentegjeng på 5 som var mye sammen, og som har holdt kontakt siden. Det føles unaturlig å skulle stenge henne ute, selv om det virkelig er høyt ønsket hos meg. Vi andre har vokst opp, men hun henger igjen. Hun lager drama hvor enn hun er, og bruker mye tid på baksnakking. Jeg er livredd for å trå feil rundt henne, og skulle det skje er det full krig. Vi møtes heldigvis sjeldnere og sjeldnere, men jeg hater at jeg fremdeles må forholde meg til henne. Selv om det bare er snakk om noen få ganger i året. Jeg føler at jeg dessverre har en del av disse vennene som bare tar, uten å gi tilbake. Til tiden overskygger dette alt, og jeg føler meg fryktelig ensom. Siden jeg bor flere timer unna de fleste gode vennene mine har jeg lett for å "glemme" hvor utrolig gode venninner jeg faktisk har, i og med at jeg ofte må være rundt venner jeg ikke verdsetter like høyt. Godværsvenner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå