Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at eksen min tok kontakt igjen, har jeg vært veldig "care" og ventet lenge med å svare på meld. Dette har vært skikkelig vanskelig fordi jeg vil jo bare hoppe av stolen når han sender noe. Og det strider liksom med det jeg vil (han slo opp, jeg vil ha han tilbake). Før var jeg veldig på, grensen til desp.. Men nå har jeg merket at det er han som sender lange meld, svarer med en gang. Vi har omtrent bytta roller! Hvorfor er det sånn at det funker å være care?

Anonymous poster hash: da2f1...50f
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fordi man vil ha det man ikke kan få.

Edit; Også kanskje fordi man takler avvisning veldig dårlig og tar det veldig personlig. For meg er det bedre å få det i ansiktet "jeg er ikke interessert, kom deg vekk" enn den der care holdningen. Det gjør meg smågal av og ikke vite noe, og man higer til slutt etter oppmerksomheten fra den andre. Selv tror jeg det å være "care" mot noen kun funker på litt "svakere" sjeler som er veldig svak for den personen.

Endret av Alja91
  • Liker 2
Skrevet

om du vil ha han tilbake kan du ikke være?? da tror han bare du er uintrissert!

Anonymous poster hash: 7cb84...5b6
Skrevet

Etter at eksen min tok kontakt igjen, har jeg vært veldig "care" og ventet lenge med å svare på meld. Dette har vært skikkelig vanskelig fordi jeg vil jo bare hoppe av stolen når han sender noe. Og det strider liksom med det jeg vil (han slo opp, jeg vil ha han tilbake). Før var jeg veldig på, grensen til desp.. Men nå har jeg merket at det er han som sender lange meld, svarer med en gang. Vi har omtrent bytta roller! Hvorfor er det sånn at det funker å være care?

Anonymous poster hash: da2f1...50f

Må bare spørre: Care er et engelsk ord som betyr "å bry seg". Hvorfor brukes det da i Norge for å si at man "ikke bryr seg"? Ikke bare er man ute av stand til å bruke norske ord, man viser null forståelse for de utenlandske ordene man faktisk bruker....

Anonymous poster hash: 67b13...6d6

• Liker 12
Skrevet

Må bare spørre: Care er et engelsk ord som betyr "å bry seg". Hvorfor brukes det da i Norge for å si at man "ikke bryr seg"? Ikke bare er man ute av stand til å bruke norske ord, man viser null forståelse for de utenlandske ordene man faktisk bruker....

Anonymous poster hash: 67b13...6d6

Det kommer fra gamingverdenen, der er vi ganske late og forkorter det meste.

Når man da skriver "care" mener vi egentlig "i dont care".

Anonymous poster hash: 99b79...657

Skrevet

Nå er vel han desperat da. Jeg husker jeg holdt på sånn med ungdomskjæresten min, måtte liksom teste hvor mye han var villig til å ta meg tilbake. Etterhvert ble jeg oppmerksom på hvor lite konstruktivt det var, og hvor forferdelig det må være for den andre parten.

Jeg vil ikke utsette min nåværende kjæreste for sånt. Selv om kjæresten min er preget av andre forhold som har vært slik. Det er rart, for det går i faser og jeg har lært meg å se tegnene.

Først blir han desperat, så blir han sint og sender meldinger om at han ikke vil ha noe med meg å gjøre, så er det silent treatment, og så er det unnskyldning. Og dette går på rundgang helt til han får roet seg.

Skrevet

Jeg har liten tro på spill i forhold (care, hard to get etc). Det pleier å funke best med å spille med åpne kort og kommunisere. Mindre slitsomt blir det også.

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for personhets.

Daenerys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...