AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg skal ha et selskap snart. Det kommer nesten 40 stk. Jeg er usosial, det ble bare slik at siden jeg inviterte den ene, kunne vi ikke unngå å invitere den andre, og vips så måtte jeg invitere alle så ikke noen følte seg utenfor. Kjenner jeg gruer meg, jeg er ikke flink til å prate med folk. Dette er familie og slekt, men allikevel... Jeg er sånn som gjør at pinlig stillhet kan oppstå. Tips og triks for å holde en samtale gående?Anonymous poster hash: a91ef...79f
Ruby_Tuesday Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg har fått høre flere ganger at jeg er the "queen of small talk". Tror det beste tipset er å spørre folk spørsmål (sånn type: hvordan går det med studiene/jobben osv.) , og la dem lede samtalen uten at de selv merker det, istedenfor å måtte komme på "topics" selv.
geene Skrevet 22. oktober 2013 #3 Skrevet 22. oktober 2013 Med 40 folk i huset tror jeg ikke at det blir problemer med at det blir stille? I selskap er vel ofte det viktigste at maten er god, da blir folk i godt humør og har noe å snakke om, nettopp maten Ellers så går det jo an å ha en selvskapslek, en ordlek f.eks?
Gjest Summers Skrevet 22. oktober 2013 #4 Skrevet 22. oktober 2013 Du er verten, da får du jo ganske mye gratis siden alle vil komme bort til deg for å snakke. Dette kommer nok til å gå kjempebra.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #5 Skrevet 22. oktober 2013 Blir nok mye liv og røre, men siden jeg er en av hovedpersonene vil jeg nok få endel mennesker i nærheten som vil prate med meg. Håper de stiller spørsmål og babler mye da. Men jeg er ikke så flink til å svare. Og når jeg er nervøs så babler jeg... Sånn ordentlig babling, flaut. Sånn man ser på film. Takk for tips da, noen kjenner jeg såpass lite godt at det vil være unaturlig å snakke om jobb og studier da. Men kan sikkert snakke om ostekake og kransekake. Hva gjør jeg hvis jeg får litt panikk og føler at jeg blir stilt opp mot et hjørne? Hvis jeg føler at samtalen stopper opp? Anonymous poster hash: a91ef...79f
Gjest Summers Skrevet 22. oktober 2013 #6 Skrevet 22. oktober 2013 Hvis jeg føler at samtalen stopper opp?Anonymous poster hash: a91ef...79f Snakk med noen andre. Du har 40 gjester, det er ikke meningen at du skal snakke med samme person hele tiden.
AryaUnderfoot Skrevet 22. oktober 2013 #7 Skrevet 22. oktober 2013 Det er jo nettopp de du ikke kjenner så godt du kan snakke med om jobb og studier, kjempegod måte å bli bedre kjent på!
geene Skrevet 22. oktober 2013 #8 Skrevet 22. oktober 2013 Bare tenk deg ut noen samtaleemner på forhånd, helt enkle ting som alle har noe å si om og som ikke kan såre noen. Da er det ikke sikkert du får så panikk, hvis du kan stille spørsmål selv og styre samtalen F.eks "Så dere at de har begynt å selge julebrus i butikken allerede?" Eller generelt spørsmål om hva folk gjør på eller hvordan det går på jobben/med barna/med den nye hunden/studiene Vanligvis elsker folk å prate om seg selv, og hvis du blir sliten/lei kan du unnskylde deg med at du f.eks må hente mer vaniljesaus/rydde av et bord/hente mer drikke, og trekke deg tilbake til kjøkkenet. Da MÅ du faktisk ikke gå tilbake til samme person som du følte deg ukomfortabel med 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå