Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd ullfleece fra Cubus? Bra/dårlig?

Anonymous poster hash: eb160...61a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjøpt luen, kan oppdatere når den har blitt brukt :-P

Skrevet

Synes den er deilig :-)

Skrevet

Jeg er foreløpig veldig fornøyd. Jeg har også både lillelam dress og en fra name it. Denne ullfleece føler jeg er varmest av de dressene jeg har, og deilig myk :)

Skrevet

Reklamert allerede på dressen pga revnet i sømmen. Svigersøster har også reklamert for det samme. Synes den nupper veldig etter vask (ullprgram med ullsåpe). Nøstebarn er deff bedre.

Anonymous poster hash: 0f53e...a11
Skrevet

Uffda.. Blir gjerne bare med luen for oss da :-\

Skrevet

Min dress revnet også i sømmen. Fikk ny, så får vi se om det samme skjer igjen.

Anonymous poster hash: c4ee4...81f

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva "ullfleece" er for noe? Ull og fleece er helt forskjellige materialer, med helt forskjellige egenskaper. Hva slags egenskaper har en dress i ullfleece som er bedre enn både ull og fleece, og hvordan fungerer det? Jeg ser ikke for meg at noe som helst med fleece i vil kunne konkurrere ut ullens egenskaper?

Anonymous poster hash: 47228...2e1
Skrevet

Det erv vel mykere enn mye rein ull, og brukes kanskje i overgangsfasen mellom høst og vinter, før det er dåpass kaldt at en må bruke rein ull?

Anonymous poster hash: eb160...61a

Skrevet

Ullfleece er ganske enkelt børstet ull, og består fortsatt bare av ren ull, ikke noe syntetisk materiale. Den er lett og myk, og perfekt som mellomlag under feks regntøy. Hvorfor det kalles ullfleece er rett og slett fordi den eier den samme lette og porøse egenskapen som fleece har, men ikke noe mer.

Anonymous poster hash: 0f53e...a11
  • Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva "ullfleece" er for noe? Ull og fleece er helt forskjellige materialer, med helt forskjellige egenskaper. Hva slags egenskaper har en dress i ullfleece som er bedre enn både ull og fleece, og hvordan fungerer det? Jeg ser ikke for meg at noe som helst med fleece i vil kunne konkurrere ut ullens egenskaper?

Ullfleece er også 100% ull. Men det kjennes som fleece i at det er så mykt. Tykk og god og varm, men myk mot hud og bevegelig. Kjempedeilig!

Skrevet

Er det snakk om ullFILT?

Skrevet (endret)

Nei, ullfilt er jo stivt og ekkelt. Og tynt... Det er virkelig akkurat som fleecestoff bare at det er laget av ull. Har du mulighet til å gå innom en Cubus og kjenne?

Edit:

Det kan se ut som håndverksbutikker kaller det ullfilt ja, hvertfall Stoff og Stil. Selv har jeg bare vært borti ullfilt i form av sånne plater omtrent, som vanlig filt, og vil derfor ikke sammenligne dem...

Endret av Tordensky
Skrevet

Ullfilten fra Stoff og Stil er IKKE ullfleece nei

Anonymous poster hash: 96d32...2c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...