Papaya84 Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Vi prøver å bli gravide og jeg har lyst å begynne å trene. Er ikke i god form fra før, men går en del tur, er normalvektig, frisk og rask. Er det noen treningsformer som ikke anbefales å begynne med nå? Vurderer body pump og spinning. Har vært gjennom en MA tidligere, og er jo veldig redd for noe skal gå gale igjen.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 Nei da, trening er bare fint. Du kan unngå å ta det kjempehardt, som å trene harde intervaller når du ikke er vant til det. Anonymous poster hash: c63d7...a10
Heisenberg Skrevet 23. oktober 2013 #3 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg trente spinning og bodypump (blandt annet) under prøvetiden. Det ble kun en prøveperiode og nå er jeg i uke 15 og trener akkurat det samme. Ingen av de tingene er så harde at det burde være noe problem. 1
Athene Skrevet 23. oktober 2013 #4 Skrevet 23. oktober 2013 Bare å sette i gang, med hva som helst. Både du og (etterhvert) fosteret har veldig godt av det. Når du etterhvert blir gravid bør du ikke øke treningsmengden/intensiteten vesentlig fra det du er vant til, du må lytte til kroppen og unngå treningsformer der det er risiko for slag/spark mot magen (boksing, handball...) 1
Juce Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg startet også trening under prøveperioden, og det var aldri noe problem (bortsett fra at man blir stiv og støl i starten så klart) Prøvetiden kan vare i alt fra en måned til flere år, så det har ingen hensikt å vente med trening til etter babyen er ute. Når du blir gravid, må du imidlertid ta diverse hensyn, men det er vel bedre å snakke med lege/jordmor når den tid er inne, da alt du hører og leser deg til på forum og nettet ikke nødvendigvis behøver å være sant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå