Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver å bli gravide og jeg har lyst å begynne å trene. Er ikke i god form fra før, men går en del tur, er normalvektig, frisk og rask. Er det noen treningsformer som ikke anbefales å begynne med nå? Vurderer body pump og spinning.

Har vært gjennom en MA tidligere, og er jo veldig redd for noe skal gå gale igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei da, trening er bare fint. Du kan unngå å ta det kjempehardt, som å trene harde intervaller når du ikke er vant til det.

Anonymous poster hash: c63d7...a10
Skrevet

Jeg trente spinning og bodypump (blandt annet) under prøvetiden. Det ble kun en prøveperiode og nå er jeg i uke 15 og trener akkurat det samme. Ingen av de tingene er så harde at det burde være noe problem.

• Liker 1
Skrevet

Bare å sette i gang, med hva som helst. Både du og (etterhvert) fosteret har veldig godt av det.

Når du etterhvert blir gravid bør du ikke øke treningsmengden/intensiteten vesentlig fra det du er vant til, du må lytte til kroppen og unngå treningsformer der det er risiko for slag/spark mot magen (boksing, handball...)

• Liker 1
Skrevet

Jeg startet også trening under prøveperioden, og det var aldri noe problem (bortsett fra at man blir stiv og støl i starten så klart)

Prøvetiden kan vare i alt fra en måned til flere år, så det har ingen hensikt å vente med trening til etter babyen er ute.

Når du blir gravid, må du imidlertid ta diverse hensyn, men det er vel bedre å snakke med lege/jordmor når den tid er inne, da alt du hører og leser deg til på forum og nettet ikke nødvendigvis behøver å være sant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...