Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg begynte i ny jobb for 5 mnd siden. Og meg og sambo har lyst på barn i nærmeste fremtid.

Noen som vet hvordan det er å bli gravid før man har vært ansatt minst 1 år?

Vi har lyst å begynne å prøve til neste år, altså januar/februar.

Noen erfaringer?

Anonymous poster hash: 5ed5f...5ee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du har vært i jobb seks av ti siste måneder når du går ut i permisjon, så er det ikke noe problem å få økonomisk støtte under permisjonen.

Skrevet

Jeg ble gravid etter fem måneder. Gikk helt greit det. Vet at en del arbeidsgivere ikke liker det, men det skal du ikke bry deg om. De har ikke noe med din familieplanlegging å gjøre. Heldigvis :)

Og du kommer jo til å ha vært ansatt ca et år før du har kommet så langt at det er naturlig å fortelle det til sjefen, så kan ikke se for meg at det skal være noe problem :)

Skrevet

Tusen takk for svar begge to :)

Da tenker jeg det kanskje blir ett lite nurk til neste år.

Anonymous poster hash: 5ed5f...5ee
Skrevet

Du kommer til å ha jobbet der i over et halvt år når du annonserer det, og vil sannsynligvis jobbe i over et år før du går ut i permisjon, så dette tror jeg ikke skal være et problem. Jeg har jobbet betydelig kortere enn det, for å si det slik. Sjefen din kan finne på å bli litt irritert med en gang, men det går som regel fort over. Hva slags yrke du har har også litt å si, da noen steder er det lettere å finne en vikar enn andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...