Vetla Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Vi har nylig kjøpt oss hus og gleder oss veldig til å flytte inn i midten av november. Huset er godt vedlikeholdt og innflytningsklart, men det er jo selvsagt noen interiørmessige valg vi ikke er helt enige i og som vi vil se på muligheten til å endre på. Et av dem gjelder murveggen rundt pipa i stua. Han som bygde huset var murer og det er tydelig at han har kost seg med dette prosjektet. Selve pipemuren er hvit og sånn sett i utgangspunktet grei, men her er det innfelt "hyller" til å sette pynt og det er også buer/halvmåner som stikker ut. Bak ovnen, halvveis opp på veggen og langs hele veggen mot hjørnet er det murt opp en vegg med runde steiner. Legger ved et bilde fra salgsannonsen på Finn.no; beklager dårlig kvalitet, men det var det beste jeg fikk til. Jeg kunne tenkt meg glatte murvegger både langs veggen og på pipa, gjerne i en slags betonglook (muligens hvitt). Er det noen der ute som har tips til hvordan jeg kan gå fram for å dekke steiner og buer uten å måtte hakke, slå og rive ned alt? Har prøvd å lete på nett, men google ga meg ingen ting... Edit: Kunne tenkt meg å gjøre noe med flisene under ovnen også, men det er en enklere sak. Tar likevel imot tips til hva som blir fint der også. Endret 22. oktober 2013 av Vetla
Gjest *kokos* Skrevet 23. oktober 2013 #2 Skrevet 23. oktober 2013 Søk opp noe som heter Heydi Lett-Rep. Jeg har aldri prøvd det, men ser at mange skryter av det til å feks slette ut mur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå