Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for 1,5 uke siden og bruker ennå truseinnlegg siden jeg blør, har begynt å få gnagsår nå, ikke der jeg ble sydd. Tips? Er ganske ubehagelig.

Og andre med løs mage etter fødselen? Jeg trudde at forstoppelse var det vanlige. Er ganske sår i rumpa nå, men ble ikke sydd der heller.

Jeg revnet bare litt og det på de indre kjønnsleppene.

Anonymous poster hash: e9462...ff8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du stringtruse? Kanskje et fryktelig dumt spørsmål, men dersom du gjør det ville jeg byttet til myke bomullsboxere. Kanhende apoteket eller helsekosten har mykere truseinnlegg?

Anonymous poster hash: 22755...7ce
Skrevet

Tøybind.. Så slipper du plastikken.

Skrevet

Stringtruser? Er du gal? Jeg blør ennå mye etter en FØDSEL. Bruker ikke string ellers uansett. Bruker nattbind.

Tøybind, da må jeg kjøpe mange i såfall.

Skrevet

Du skriver truseinnlegg og ikke bind.. Derfor lett å tro at du ikke blør så mye ;)

Jeg syntes tykkere bind var bedre enn tynne for de var mykere og mindre plastikk. Tena var mykere enn mensbind syntes jeg også.

Men jeg gikk over på tøybind så fort det lot seg gjøre. Det puster og er ikke så klamt.

Skrevet

Regnet med at folk som har født skjønte hva jeg mente :P Trur det er for klamt ja.

Skrevet (endret)

Det er veldig individuellt hvor mye man blør. ;)

Jeg var ganske raskt over på tynnere bind/truseinnlegg. Så jeg skulle egentlig ønske jeg hadde vært kjappere til å kjøpe meg tøybind. Jeg holdt på å bli gaaal av plastikken! Men jeg hater bind i det store og det hele ;)

Endret av siebaeo
Skrevet

Jeg blødde lenge etter KS og endte opp med noe jeg kalte bleieutslett. Var helt grusomt. Tror det beste du kan gjøre er å vaske med kaldt vann og så lufte deg, bytt innlegg ofte og så går det forhåpentligvis snart over. Ved lite blod kan det hjelpe å droppe innlegg og heller bytte truse ofte.

Skrevet

Jeg blødde bare de 4 første dagene etter fødsel og da brukte jeg de samme bleiene som man får på sykehuset, de er jo godt polstret og ikke plastikk på. De kan kjøpes på apoteket.

Skrevet

Jeg blødde i 4 uker!

Uansett, fikk også ekstremt sår underliv og bleieutslett, men hva du bruker du på babyen når den får bleieutslett? Jo du bruker jo sinksalve f.eks. Jeg brukte både sinksalve og Bepanthen. Smørte på meg selv før jeg tok på bindet og merket ikke noe mer =)

Anonymous poster hash: 3623e...123
Skrevet

4 dager! Lucky you!

Hehe jeg tenkte faktisk på det med å smøre meg. Trur jeg har bleieutslett, har litt løshud ytterst som detter av, blør ikke der da. Er ellers veldig rød.

Skrevet

Jepp bare å smøre i vei! =)

Anonymous poster hash: 3623e...123
Skrevet

Huff hørtes ikke bra ut! Bepanthen er en mirakelsalve, fortsett å smøre! Jeg tror det går an å få tak i noe som heter barrierekrem man kan bruke når man ikke har sår for ekstra beskyttelse av huden! Uansett ville jeg anbefalt å gå vekk fra plastikkbind og heller bruke tøy! Det er så mykt og behagelig og puster godt! Her er bare ett eksempel på en selger som tilbyr bind for blødningen man har etter fødsel Pink Lemonade Shop - Post Partum Pads

- God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...