AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #1 Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg har det siste året blitt glad i å lage mat og prøve nye retter. Indisk har jeg aldri prøvd å lage før, i tillegg til at jeg har spist minimalt indisk i utgangspunktet, og til helgen fikk jeg lyst til å prøve. Forslag? Jeg liker det meste. Det er greit hvis det tar litt tid, men det må altså ikke være alt for avansert. Anonymous poster hash: 17e4b...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 22. oktober 2013 #2 Del Skrevet 22. oktober 2013 Chicken bombay:) Til 4 personer: 3 kyllingfileter i biter 3 hvitløksfedd 2 matfløte 4 dl vann med 2 grønnsaksbuljonger 2 løk i skiver Tandori masala (krydder) Steik kyllingen og ha godt med krydder på. Ha i hvitløken ette kort tid. Ha så kyllingblandingen i en gryte og hell over fløten. Kok opp og spe med buljongvannet. Kok opp mellom hver gang du sper. Ca 3-4 ganger. Ha oppi løken og kok på lav varme til ønsket tykkelse. Snak yil med mer tandori masala, salt og pepper. Smaker godt med pasta, salat og hvitløksbrød. Kanskje ikke veldig indisk, men smaker iallefall godt;) tandori masalaen har jo indisk smak, men ikke pastaen og hvitløksbrødet;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #3 Del Skrevet 22. oktober 2013 En enkel "basis" for karrigryte er å steke hakket løk blank i olje og smør, tilsette en god dose karripulver og blande godt, brune kjøttbiter av f. eks. kylling, for så å tilsette hakkede tomater og kokosmelk og la det småkoke i 30-60 min. Anonymous poster hash: 4f582...cac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 22. oktober 2013 #4 Del Skrevet 22. oktober 2013 Må lage dette i mårra...!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #5 Del Skrevet 22. oktober 2013 Kofta! http://oppskrift.klikk.no/kofta/4148/ Anonymous poster hash: d6258...ae9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #6 Del Skrevet 22. oktober 2013 Kofta! http://oppskrift.klikk.no/kofta/4148/ Anonymous poster hash: d6258...ae9 Når ble det indisk? Anonymous poster hash: 1dc1e...e5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 22. oktober 2013 #7 Del Skrevet 22. oktober 2013 Tikka masala Chicken tandorri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #8 Del Skrevet 22. oktober 2013 Når ble det indisk?Anonymous poster hash: 1dc1e...e5e Jeg har en svigerfar som lager sinnsykt god indisk mat, og da er kofta høydepunktet. Det er ikke akkurat denne oppskriften han bruker, men det var den jeg fant da jeg googlet. Jeg er i alle fall vant med at kofta er en del av indisk mat. Men så har jeg aldri vært i India, da Anonymous poster hash: d6258...ae9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #9 Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg har en svigerfar som lager sinnsykt god indisk mat, og da er kofta høydepunktet. Det er ikke akkurat denne oppskriften han bruker, men det var den jeg fant da jeg googlet. Jeg er i alle fall vant med at kofta er en del av indisk mat. Men så har jeg aldri vært i India, da Anonymous poster hash: d6258...ae9 Denne oppskriften ga meg assosiasjoner fra Nordafrika/Midtøsten, spesielt pga bruken av harissa, samt pitabrød som tilbehør. Skjønner ikke hva det har i en tråd om indisk mat å gjøre. Da ville jeg i det minste ha postet en oppskrift på indiske kjøttboller, nettet flommer over av dem. Anonymous poster hash: 1dc1e...e5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #10 Del Skrevet 22. oktober 2013 Denne oppskriften ga meg assosiasjoner fra Nordafrika/Midtøsten, spesielt pga bruken av harissa, samt pitabrød som tilbehør. Skjønner ikke hva det har i en tråd om indisk mat å gjøre. Da ville jeg i det minste ha postet en oppskrift på indiske kjøttboller, nettet flommer over av dem.Anonymous poster hash: 1dc1e...e5e Jeg googlet bare kofta og la ut den første linken jeg fant uten å se så mye på den. Greit at oppskriften ikke var ideell, men jeg synes fortsatt at TS bør prøve seg på å lage indiske kjøttboller Anonymous poster hash: d6258...ae9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #11 Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg googlet bare kofta og la ut den første linken jeg fant uten å se så mye på den. Greit at oppskriften ikke var ideell, men jeg synes fortsatt at TS bør prøve seg på å lage indiske kjøttboller Anonymous poster hash: d6258...ae9 Det er jeg enig i. Men da er det jo dumt at hun ender opp med å lage noe helt annet etter å ha bedt om råd på Internett. Anonymous poster hash: 1dc1e...e5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #12 Del Skrevet 23. oktober 2013 Kofta har ingenting med indisk mat å gjøre. Mye av tipsene her er bare å hele på currypulver og det skal liksom være indisk? Anonymous poster hash: 1a4b2...c99 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #13 Del Skrevet 23. oktober 2013 Takk for at dere har tatt dere tid til å svare. Jeg syns indiske kjøttboller høres spennende ut, og kommer til å google meg frem til en oppskrift. Anonymous poster hash: 17e4b...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #14 Del Skrevet 25. oktober 2013 Indisk potet og kylling form<br />4 pers.<br /><br />1 kg poteter, gjerne Beate kokefaste<br />- skives/båter og legges i ildfast fat med litt olje, salt og pepper<br />- ca 30 min 200 grader på nedeste rille<br /><br />4 dl Creme Fraiche<br />1 ss mango chutney<br />4 ss søt chillisaus<br />2 fedd hvitløk (presses)<br /><br />2 ts carry<br />1 ts paprika<br />1 ts pepper<br />1 ts buljongpulver<br />2-3 ts tørket estragon<br /><br />1 grillet kylling<br />- renses og legges oppå potetene, Creme Fraiche-blandingen helles over<br />- gratineres med ost, ca 15 min 180-200 grader<br /><br />Retten serveres med en god salat og indisk nan-brød.<br /><br />Vi er fem og jeg dobbler oppskriften. Blir ikke biten igjen. Anonymous poster hash: 938df...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta2 Skrevet 25. oktober 2013 #15 Del Skrevet 25. oktober 2013 Logger inn og ser om det blir bedre da.Indisk potet og kylling form4 pers.1 kg poteter, gjerne Beate kokefaste- skives/båter og legges i ildfast fat med litt olje, salt og pepper- ca 30 min 200 grader på nedeste rille4 dl Creme Fraiche1 ss mango chutney4 ss søt chillisaus2 fedd hvitløk (presses)2 ts carry1 ts paprika1 ts pepper1 ts buljongpulver2-3 ts tørket estragon1 grillet kylling- renses og legges oppå potetene, Creme Fraiche-blandingen helles over- gratineres med ost, ca 15 min 180-200 graderRetten serveres med en god salat og indisk nan-brød.Vi er fem og jeg dobbler oppskriften. Blir ikke biten igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå