Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på råd og hjelp. Korte trekk: Jeg og samboeren har vært sammen i snart fire år. Han lyver utrolig mye, og diverse ting som gjør at jeg ikke stoler like mye på han lenger. Dette er slitsomt for han og meg, for jeg blir mer og mer skeptisk og smålig "paranoid".

Jeg lurer egentlig på om forholdet kommer til å vare. Om det er verdt å gi det en sjanse. Han sier stadig vekk at han skal bli bedre osv, men det blir jo aldri noe av. Han sliter en del psykisk med andre ting som ikke har noe med meg eller forholdet også, som gjør det veldig vanskelig.

Hva er sjansen for at det blir bedre? Kan tilliten faktisk komme tilbake sånn etterhvert? Er det greiest å gjøre det slutt og deretter eventuelt bli sammen igjen om ting skulle bli bedre? Hvor lenge skal man "holde ut", når burde man kaste inn håndklet?

Nå er det jo riktignok ingen fasit på dette, men jeg er livredd for å trå feil. Jeg har ikke lyst til å miste han, men det er slitsomt å ikke kunne stole på partneren, og hele tiden føle seg lurt. Siste forholdet mitt var helt jævlig, rotet meg inn i en manipulativ fyr og kom meg ikke ut før det hadde gått fem år fordi jeg ga han sjanse på sjanse, levde i boble og trodde på bedre tider.

Jeg er redd for at jeg nå sløser bort tiden min, og samboerens tid, og at jeg er for snill med å gi flere sjanser. Samtidig er kanskje en sjanse eller to til akkurat det han og vi trenger for å komme oss over denne kneiken?

Nå skal det nevnes at han er en flott mann, vi har samme interesser og det meste av samme verdier. Usikker på om det kan finnes noen andre der ute som jeg kan trives like godt med, for vi matcher egentlig utrolig godt..

Grr.. Hjelp og råd til en fortvilet jente? Hva som helst hjelper egentlig. For å få i gang tankekverna litt, tenke litt og få andres synspunkt..

Anonymous poster hash: d44b9...6bf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet selv hva som er rett her. Du prøver bare å la være å høre etter.

Om han har vært som han er i årevis, så er det INGEN GRUNN til å tro at han plutselig skal forandre seg.

Du kaster bort tiden, og utsetter bare sorgen du påfører deg selv.

Gjør det du må, kvitt deg med han og gå videre.

Og ta deg råd til å gå litt i terapi, så du finner ut hva som er den utløsende faktoren siden du ender opp med håpløse tilfeller. Ikke la det samme hende neste gang.

Skrevet (endret)

Det er vanskelig å endre en lystløgner. Jeg hadde ikke funnet meg i det... Det finnes mye bedre folk der ute. Sjansen for at han er i stand til å endre seg, kan nok med rimelighet estimeres som altfor liten... Spør deg selv: Dersom du går utifra at han aldri endrer seg - kan du leve med dette?

Endret av Cerasus
Skrevet

Skulle ønske det fantes en liste over menn som er "psykopater,lystløgner, osv * som KUNN vi kvinner skulle ha hatt tilgang til.

Det er alt for mange av dem!

Kvitt deg med han, det går aldri an å forandre noen med mindre de vil det selv

Anonymous poster hash: 558c3...d7a
Skrevet

Skjønner deg godt, er i lignende situasjon. Det er bare å trekke pusten godt inn og bryte ut av forholdet før du befinner deg i en vanskeligere situasjon. Bli for all del ikke gravid!

Anonymous poster hash: aa38b...3ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...