Gjest _meow Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Hei! Håper det er noen snille jenter eller gutter her som kan hjelpe meg med et problem. Jeg får ikke koblet meg på internett med kabel. Jeg har en samsung pc og windows 7. Inne på nettverk og internett, nettverkskart står det under lokal tilkobling: Nettverkstilordning er deaktivert som standard på domenenettverk. Systeansvarlig kan bruke Gruppepolicy for å aktivere tilordning. Har prøvd og google, men jeg finner ikke ut av noe.. Hvis noen kan hjelpe meg, så forklar enkelt
Gjest _meow Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg har funnet ut at jeg skal skrive inn gpedit.msc i kjør boksen, men problemet er at jeg tydeligvis har en windows modell som ikke har denne inkludert.. Noen som da vet hva jeg må gjøre?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #3 Skrevet 22. oktober 2013 Snill gutt her! Ikke har hva inkludert? "Kjør"-boksen? Du kan bare skrive kommandoen inn i søkefeltet som kommer opp nederst på startmenyen når du trykker på Windows-ikonet nede til venstre. Den fungerer som den gamle kjør-boksen også. Vil du likevel ha opp den gode gamle kjør-boksen kan du bare trykke på Windows-knappen + R. Anonymous poster hash: 45dfa...99b
Gjest _meow Skrevet 22. oktober 2013 #4 Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Takk for svar, men jeg mente at windows versjonen (home premium tror jeg) ikke har gpedit.msc inkludert. Altså det er vel selve gruppepolicyeditoren jeg skal inn på? (aner ikke hva jeg snakker om..) Endret 22. oktober 2013 av _meow
Gjest _meow Skrevet 22. oktober 2013 #5 Skrevet 22. oktober 2013 Hvis det er noen som vet om en lettere metode for å få opp kabelnettet og ikke bare det trådløse, så er jeg evig takknemlig!
Lutetium 71 Skrevet 22. oktober 2013 #6 Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Hei! Håper det er noen snille jenter eller gutter her som kan hjelpe meg med et problem. Jeg får ikke koblet meg på internett med kabel. Jeg har en samsung pc og windows 7. Inne på nettverk og internett, nettverkskart står det under lokal tilkobling: Nettverkstilordning er deaktivert som standard på domenenettverk. Systeansvarlig kan bruke Gruppepolicy for å aktivere tilordning. Har prøvd og google, men jeg finner ikke ut av noe.. Hvis noen kan hjelpe meg, så forklar enkelt Hvorfor skal du plent inn på det kartet? Prøv noe annet, for eksempel pinge www.vg.no ("låner" en gammel tråd på diskusjon.no) Edit:Når du er inne på Nettverks- og delingssenter, ser du også en fin liten feilsøkingsveiviser ("Feilsøk problemer"). Prøv den. Endret 22. oktober 2013 av Lutetium 71
Gjest _meow Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 Hvorfor skal du plent inn på det kartet? Prøv noe annet, for eksempel pinge www.vg.no ("låner" en gammel tråd på diskusjon.no) Edit:Når du er inne på Nettverks- og delingssenter, ser du også en fin liten feilsøkingsveiviser ("Feilsøk problemer"). Prøv den. Får ikke opp at det er noen problemer. Nettverkskortet fungerer som det skal. Kan det være noen innstillinger med brannmuren eller feil kabel? ;p For jeg får ikke opp selve ikonet for kabelnettet heller, bare det trådløse.
Gjest _meow Skrevet 26. oktober 2013 #8 Skrevet 26. oktober 2013 (endret) .. Endret 27. oktober 2013 av _meow
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå