Gå til innhold

Trening og trukket visdomstann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trakk en av visdomstennene mine i går. Ikke noe operasjon eller hokus pokus, det går helt fint. Spiser normalt, har ikke hatt vondt i det hele tatt. Blødde en del i timene etterpå, men nå blør jeg ikke i det hele tatt. Tannlegen sa at jeg ikke burde trene de første dagene, pga blødning. Når kan jeg trene igjen? Må jeg vente mange dager, eller holder et par dager?

Anonymous poster hash: 4c884...114
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trakk en visdomstann i mars i år, på en fredag. På lørdagen og søndagen var det meldt knallvær pluss at det var drømmeskiføre i Nordmarka, så jeg gikk allikevel på lørdagen og søndagen. På lørdagen småblødde det litt, og jeg spytta litt blod mens jeg gikk, på søndagen merka jeg ingenting.

I verste fall blør du en del. Jeg tipper det går greit om du trener i morra.

Skrevet

Blødning merker du jo fort. Mitt problem var at jeg kjente en dunking i hele kjeven når jeg gikk fort, så jeg skjønte raskt at trening var helt utelukket. Det gikk faktisk to uker før jeg kunne jogge, fordi det var som om hvert steg jeg tok strålte rett opp til tanna. Venninnen min trente derimot som vanlig to dager etterpå.

Anonymous poster hash: ab9a3...e73
  • Liker 2
Skrevet (endret)

jeg fikk så vont at jeg så vidt snakket de neste 10 dagene. Blødde i ett sett i 3 dager.

Hovnet opp som et ekkorn med nøtter i kjakan. Etter ca 14-16 dager var alt som normalt igjen.

Er visst forskjell på oss...

Jeg har bilde av det, og synes det er komisk nå...

Endret av Wonders
Skrevet

Hei!Jeg trakk en av visdomstennene mine i går. Ikke noe operasjon eller hokus pokus, det går helt fint. Spiser normalt, har ikke hatt vondt i det hele tatt. Blødde en del i timene etterpå, men nå blør jeg ikke i det hele tatt. Tannlegen sa at jeg ikke burde trene de første dagene, pga blødning. Når kan jeg trene igjen? Må jeg vente mange dager, eller holder et par dager? Anonymous poster hash: 4c884...114

Åssen går det?

Skrevet

Jeg trente samme dag som jeg hadde trukket visdomstanna. Det blødde litt, men jeg hadde jo tampong i munnen så gikk egentlig fint det.

Jeg var heldig og hadde ikke noe særlig vondt, så da syns jeg det gikk helt greit å trene.

Du kan jo prøve en økt dagen etter og se hvordan det går? Hvis du får vondt eller begynner å blø kraftig får du heller gi deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...