holderpåogklikke Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Hei, har da kommet til det punktet hvor jeg faktisk trenger hjelp fra et forum. Har hatt følelser for en jente omtrent i hele år, vi har inn til nylig vært veldigveldig gode venner hele tiden. Hun vet at jeg har følelser for henne, men har aldri mannet meg opp til å si det på grunn av at jeg er redd for å miste vennskapet med henne. Altså jeg må si at jeg syns selv jeg behandler henne som en prinsesse, sier masse fine ting, henter og bringer, spanderer taxi og drikke osvosv. Så en lørdag vi hadde vært ute sammen, og satt i taxien hjem sa jeg rett før jeg hoppet av at jeg elsker henne, dagen etter snakker vi sammen halvveis om dette. Hun sier at hun er livredd for å miste meg som venn, men at hun etter å ha tenkt på det at vi heller burde prøve på å være venner. Dette skjedde for et par uker siden, og vi har ikke snakket siden. så ja, holder ganske enkelt på å klikke. Jeg vet ikke om jeg innbiller meg det, men jeg tror egentlig bare hun har dårlig erfaring med gutter og at det kanskje er grunnen til at hu sier dette? For å være helt ærlig så kan jeg ikke forstå hvordan hun ikke kan være interessert etter hvordan jeg behandler henne. Men har "godtatt" at det er friend zone, å funnet ut at jeg må komme meg videre. Har gjort en ting som jeg angrer på i forhold til henne. En annen kveld vi hadde vært ute så var jeg på vei hjem med en jente, hun ringte meg å lurte på hvor jeg var. Sa det som det var, at jeg ikke vet hva jeg tenkte med for det er bare en jente som betyr noe for meg, å at jeg heller stikker hjem. Helgen etter tråkker jeg greit i salaten å blir med ei anna jente hjem. Så etter dette forteller hun at det er det fineste en gutt har gjort mot henne, men at hun ble litt skuffa helgen etter. er en måned siden å sliter fortsatt med å sove. For å poenktere så har det aldri skjedd noe mellom meg å hun jeg virkelig vil ha. Hun har hinta mye når vi har vært ute sammen, men har aldri skjedd noe mer en det. Dette har pågått lenge, så forstår faktisk litt hvorfor det glapp for meg. Dette ble en roman, men jeg vet at jeg ikke kommer til å komme over henne og lurer på om jeg er fucked. Eventuelt hva i svarte jeg skal gjøre. Dette må jo være den perfekte plassen å spørre om det om:) Dette er sikkert vanskelig å svare på ut i fra at det ikke er så mye konkrete spørsmål. Men skal jeg ta kontakt, vente og se om hun gjør det litt til? er ganske desperat her altså.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 Syns du skal "kjempe" litt for henne. Jeg ville likt det ihvertfall. Det kan være som du sier, at hun har litt dårlig erfaring med menn og er derfor ikke helt sikker. Vis henne at du faktisk vil være sammen med henne og at du har blitt veldig glad i henne, men ikke mas for mye. Gi henne pusterom, samtidig som du viser tydelig og klart at du er veldig interessert. Men hvis hun tydelig og klart sier "Nei, jeg er ikke interessert og det kan aldri bli oss" så kan du gi deg, men inntil da, kan du alltids prøve. Det skader ikke Anonymous poster hash: 52a8c...e30
Gjest .-L-. Skrevet 22. oktober 2013 #3 Skrevet 22. oktober 2013 Hvorfor har du ikke prøvd det på henne da? Hvis hun har hintet frampå. Virker jo som hun også har vært interessert, men så har du mistet momentum fordi du har ventet for lenge med å gjøre noe. Vanskelig å gjøre noe når jenten har bestemt seg for vennskap, men du kan jo gjøre et siste forsøk før du går videre.
Gjest Marsvinet Skrevet 22. oktober 2013 #4 Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Det virker desverre ikke som om hun er interessert i deg. Ingen taxi-turer eller drinker kan endre på dette. Kom deg videre og finn deg en annen jente. Hvis hun er så syyykt viktig for deg, så kan det være sunt å få litt tid med en annen, slik at dere begge kan vokse mer. Dessuten blir du nok mye mer interessant for henne hvis du blir opptatt med en annen bra jente (man vil ha det man ikke kan få!). Dessuten kan litt tid fra hverandre gjøre at hun skjønner hva hun går glipp av (altså deg). Og et tips til. Det er bra å være venner med jenter osv, men ikke gjør hva som helst for henne. Spar heller de greiene til dere faktisk er sammen. Ingen liker en person som ikke har et eget liv og kun er ute etter å behage andre (sånn er det desverre). Prøv deg fram med andre jenter og finn en balansegang mellom å være en vennlig og hjelpsom fyr, og å være en med et eget liv og egne interresser. Jeg har vært den jenta som du beskriver her flere ganger før. Det er rett og slett ubehagelig når en fyr er så pladask forelsket som du beskriver deg selv (behandler henne som en prinsesse etc selv om dere ikke er sammen). Det er beklemmende og man føler at man blir kvalt og at den andre har forventninger man ikke kan/vil innfri. Man føler rett og slett at man ikke kan slappe av, og faktisk, den oppførselen du beskriver over virker litt... desperat. Det blir som en gutte-verson av en klengete overly attached girlfriend. Følg rådene mine over, og hvis det ikke funker, finn deg ei ny jente. Endret 22. oktober 2013 av Marsvinet
Viventium Skrevet 22. oktober 2013 #5 Skrevet 22. oktober 2013 Mann deg opp... Friendzoner en jente deg og du er gira så stikk! Da har du ikke noe der og hente... (Med mindre du liker selvpining) Ho liker oppmerksomheten sikkert. Er ho hard to get så finn deg ei som ikke driver med sjuke spill!! 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #6 Skrevet 22. oktober 2013 Kjenner meg igjen gitt Disse små "hintene" gir hun nok til deg for å gi deg forhåpninger. Hun er vel glad i hvordan du behandler henne og har ikke lyst til å gi slipp på det. Sier ikke at det er 100% sikkert at det er tilfellet, men mest sannsynlig Noen jenter kan framstå som så fine og greie på utsiden, men på innsiden være veldig egoistiske. Anonymous poster hash: f0d29...d98
Gjest Daenerys Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 Tråden er ryddet for avsporinger. Daenerys, mod.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #8 Skrevet 24. oktober 2013 Du må ALDRI si at du elsker henne når dere er venner, dette bare skremmer henne bort ettersom hun ennå ikke har blitt kjent med deg på et kjærlig vis. Du burde istedet komme med små hint som tyder på at du liker henne mer enn en venn, og deretter jobbe deg oppover derfra.Anonymous poster hash: d8a09...d1d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #9 Skrevet 24. oktober 2013 Friendzone? Så du er berettiget til hennes kjærlighet bare fordi du oppfører deg fint mot henne? Herrejemini, folk nå til dags! Mann deg opp og innse at universet ikke sirkulerer rundt pikken din! Forøvrig: Er hun ikke interessert, så er hun ikke interessert. Taxiturer og gode ord kan ikke endre på det. Spør henne rett ut om du er i tvil, og så tar du et nei for et nei om det er det som kommer frem. Anonymous poster hash: e0b26...1e7 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #10 Skrevet 24. oktober 2013 Har hatt følelser for en jente omtrent i hele år, vi har inn til nylig vært veldigveldig gode venner hele tiden. Hun vet at jeg har følelser for henne, men har aldri mannet meg opp til å si det på grunn av at jeg er redd for å miste vennskapet med henne. Altså jeg må si at jeg syns selv jeg behandler henne som en prinsesse, sier masse fine ting, henter og bringer, spanderer taxi og drikke osvosv. Her gjør du deg til en tøffel hun bare kan bruke som hun vil. Hvorfor skulle hun gidde å bli sammen med deg når du allerede nå gir henne alle fordelene av å være kjæresten din? Slutt å behandle henne som en prinsesse og slutt å spandere på henne. Hvis hun vil ha noe av deg, får hun også gi noe tilbake. Så en lørdag vi hadde vært ute sammen, og satt i taxien hjem sa jeg rett før jeg hoppet av at jeg elsker henne, dagen etter snakker vi sammen halvveis om dette. Hun sier at hun er livredd for å miste meg som venn, men at hun etter å ha tenkt på det at vi heller burde prøve på å være venner. Dette skjedde for et par uker siden, og vi har ikke snakket siden. så ja, holder ganske enkelt på å klikke. Her gikk du for hardt ut og gjorde deg desperat i hennes øyne. Du må istedet gi henne inntrykket av at det er flere som står i kø for å være med deg. Kvinner bedømmer menn ut ifra hvordan andre kvinner bedømmer menn, så det er viktig å vise at andre kvinner også vil være med deg (på en subtil måte). Dette var rett og slett en skikkelig blunder. Jeg vet ikke om jeg innbiller meg det, men jeg tror egentlig bare hun har dårlig erfaring med gutter og at det kanskje er grunnen til at hu sier dette? For å være helt ærlig så kan jeg ikke forstå hvordan hun ikke kan være interessert etter hvordan jeg behandler henne. Grunnen er nok så enkel som at du ikke har gjort deg selv attraktiv i hennes øyne fordi du gir henne alt for mye av deg selv uten å få noe tilbake igjen. Det demonstrerer bare at du ikke har andre muligheter å satse på enn henne. Men har "godtatt" at det er friend zone, å funnet ut at jeg må komme meg videre. Det er ikke nødvendigvis for seint, men prøv å skape litt distanse mellom dere to og vær litt "care". Du er for lett tilgjengelig sånn som du har holdt på frem til nå. Har gjort en ting som jeg angrer på i forhold til henne. En annen kveld vi hadde vært ute så var jeg på vei hjem med en jente, hun ringte meg å lurte på hvor jeg var. Sa det som det var Her har du gjort alt riktig så langt, for her har du vist at hun må kjempe litt for deg, at hun er i konkurranse med andre jenter når det gjelder deg. at jeg ikke vet hva jeg tenkte med for det er bare en jente som betyr noe for meg, å at jeg heller stikker hjem. Her dreit du deg ut og gjorde deg til tøffel igjen. Skal hun virkelig få kontrollere sex-livet ditt også, når hun ikke engang viser at hun er interessert i deg? Helgen etter tråkker jeg greit i salaten å blir med ei anna jente hjem. Bra. Så etter dette forteller hun at det er det fineste en gutt har gjort mot henne, men at hun ble litt skuffa helgen etter. er en måned siden å sliter fortsatt med å sove. For å poenktere så har det aldri skjedd noe mellom meg å hun jeg virkelig vil ha. Hun har hinta mye når vi har vært ute sammen, men har aldri skjedd noe mer en det. Dette har pågått lenge, så forstår faktisk litt hvorfor det glapp for meg. Selvsagt syns hun det er det fineste noen noen gang har gjort mot henne. Problemet er bare at det hjelper så lite at hun syns det når du aldri gir henne noe motstand. Du er som en snill "lillebror" i hennes øyne. Og det setter hun sikkert pris på, i en venn, men det er åpenbart at hun ikke finner det tiltrekkende. Dette ble en roman, men jeg vet at jeg ikke kommer til å komme over henne og lurer på om jeg er fucked. Eventuelt hva i svarte jeg skal gjøre. Dette må jo være den perfekte plassen å spørre om det om:) Dette er sikkert vanskelig å svare på ut i fra at det ikke er så mye konkrete spørsmål. Men skal jeg ta kontakt, vente og se om hun gjør det litt til? er ganske desperat her altså. Gi en lang faen og la henne komme til deg. Du har åpenbart sjans på andre jenter, så gå for dem for en periode. Du trenger litt selvtillit, gutt, så la de andre jentene bygge den opp. Så skal du nok se at hun kommer løpende etter hvert, eller at du når et punkt hvor du ikke bryr deg lengre. Sånn som det her kan du ihvertfall ikke holde på, for så langt bare undergraver du deg selv. Lykke til! Heier på deg. Anonymous poster hash: e8d8a...d03
Guybrush Skrevet 24. oktober 2013 #11 Skrevet 24. oktober 2013 Uten å si det sikkert selvsagt, men hun virker veldig tydelig på at du ikke er noe mer enn en venn for henne. Hun sukker budskapet dessverre for å forsøke ikke såre deg for mye. Slikt har en tendens til å la en som så desperat vil mer, sitte og gripe tak i ethvert halmstrå av håp. Hun visste det men sa ingenting, hun avviste tilnærmelser da du sa du var interessert. Hun har garantert likt oppmerksomheten og deg som venn, men du bør spørre deg selv om dette er bra for deg her og nå. Jeg ser overhodet ingenting som tyder på at det kan bli noe mer.
Gjest .-L-. Skrevet 24. oktober 2013 #12 Skrevet 24. oktober 2013 Friendzone? Så du er berettiget til hennes kjærlighet bare fordi du oppfører deg fint mot henne? Neida, men på samme måte så er ikke hun berettiget noe vennskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå