Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om det er mulig å ha urinveisinfeksjon uten at det gjør vondt å tisse?

Har tissa så utrolig mye de ca de to siste ukene, men det har gitt seg bittelitt nå. Var en dag det var helt ekstremt og tissa sikkert 40 ganger på en dag. Men aldri noe vondt. Har hatt mere utflod enn jeg pleier(vet ikke om dette er relevant men :P), og den siste uken har det gjort vondt/stikkinger på venstre siden av magen helt nederst. Er vel mer ubehagelig enn vondt egentlig. Har prøvd å søke litt rundt og det jeg trodde var urinveisinnfeksjon ser jo nå ut som at jeg er gravid! Noe som ikke er ønsket nå. Tenkte å levere urinprøve til legen i morgen, men lurer på om det er grunn til bekymring av noen av delene? vet ikke noen her inne kan sette noe "diagnose" men har noen av dere hatt urinveisinnfeksjon uten å ha ubehag??

Anonymous poster hash: d2a9c...d51
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har UVI ofte, og har det også med eller uten ubehag slik du beskriver. Du merker ikke at det er heller mer "trangt" når du tisser? Urinen kan også få en litt annen lukt. Stikking i magen kan også være et tegn. Ta med en urinprøve, infeksjonen er borte etter en liten penicillinkur :)

Edit: Mer utflod har jeg også når jeg har UVI ;)

Endret av Focklop
Skrevet

AH! lettelse :P skal ta med prøve til legen i morgen. Merker overhodet ingen forskjell på hverken lukt eller at det er trangt... men da er det bare å høre med legen :) får man fort svar?

Anonymous poster hash: d10ee...92f
Skrevet

De ser med en gang at det er bakterier i urinen. Jeg trengte ikke time en gang. Tissa i en kopp, tok den med på laben, fikk svar umiddelbart og utskrevet resept på penicillin ;) UVI kan gå over av seg selv, men litt skummelt å gå med det lenge. Kan gå nyrebekkenbetennelse. Ellers bør du drikke masse vann, helst tranebærjuice(selv om det er ÆSJ) :)

Skrevet

AH! lettelse :P skal ta med prøve til legen i morgen. Merker overhodet ingen forskjell på hverken lukt eller at det er trangt... men da er det bare å høre med legen :) får man fort svar?

Anonymous poster hash: d10ee...92f

De tester først med sticks. Hvis det er utslag på den, men det er noe usikkert, sendes prøven til dyrking. Svar får du i såfall dagen etter

Anonymous poster hash: 416a5...dee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...