Gå til innhold

Nupper i hele ansiktet - komedogen akne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk et heftig utbrudd av komedogen akne som utviklet seg til kviser og har etterlatt stygg og ujevn arrete hud. Pga denne dritten må jeg nå vurdere laserbehandling for å få tilbake huden slik den så ut før jeg fikk dette utbruddet i ansiktet.

Det har roet seg nå, men nuppene forsvinner ikke.

Jeg har brukt både Differin og Epiduo (bruker Epiduo nå) som begge skal fungere på komedoner og har gått på Diane p-piller siden januar i år.

Jeg begynner å bli DRITTlei, huden min er stygg og nuppete på både kinn og panne. Tett i tett med små hudfarga nupper som noen gang blir røde i tillegg.Ser ut som utslett rett og slett. Har slitt med kviser i 10 år og noen perioder er huden så godt som normal,men så BAM - kommer de tett i tett plutselig. Det virker ikke som om kvisekremene hjelper noe.

Har dere noen gode og skånsomme behandlinger hos hudpleier o.l. som kan fikse problemet her litt mer effektivt?? Er lei kvisekremer fordi de er sterke og har brukt de så lenge at jeg er redd for at de vil ødelegge huden på lang sikt. Hadde ikke denne dritten etterlatt arr så hadde jeg vært litt mer tolerant, men jeg klarer virkelig ikke mer! For jeg vet at når jeg kanskje ENDELIG får vekk nuppene så vil det være merker der i lang tid etterpå.

Anonymous poster hash: 4de6b...2eb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmerullen til dermaroller , hvis du ikke har betent acne nå.

Men du MÅ ta en konsultasjon hos hudterapeut, for å se om du kan bruke den.

Anonymous poster hash: 29fc7...c28

Skrevet

Har du vært hos hudlege?

Anonymous poster hash: b51eb...c54
Skrevet

Den har jeg hørt en del om,hvor kan jeg få kjøpt det?

Ja jeg har vært til hudlege,alt de gjør er å skrive ut resept på kvisekrem.

Har også tatt utklemming hos hudpleier, har hjulpet litt, samt fruktsyrebehandlig to ganger.

Jeg får sjeldent ordentlige kviser, får istedet bare tette porer og komedoner.

Makeup bruker jeg lite av og når jeg gjør det så er det mineralmakeup. Når huden min var på sitt beste så brukte jeg samme makeupen som nå,så det kan ikke være sminken som gjør det,tror jeg.

Renser også kun med gode produkter fra MD og Dermalogica.

Skrevet

Jeg kjøpte min i Wahwah i Bergen , så de har nok hos alle avdelingene ? Samtidig fikk jeg veiledning osv. Jeg er helt glatt i huden nå , hadde masse komedoner over hele ansiktet egentlig. Brukt rullen i 5 mnd. Nå.

En rulle kan du ha i 9 mnd. Ser ut at jeg trengte kun denne ene :)

Skrevet

Anbefaler også Dermaroller! Tok den hos hudpleier og ikke hjemmeversjonen, fordi den rullen man kjøper selv har litt kortere nåler. :)

Skrevet

Jeg bor ikke i Bergen....bor i Trondheim. Har tidligere prøvd å finne salonger som selger det her men har ikke funnet noen så langt. Noen her som hadde tatt seg bryet å kjøpe den for meg og sende den i posten (betaler selvfølgelig for porto og alt det der)? Er den veldig dyr,forresten?

Skrevet

Jeg fikk et heftig utbrudd av komedogen akne som utviklet seg til kviser og har etterlatt stygg og ujevn arrete hud. Pga denne dritten må jeg nå vurdere laserbehandling for å få tilbake huden slik den så ut før jeg fikk dette utbruddet i ansiktet.

Det har roet seg nå, men nuppene forsvinner ikke.

Jeg har brukt både Differin og Epiduo (bruker Epiduo nå) som begge skal fungere på komedoner og har gått på Diane p-piller siden januar i år.

Jeg begynner å bli DRITTlei, huden min er stygg og nuppete på både kinn og panne. Tett i tett med små hudfarga nupper som noen gang blir røde i tillegg.Ser ut som utslett rett og slett. Har slitt med kviser i 10 år og noen perioder er huden så godt som normal,men så BAM - kommer de tett i tett plutselig. Det virker ikke som om kvisekremene hjelper noe.

Har dere noen gode og skånsomme behandlinger hos hudpleier o.l. som kan fikse problemet her litt mer effektivt?? Er lei kvisekremer fordi de er sterke og har brukt de så lenge at jeg er redd for at de vil ødelegge huden på lang sikt. Hadde ikke denne dritten etterlatt arr så hadde jeg vært litt mer tolerant, men jeg klarer virkelig ikke mer! For jeg vet at når jeg kanskje ENDELIG får vekk nuppene så vil det være merker der i lang tid etterpå.

Har du prøvd aberela og dalacin?

Jeg slet med kviser i form av nupper i kinn og panne. Det Var helt forferdelig, og jeg ble ofte hjemme fra skolen pga huden. Var hos hudpleier, og ingenting hjalp. Dro så til legen, og fikk aberela og dalacin, og huden ble bra igjen veldig kjapt! Og har så og si ikke hatt kviser siden:)

Kanskje fungerer det på deg også:)

Anonymous poster hash: 289cc...82d

Skrevet

MD formuations. Serumet er gull.

Anonymous poster hash: 2fd35...03f
Skrevet

Har du prøvd aberela og dalacin?

Jeg slet med kviser i form av nupper i kinn og panne. Det Var helt forferdelig, og jeg ble ofte hjemme fra skolen pga huden. Var hos hudpleier, og ingenting hjalp. Dro så til legen, og fikk aberela og dalacin, og huden ble bra igjen veldig kjapt! Og har så og si ikke hatt kviser siden:)

Kanskje fungerer det på deg også :)

Anonymous poster hash: 289cc...82d

På hvilken måte er de kremene forskjellig fra Epiduo? Har prøvd Differin og Finacea også,hjalp lite. Er ganske lei kvisekremer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...