Gå til innhold

Bjeffende hoste - hva kan det være?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 3 har fått en grusom hoste. Den er bjeffende/kikhoste. Hva kan dette være? Tempen viser ca 38. Allmenntilstanden er grei, latlysten og. Men den hosten er forferdelig å høre på...

Anonymous poster hash: f7fb0...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Kanskje han har spist en liten hund?

Neida, fra spøk til alvor. Kanskje han har fått bronkitt? Er årstiden for det. Kommer slim opp når han hoster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjeffende hoste er klart tegn på falsk krupp! Kald luft kan åpne opp luftveiene. Ved pustebesvær kontakt legevakt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her igjen...

Han har falsk krupp på nettene innimellom. Men hosten har vært på dagtid i dag, men samme type hoste som ved falsk krupp. Nå sover han og hoster innimellom.

Han pleier ikke å ha feber når han har falsk krupp. Det pleier jo også bare å komme om natten.

Får se an i morgen.. Har googlet bronkitt, men er usikker. Han hoster ikke slim.

Anonymous poster hash: f7fb0...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikhoste eller falsk krupp tenkte jeg .Egentlig det siste .Det hadde minsten her.Det høres ut som ei bikkje som bjeffer utenfor vinduet. Ta opp barnet og om mulig,gå ut i frisk luft.

min hadde anfall som oftest på kvelden,men når h*n var syk,kunne det komme anfall på dagtid også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro jeg hadde skrevet denne tråden. Sønnen min på 3år har også bjeffende hoste. Temp rundt 38. Mye bjeffende hoste på dagtid også så tror ikke det er falsk krupp.

Har vært hos legevakt ikveld og crp og streptest var fine. Store mandler, men ikke røde. Legen mente han bare var kraftig forkjølet og at hosten kom av hevelsene og slim.

Er ikke greit. Han skriker fort etter å ha sovnet og det høres ut som han ikke får puste så godt når han gråter og hoster så nå sitter jeg med han i stua og blir nok våken i hele natt for å passe på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dersom mistanke om kikhoste må dere for all del ikke la barna omgås nyfødte/høygravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti kikhoste og falskkrupp med mine barn. Kikhoste(som et av barna mine hadde) var ikke så gjøende hoste som falskrupp

Men jeg har en som har asmahoste, og det ligner litt på falskrupp hosten. Værst om natta, men kan også ha den om dagen. Og de med asmahoste kan lett få falsk krupp fikk jeg vite av legen, da jeg dro på legen da han hadde falsk krupp også.

Mi jente var vaksinert mot kikhoste, og ble smittet av en gutt som også var vaskinert. Så man kan få kikhoste fordi man er vaksinert. Men jeg trur da at det hadde vært værre vist man ikke var vaksinert, at man får det litt mildere.

Anonymous poster hash: 7f20b...383
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti kikhoste og falskkrupp med mine barn. Kikhoste(som et av barna mine hadde) var ikke så gjøende hoste som falskrupp

Men jeg har en som har asmahoste, og det ligner litt på falskrupp hosten. Værst om natta, men kan også ha den om dagen. Og de med asmahoste kan lett få falsk krupp fikk jeg vite av legen, da jeg dro på legen da han hadde falsk krupp også.

Mi jente var vaksinert mot kikhoste, og ble smittet av en gutt som også var vaskinert. Så man kan få kikhoste fordi man er vaksinert. Men jeg trur da at det hadde vært værre vist man ikke var vaksinert, at man får det litt mildere.

Anonymous poster hash: 7f20b...383

Ikke bare litt mildere, det kan være forskjell mellom å leve og å dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...