Brud2014 Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Hei! Jeg lurte på om noen her inne har blitt gravide på bryllupsreisen eller kort tid etter? Jeg vet jo at jeg ikke kan bestemme å bli gravid på bryllupsreisen, men det er jo lov å håpe på klaff første måneden Det jeg er bekymret for er at reisen går til Afrika og jeg kommer til å gå på Lariam (malaria-profolaksy) når vi da prøver å bli gravide. Jeg har lest at dette ikke anbefales, men jeg lurte på om noen her inne har gått på disse tablettene og at "alt har gått bra", evt IKKE gått bra? Takk for evt svar
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 Du må jo for all del ikke være så uansvarlig at du har ubeskyttet sex mens du går på medisiner som ikke er anbefalt under graviditet....... Da hopper du over den prøveperioden, er ikke verre enn det. Anonymous poster hash: 9ddba...d56 16
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #3 Skrevet 22. oktober 2013 Hopp for all del over prøving den måneden! Anonymous poster hash: 36a7a...f11 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg ble gravid på bryllupsreisen, men stod ikke på med. som ikke er anbefalt. Det er jo i grunnen ikke noe vurdere i det hele og det store hvis sådan er tilfelle. Anonymous poster hash: 6ad3b...33f 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #5 Skrevet 23. oktober 2013 Det er anbefalt å bruke prevensjon når man går på Lariam, og fortsette å bruke prevensjon i 3 måneder etter du har sluttet på det. Dette står også i pakningsvedlegget. Jeg er litt usikker når det gjelder Malarone (en annen malariamedisin), men denne har mindre bivirkninger enn Lariam. Husk også at når man er i Afrika er det en risiko for at du kan bli smittet med andre sykdommer som kan være skadelig for et foster. Derfor er det anbefalt å vente en måneds tid etter man kommer hjem fra en slik tur med å starte prøving.Anonymous poster hash: 78b21...081 1
Dyregod Skrevet 23. oktober 2013 #6 Skrevet 23. oktober 2013 Jepp, jeg ble gravid på bryllupsreisen. Men som andre sier bør du jo vente siden det er anbefalt. Hvorfor risikere noe? Det er jo ikke lenge å vente en måned med å prøve (selv om jeg skjønner at man er ivrig og gleder seg, sånn var jeg selv), men ville ikke gjort det om jeg gikk på medisiner som kunne ta skade bare fordi jeg var ivrig.
Gjest Maman Skrevet 23. oktober 2013 #7 Skrevet 23. oktober 2013 Har tatt Lariam flere ganger, og det føles som å ta gift. Hadde vært skitnervøs hvis jeg ble gravid mens jeg gikk på Lariam...de greiene er ikke sunne. Kanskje Malarone er bedre, men jeg tror ikke det. Jeg måtte til Madagaskar sist jeg var gravid, og vurderte å ta malariamedisiner, men jeg endte opp med å ikke ta noen (malariarisikoen der er uansett veldig liten) og heller beskytte meg mot myggestikk.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #8 Skrevet 23. oktober 2013 Jeg gikk på mamariamedisin da jeg ble gravid. (Jeg brukte pervansjon og ble uplanlagt gravid). Det var ikke samme som du skal ta, men husker ikke hva den het. Jeg var hos legen dagen etter jeg fant ut av det, dagen etter IKM, og sluttet med en gang. Jeg hadde ALDRI prøvd å bli gravid mens jeg hadde gått på malariamedisin! Det gikk helt fint med babyen min, men hvis jeg hadde prøvd å bli gravid mens jeg gikk på malariamedisin og det hadde skjedd noe med barnet, hadde jeg aldri klart å tilgi meg selv. Med barn nr to ble jeg gravid på bryllupsreisen Anonymous poster hash: 77cfc...860
sjøhest Skrevet 25. oktober 2013 #10 Skrevet 25. oktober 2013 Bare at du vurderer det er jo skremmende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå